تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/04/21 - 19:31
کد خبر: 475767

والیبال قهرمانی زیر ۲۱سال جهان؛

صعود مقتدرانه ایران

صعود مقتدرانه ایران

تیم والیبال جوانان ایران با پیروزی مقابل تایلند صعودش را به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر ۲۱ سال جهان قطعی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» تیم والیبال جوانان ایران که دیروز لهستان را سه بر صفر برده بود، عصر امروز چهارشنبه تایلند را هم با همین نتیجه شکست داد و به همراه بلغارستان از گروه E راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۱، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۹ حریف خود را شکست دادند تا صعودشان به جمع چهار تیم برتر مسابقات قطعی شود.

امیرمحمد گلزاده، مبین نصری، شایان سپهری‌فرد، پوریا حسین‌خانزاده، عرشیا به‌نژاد، عرفان نوروزی و سجاد جلوداریان (لیبرو) بازیکنانی بودند که از ابتدای بازی با تایلند برای ایران به زمین رفتند. در دیداری که قضاوت آن به عهده داورانی از بلغارستان و بحرین بود.

برتری ایران از همان ست اول شروع شد و بازیکنان با سرویس‌های خوب اجازه ندادند تایلندی‌ها تاکتیک‌هایشان را پیاده کنند. گلزاده در امتیازات آخر، با پنج سرویس پیاپی به امتیاز رسید. ایران این ست را ۲۵ بر ۱۱ و با اقتدار برد. ایران در مرحله گروهی نیز تایلند را سه بر یک شکست داده بود.

سرمربی تیم ملی بعد از برد ایران در ست نخست، به گلزاده، به‌نژاد و نصری استراحت داد و علی حق‌پرست، یونس جوان و پندار مؤمنی را به زمین فرستاد و با این حال ایران توانست این ست را ۲۵ بر ۱۶ به پایان ببرد. در ست سوم از ترکیب اولیه فقط سپهری‌فرد در زمین مانده بود و مومنی‌مقدم از پوریا حسین‌پور هم بازی گرفت. این ست را هم ایران با برتری کامل و ۲۵ بر ۱۹ به سود خود به پایان رساند.

برای تایلند که از طریق رنکینگ سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان را گرفته است، حضور در بین هشت تیم اول این رقابت‌ها موفقیت بزرگی بود. تماشاگران این تیم در هر بازی در سالن حضور دارند و از تیم و بازیکنان حمایت می‌کنند و حتی با بازیکنان حریف عکس یادگاری می‌گیرند.

شوک بزرگ به لهستان وارد شد. آنها که دیروز سه بر صفر مغلوب ایران شده بودند، امروز هم با همین نتیجه مقابل بلغارستان شکست خوردند تا جایی بین چهار تیم اول نداشته باشند. این تیم که در رده نوجوانان قهرمان شده بود، امیدوار بود قهرمانی را در رده جوانان هم تکرار کند، اما حالا با دو شکست شانسی برای صعود به جمع چهار تیم برتر ندارد.

فردا (پنج‌شنبه ۲۲ تیر) تیم‌های ایران و بلغارستان در آخرین بازی مرحله دوم خود برای صدرنشینی در گروه E مقابل هم قرار می‌گیرند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top