تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/04/21 - 00:13
کد خبر: 475668

روسیه بزرگترین تهدید مستقیم برای صلح در اروپاست

 روسیه بزرگترین تهدید مستقیم برای صلح در اروپاست

سران کشورهای عضو ناتو روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کردند که همپیمانان به همکاری نزدیک با یکدیگر برای مقابله با تهدیدات و چالش‌های ناشی از روسیه ادامه خواهند داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سران کشورهای عضو ناتو روز سه‌شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کردند که همپیمانان به همکاری نزدیک با یکدیگر برای مقابله با تهدیدات و چالش‌های ناشی از روسیه ادامه خواهند داد.

در این بیانیه آمده است: «آینده اوکراین در ناتو خواهد بود و بار دیگر بر تعهد خود که در سال 2008 در بخارست اعلام شده بود تاکید می‌کنیم که اوکراین به عضویت ناتو در خواهد آمد».

سران ناتو در بیانیه خود تاکید کردند: «اوکراین توانایی بیشتری برای همکاری سیاسی با ائتلاف پیدا کرده و در مسیر اصلاحات پیش رفته است و به طور منظم پیشروی‌‌های اوکراین را ارزیابی کرده و از اصلاحات این کشور که به سوی عضویت در ائتلاف منجر خواهد شد، حمایت خواهیم کرد».

در بیانیه ناتو به حضور احتمالی شرکت واگنر در بلاروس نیز اشاره و اعلام شده است: «به دقت تحولات در بلاروس و به خصوص استقرار احتمالی شرکت‌های نظامی به خصوص در این کشور را زیر نظر قرار خواهیم داد».

سران ناتو در این بیانیه مدعی شدند: «به دنبال مقابله با روسیه نبوده و تهدیدی نیز برای این کشور نیستیم اما سیاست‌ها و اقدامات خصمانه این کشور، باعث نمی‌شود که به شریکی برای ناتو تبدیل شود».

سران ناتو اضافه کردند: «آماده باقی نگه داشتن کانال ارتباط با مسکو برای کاهش خطرات و جلوگیری از تشدید و افزایش شفافیت هستیم».

در این بیانیه آمده است: «روسیه بزرگترین تهدید مستقیم برای امنیت همپیمانان در ناتو وصلح در منطقه اروپا و آتلانتیک به شمار می‌آید».

سران ناتو افزودند: «توانایی راهبردی هسته‌ای این ائتلاف و به ویژه آمریکایی‌ها، ضامن امنیت بوده و اعتبار و اثربخشی بازدارندگی هسته‌ای خود را تضمین خواهیم کرد».

در بیانیه ناتو هشدار داده شده است: «هرگونه استفاده از تسلیحات هسته‌ای ضد ائتلاف، باعث تغییر ریشه‌ای درگیری‌ها خواهد شد».

در این بیانیه اشاره شده است: «سیاست چین چالشی برای منافع ناتو و امنیت آن به شمار می‌آید اما ناتو همچنان آماده همکاری با پکن است».

سران ناتو در بیانیه خود اعلام کردند که کشورهای این ائتلاف با افزایش آموزش و رزمایش در زمینه هسته‌ای برای مقابله با جنگ‌های احتمالی را افزایش خواهند داد.

ناتو همچنین افزود که به تقویت سامانه پدافند هوایی در اروپا و استقرار سامانه‌های نوین تلاش خواهد کرد.

کشورهای ناتو همچنین توافق کردند که یک مرکز دریایی برای امنیت زیرساخت‌های حساسی که در بستر دریا قرار دارند، ایجاد کنند.

سران ناتو در بیانیه خود اعلام کردند: «ما از ایران می‌خواهیم که تعهدات قانونی خود بر اساس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و تعهدات سیاسی خود در ارتباط با عدم اشاعه هسته‌ای را بدون تاخیر انجام دهد».

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه که عضو ناتو هستند، از جمله دارندگان تسلیحات اتمی در جهان به شمار می‌آیند. از سوی دیگر، آمریکا تنها کشور در جهان است که از تسلیحات هسته‌ای علیه بشریت استفاده کرده است.

آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم، دو شهر هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را با بمب‌های هسته‌ای هدف قرار داد که طی آن ده‌ها هزار نفر به کام مرگ کشانده شدند.

این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده‌اند که برنامه هسته‌ای این کشور تنها با مقاصد صلح آمیز پیگیری می‌شود و ایران هیچ قصدی برای تولید تسلیحات اتمی ندارد. تاسیسات هسته‌ای ایران تحت نظارت شدید بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و تا کنون نیز بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، هیچگونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران گزارش نکرده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top