تاریخ انتشار: شنبه 1402/04/17 - 09:56
کد خبر: 475266

«زمستان سخت» همچنان ادامه دارد؛

خبرهایی از اقتصاد اروپا که اصلاح‌طلبان را ناراحت می‌کند!

خبرهایی از اقتصاد اروپا که اصلاح‌طلبان را ناراحت می‌کند!

در پائیز گذشته، به دلیل بحران اقتصادی ناشی از کرونا و پس از آن جنگ روسیه و اوکراین و بحران انرژی به وجود آمده در نتیجه آن، کارشناسان و فعالان رسانه‌ای در داخل و خارج بشارت یک زمستان سخت برای اروپا و اقتصادش را می‌دانند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پائیز گذشته، به دلیل بحران اقتصادی ناشی از کرونا و پس از آن جنگ روسیه و اوکراین و بحران انرژی به وجود آمده در نتیجه آن، کارشناسان و فعالان رسانه‌ای در داخل و خارج بشارت یک زمستان سخت برای اروپا و اقتصادش را می‌دانند.

خبرهایی از اقتصاد اروپا که اصلاح‌طلبان را ناراحت می‌کند!

با از راه رسیدن زمستان، بحران‌های اقتصادی در اروپا شدت یافت. برای مثال در کشورهایی همچون انگلیس برای گرم کردن خانه‌ها بخاطر کمبود گاز، به روش قرون وسطا از هیزم استفاده شد. وضعیتی که مورد کوچک‌نمایی رسانه‌های غربگرا قرار گرفت.

همچنین اقتصاد منطقه یورو در سه ماه اولیه سال ۲۰۲۳ روندی رکودی داشت؛ رکودی که در سه ماه دوم سال میلادی نیز ادامه‌دار بوده است. بر طبق آمار منتشر شده توسط سازمان آمار اروپا این دومین بازه سه ماهه پیاپی است که تولید ناخالص این اتحادیه کاهش می‌یابد.

این رکود و اوضاع نابسامان اقتصادی ریشه در فشاری دارد که کووید ۱۹ و جنگ اوکراین و روسیه بر نهادهای تولیدی و کارخانه‌های این قاره گذاشت. در زمستان گذشته تعداد زیادی از کارخانه‌های اروپا با بحران تعطیلی رو به رو شدند. در کشور فرانسه زمستان سال گذشته ۲۷ کارخانه تعطیل شدند.

نام کارخانه‌های بزرگی همچون کارخانه مواد غذایی کوفیژئو و کارخانه شیشه‌سازی دورالکس نیز در لیست کارخانه‌های تعطیل شده به چشم می‌خورد. در همان زمان شرکت آلومینیوم دانکرک و ذوب آهن ترافیگورا نیرستار نیز اعلام کردند به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی قادر به ادامه تولید خود نیستند.

با این حال اما عده‌ای معتقد بودند با پایان زمستان این بحران‌ها نیز به پایان رسیده است و اقتصاد اروپا به ریل پیشرفت خود بازگشته است! حتی غربگرایان پس از اینکه زمستان ضربه روبنایی قابل توجهی به اقتصاد یورو نزد معتقد بودند زمستان سخت لفظی مختص رسانه‌های ایران بود اما آمار و اخبار امروز خبر بر خلاف آن می‌دهند.

در ماه ژوئن که هفته پیش به اتمام رسید آمار و ارقام خبر از افزایش رکود اقتصادی در اقتصاد کشورهای آلمان، ایتالیا و انگلیس می‌داد‌. در انگلیس کارخانه‌ها مجددا ظرفیت تولید خود را کاهش دادند و به حد پایینی رسیدند.

سینه چاکان و حافظان منافع دولت‌های غربی در ایران بار دیگر به مبارزه با واقعیت‌های میدان پرداختند. زمستان سختی که سال ۲۰۲۳ بر غرب متحمل شد، بحران‌های بلند مدتی را به اقتصاد اروپا تحمیل کرد.

منبع: رجا نیوز

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top