تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/04/15 - 13:28
کد خبر: 475187

پلیس فرانسه ۴ هزار معترض را بازداشت کرد

پلیس فرانسه ۴ هزار معترض را بازداشت کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژرار دارمنن» وزیر کشور فرانسه در جریان یک جلسه استماع در سنا اعلام کرد پلیس فرانسه و ژاندارمری در جریان ناآرامی‌های اخیر این کشور در اعتراض به قتل نوجوان ۱۷ ساله، چهار هزار نفر را بازداشت کردند. بنابر گزارش خبرگزاری تاس، وزیر کشور فرانسه گفته ۱۰ درصد از معترضانی که در جریان ناآرامی‌های فرانسه بازداشت شده‌اند، تابعیت فرانسوی ندارند. وی در این خصوص گفت: «در جریان شورش‌ها، چهار هزار نفر با میانگین سنی ۱۷ سال بازداشت شدند. حدود ۱۰ درصد تابعیت فرانسوی ندارند و ۶۰ درصد آنها پیش از این برای پلیس هویت ناشناسی داشتند». دارمنن تصریح کرد بازداشتی‌ها در بازه سنی ۱۱ تا ۵۹ سال هستند. دور جدید اعتراضات در فرانسه در تاریخ ۲۷ ژوئن (ششم تیر ماه) پس از آن آغاز شد که مامور پلیس فرانسوی، یک راننده ۱۷ ساله الجزایری را در حومه «نانتر» پاریس به دلیل عدم پیروی از فرمان ایست پلیس مورد اصابت گلوله قرار داد و کشت. موجی از اعتراضات در شهرهای مختلف فرانسه به راه افتاد و در نهایت مأمور پلیسی که این نوجوان را کشت، بازداشت شد. روز سه‌شنبه هفته جاری، ماکرون اعلام کرد که از اوج ناآرامی‌ها در فرانسه عبور کرده‌اند و دارمنن نیز روز چهارشنبه گفت اوضاع در سراسر فرانسه به حالت عادی بازگشته است. بنا به گفته وزارت کشور فرانسه، حدود ۲۴ آتش‌سوزی عمدی در جریان ناآرامی‌ها ثبت شده است که شامل سوزاندن ۱۲ هزار خودرو می‌شود و پلیس می‌گوید گروهی از معترضان، دو هزار و ۵۰۰ ساختمان را مورد آسیب قرار دادند که شامل آسیب زدن به ۲۳۷ ساختمان پلیس، ۵۰۰ اداره و ۱۶۸ موسسه آموزشی می‌شود. بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بحران اخیر در فرانسه بیش از پیش محبوبیت ماکرون را خدشه‌دار کرده است و او را در عرصه سیاسی تضعیف کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «ژرار دارمنن» وزیر کشور فرانسه در جریان یک جلسه استماع در سنا اعلام کرد پلیس فرانسه و ژاندارمری در جریان ناآرامی‌های اخیر این کشور در اعتراض به قتل نوجوان ۱۷ ساله، چهار هزار نفر را بازداشت کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، وزیر کشور فرانسه گفته ۱۰ درصد از معترضانی که در جریان ناآرامی‌های فرانسه بازداشت شده‌اند، تابعیت فرانسوی ندارند.

وی در این خصوص گفت: «در جریان شورش‌ها، چهار هزار نفر با میانگین سنی ۱۷ سال بازداشت شدند. حدود ۱۰ درصد تابعیت فرانسوی ندارند و ۶۰ درصد آنها پیش از این برای پلیس هویت ناشناسی داشتند». دارمنن تصریح کرد بازداشتی‌ها در بازه سنی ۱۱ تا ۵۹ سال هستند.

دور جدید اعتراضات در فرانسه در تاریخ ۲۷ ژوئن (ششم تیر ماه) پس از آن آغاز شد که مامور پلیس فرانسوی، یک راننده ۱۷ ساله الجزایری را در حومه «نانتر» پاریس به دلیل عدم پیروی از فرمان ایست پلیس مورد اصابت گلوله قرار داد و کشت.

موجی از اعتراضات در شهرهای مختلف فرانسه به راه افتاد و در نهایت مأمور پلیسی که این نوجوان را کشت، بازداشت شد.

روز سه‌شنبه هفته جاری، ماکرون اعلام کرد که از اوج ناآرامی‌ها در فرانسه عبور کرده‌اند و دارمنن نیز روز چهارشنبه گفت اوضاع در سراسر فرانسه به حالت عادی بازگشته است.

بنا به گفته وزارت کشور فرانسه، حدود ۲۴ آتش‌سوزی عمدی در جریان ناآرامی‌ها ثبت شده است که شامل سوزاندن ۱۲ هزار خودرو می‌شود و پلیس می‌گوید گروهی از معترضان، دو هزار و ۵۰۰ ساختمان را مورد آسیب قرار دادند که شامل آسیب زدن به ۲۳۷ ساختمان پلیس، ۵۰۰ اداره و ۱۶۸ موسسه آموزشی می‌شود.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بحران اخیر در فرانسه بیش از پیش محبوبیت ماکرون را خدشه‌دار کرده است و او را در عرصه سیاسی تضعیف کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top