تاریخ انتشار: شنبه 1402/04/17 - 14:13
کد خبر: 475308

کاهش ۷۵۲۶ واحدی شاخص بورس تهران

 کاهش ۷۵۲۶ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز نسبت به روز معاملاتی قبل ۰.۳۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین روز کاری هفته با روند رو به کاهش همراه شد بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با از دست دادن 7526 واحد به رقم 2 میلیون و 195 هزار و 130 واحد رسید، اما شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 1290 واحد به رقم 777 هزار و 468  واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 999 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 7.1 میلیارد سهام در قالب 609 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 793 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل معاملاتی 0.34 درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هموزن 0.17 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور هم 0.34 درصد افت کرد، شاخص بازار اول بورس 0.47 درصد کاهش یافت، شاخص بازار دوم بورس 0.19 درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای داروسازی عبیدی و فولاد کاوه جنوب کیش بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، چادرملو، فولاد مبارکه، گل‌گهر و پتروشیمی نوری به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 48 واحد افزایش به رقم 28 هزار و 490  واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 540 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 504 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 5.2 میلیارد سهام در قالب 416 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 753 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای ایران‌خودرو دیزل، فولاد  ارفع، کشتیرانی دریای خزر، سیمان ساوه و پویا زرکان آق‌دره به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای مالی سپهر صادرات و جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش فارس، بورس اوراق بهادار به  عنوان دماسنج اقتصاد عمل می‌کند و بیانگر میزان رشد و یا کاهش رشد اقتصاد کشور است در عین حال بازار سرمایه می‌تواند به محل برای تأمین مالی اقتصاد تبدیل شود. در حال حاضر سیستم تأمین مالی اقتصاد کشور بر مبنای بانک‌پایه است و بیش از 80 درصد تأمین مالی اقتصاد از طریق بانک انجام می‌شود اما باید شرکت‌های بزرگ تأمین مالی‌های کلان خود را از طریق بازار سرمایه و با انتشار انواع اوراق تأمین کنند تا هم فشاری به بانک‌ها وارد نشود و هم بانک‌ها بتوانند برای تأمین مالی‌های خرد و برای کارهای مردم منابع کافی در اختیار داشته باشند.

از طرفی شرکت‌ها می‌توانند با عرضه اولیه سهام و همچنین چشم‌پوشی از حق‌تقدم سهام و انتشار اوراق مرابحه و سایر اوراق در بازار به تأمین مالی از بازار سرمایه اقدام کنند.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top