تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/04/18 - 11:42
کد خبر: 475399

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ +اهداف و مزایای چین لینک

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ +اهداف و مزایای چین لینک

«چین لینک» یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز است که با اهداف و کاربردهای گوناگون در سال ۲۰۱۵ میلادی ابداع شد. ارز دیجیتال این شبکه، لینک (Link)، به دلیل کاربردهای وسیع توانست در مدت کوتاهی رشد کند و به یکی از ارزهای دیجیتال مهم در بازار تبدیل شود. برای آشنایی بیشتر با شبکه چین لینک و ارز دیجیتال لینک حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «چین لینک» یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز است که با اهداف و کاربردهای گوناگون در سال 2015 میلادی ابداع شد. ارز دیجیتال این شبکه، لینک (Link) نام دارد که به دلیل کاربردهای وسیع این شبکه، در مدت کوتاهی رشد کرد و به یکی از ارزهای دیجیتال مهم در بازار تبدیل شد. در ادامه بیشتر با این شبکه و اهداف آن آشنا خواهیم شد و بررسی خواهیم کرد که ارز دیجیتال چین لینک چیست و آیا قابل استخراج است یا خیر.

شبکه چین لینک چیست؟

Chainlink در سال 2017 و توسط سرگئی نازاروف به دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال معرفی شد. چین لینک یک شبکه غیرمتمرکز رمزنگاری شده متشکل از نودها است که به عنوان یک اوراکل یا واسطه، پیوندی بین داده‌ها و اطلاعات دنیای واقعی و قراردادهای هوشمند برقرار می‌کند. همانطور که می‌دانید فناوری بلاک چین علاوه بر زمینه ارزهای دیجیتال و تبادلات مالی، کاربردهای گسترده دیگری نیز دارد.

در آینده از بلاک چین به عنوان بستری برای سیستم‌های غیرمتمرکز در زمینه‌های گوناگون استفاده خواهد شد. اما بلاک چین به اطلاعات و داده‌های ورودی از دنیای واقعی نیاز خواهد داشت. شبکه Chainlink، اطلاعات و داده‌های دنیای واقعی را برای قراردادهای هوشمند و یا برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین فراهم می‌کند.

اهداف چین لینک چیست؟

قرادادهای هوشمند، قراردادهای نوشته‌شده‌ای هستند که برای آنالیز شرایط بلاک چین به کار می‌روند. این قراردادها به داده‌های ورودی از دنیای واقعی وابسته هستند. اما وارد شدن اطلاعات و داده‌ها از دنیای واقعی به بلاک چین، ساده نیست. Chainlink به همین دلیل ابداع شد تا کار تبادل داده‌ها از دنیای واقعی به داخل بلاک چین و قراردادهای هوشمند را انجام دهد.

چین لینک چگونه ابداع شد؟

ایجاد این شبکه به سال 2014 و شرکتی با نام اسمارت کانترکت بازمی‌گردد. این شرکت توسط سرگی نازاروف (Sergey Nazarov)، آری جولز (Ari Juels) و استیو الیس (Steve Ellis) که افرادی فعال در حوزه توسعه بلاک چین بودند، پایه‌گذاری شد. آنان به دنبال پیدا کردن راهی برای برقراری ارتباط بین بلاک چین‌های عمومی و منابع داده‌ در خارج از آن بودند.

آنان Chainlink را برای ارتباط بین دنیای خارج و بلاک چین طراحی نمودند که در ابتدا روشی متمرکز برای تبادل داده بود. اما بعدتر و در سال 2017 آنان این شبکه را به شکل غیرمتمرکز امروزی توسعه دادند و چین لینک امروزی به این ترتیب به وجود آمد.

مزایای چین لینک چیست؟

این شبکه به منظور جمع آوری و در دسترس قرار دادن داده‌ها از دنیای واقعی به بلاک چین و قراردادهای هوشمند به کار می‌رود و مزایای زیر را برای آن می‌توان نام برد:

  • از Chainlink برای ارتباط با API‌های گوناگون در بلاک چین استفاده می‌شود و یک روش قابل اطمینان برای ارتباط قراردادهای هوشمند با دنیای واقعی است.
  • ارسال پول و پرداخت با استفاده از چین لینک ممکن خواهد شد زیرا ارتباط شبکه‌های غیرمتمرکز با دنیای واقعی را برقرار می‌کند.
  • Chainlink یک شبکه غیرمتمرکز است که نهادها و دولت‌ها بر روی آن کنترلی ندارند.
  •  با استفاده از فناوری رمزنگاری end-to-end، چین لینک امنیت داده‌ها در بلاک چین را تامین می‌کند.
  •  Chainlink با ایجاد دسترسی قراردادهای هوشمند به داده‌ها و اطلاعات، کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد.
  • تیم توسعه دهنده چین لینک، همواره در حال بهبود و توسعه این شبکه هستند و این امر راه را برای استفاده گسترده‌تر از آن در آینده هموار می‌کند.

ارز دیجیتال لینک چیست؟

ارز دیجیتال و یا به عبارت دقیق‌تر توکن بومی بر روی شبکه چین لینک، توکن لینک (LINK) است. توکن لینک برای پرداخت پاداش به نودهایی که در این شبکه در حال فعالیت هستند، به کار می‌رود. قیمت ارز دیجیتال لینک از سال 2017 تا اواسط سال 2020 با سرعت ملایمی رشد می‌کرد اما در اواسط سال 2020 و با رشد استفاده از اپلیکیشن‌های بلاکچینی افزایش بیشتری یافت و به حدود 20 دلار رسید. به طور کلی هرچه استفاده از شبکه چین لینک گسترده‌تر شود، قیمت توکن لینک نیز بالاتر خواهد رفت.

همچنین قیمت ارز دیجیتال لینک با افزایش قیمت بیت کوین در سال 2021 نیز افزایش یافت و اوج قیمت جدیدی را در محدوده 50 دلار ثبت کرد؛ اما در حال حاضر با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال قیمت این رمزارز کاهش یافته است. برای اطلاع از قیمت لحظه ای چین لینک و خرید چین لینک به سایت صرافی ارز دیجیتال همتاپی مراجعه کنید. 

ارز دیجیتال چین لینک چیست؟ +اهداف و مزایای چین لینک

نمودار قیمت چین لینک در مقایسه با قیمت بیت کوین. نمودار آبی رنگ (قیمت چین لینک) و نمودار نارنجی (قیمت بیت کوین)

آیا ارز دیجیتال لینک قابل استخراج است؟

شبکه چین لینک به جای الگوریتم اثبات کار، از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند؛ بنابراین قابل استخراج نیست. نودها به ازای مشارکت در شبکه و سپرده‌گذاری ارز دیجیتال خود، پاداشی به صورت توکن لینک دریافت خواهند کرد.

سخن آخر

ارزهای دیجیتال زیادی با تنوع و اهداف گوناگون در بازار وجود دارند و عرضه و تقاضا است که قیمت‌های آن‌ها را بالا و پایین می‌برد. هر چه پروژه‌ای کاربردی‌تر باشد و بتواند به یک ابزار مفید تبدیل شود، اقبال به آن نیز بیشتر خواهد شد و قیمت رشد خواهد کرد. با توجه به گسترده‌تر شدن استفاده از چین لینک، می‌توان گفت که توجه و استفاده از آن روز به روز بیشتر می‌شود. تحلیل چین لینک کار آسانی نیست؛ اما با توجه به کاربردی که در دنیای بلاک چین دارد، کارشناسان به رشد آن در سال‌های پیش رو امید دارند. 

برای اطلاع بیشتر از سایر پروژه های ارز دیجیتال و رقبای چین لینک به مقاله مهم‌ترین رقبای چین لینک کدام یک هستند؟ مراجعه نمایید. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top