تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/04/15 - 05:30
کد خبر: 475146

آموزش ۲۰ خلبان اوکراینی از ماه آینده آغاز می‌شود

 آموزش ۲۰ خلبان اوکراینی از ماه آینده آغاز می‌شود

«جیمز هیبی» معاون وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه گفت که انگلیس از ماه آگوست (ماه آینده) آموزش خلبانان اوکراینی را آغاز خواهد کرد و طی آن دست کم ۲۰ خلبان آموزش خواهند دید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «جیمز هیبی» معاون وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه گفت که انگلیس از ماه آگوست (ماه آینده) آموزش خلبانان اوکراینی را آغاز خواهد کرد و طی آن دست کم ۲۰ خلبان آموزش خواهند دید.

بر اساس بیانیه‌ای که وزارت دفاع انگلیس منتشر کرده، هیبی در پاسخ به سوالی درباره تعداد خلبانان اوکراینی که نیروهای مسلح انگلیس از فوریه ۲۰۲۲ آموزش داده‌اند، گفت: «انگلیس آموزش اساسی ۲۰ خلبان اوکراینی را از ماه آگوست آغاز خواهد کرد».

انگلیس پیشتر آمادگی خود را برای آموزش خلبانان اوکراینی و همکاری با دیگر کشورها برای تامین جنگنده‌های اف-16 برای کی‌یف خبر داده بود.

آمریکا و اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به کی‌یف ارسال کرده‌ و به تدریج سلاح‌های سنگین‌تر و پیشرفته‌تری شامل تانک‌های جنگی اصلی، سامانه‌ پدافند هوایی «پاتریوت» و موشک‌های دوربرد انگلیسی «سایه توفان» را در اختیار این کشور قرار داده‌اند. با این حال ولودیمیر زلنسکی همچنان متقاضی دریافت کمک‌ها و تسلیحات بیشتری است و در اواخر خرداد ماه در مصاحبه‌ ‌ای با شبکه «ان.بی.سی نیوز» مدعی شد، ادامه یافتن جنگ با روسیه به نفع آمریکا و ناتو است.

زلنسکی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک خود با همتایان لهستانی و لیتوانیایی خواستار دریافت تضمین‌های امنیتی در اجلاس سران ناتو با موضوع محافظت از اوکراین تا زمان پذیرفته شدن در ائتلاف ناتو شد.

روسیه در فوریه ۲۰۲۲ بعد از تجربه چندین ماه پرتنش با ناتو به دنبال درخواست کمک جمهوری‌های منطقه دونباس در شرق اوکراین عملیات نظامی ویژه‌ای را با ماموریت غیرنظامی سازی و نازی‌زدایی این کشور آغاز کرد.

اروپایی ها پیش از عملیات روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین، با خصومت نشان دادن علیه روسیه و نادیده گرفتن مطالبات و منافع امنیتی مسکو زمینه ساز بروز جنگ در اوکراین شده و در جریان این عملیات نیز حمایتهای همه جانبه ای را از اوکراین به عمل آورده اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top