تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/04/25 - 01:35
کد خبر: 476051

بیش از ۱۰۰ خلبان صهیونیست حاضر به ادامه فعالیت نیستند

بیش از ۱۰۰ خلبان صهیونیست حاضر به ادامه فعالیت نیستند

افسران ذخیره‌ای که ارتش صهیونیستی از آنان در عملیاتهای هوایی خود استفاده می‌کند، در تصمیم خود درباره تحریم عملیاتها مردد هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس،  بیش از ۱۰۰ خلبان و نظامی ذخیره نیروی هوایی رژیم موقت صهیونیستی در اعتراض به ادامه طرح موسوم به اصلاحات قضایی که کابینه بنیامین نتانیاهو به دنبال اجرای آن است، از عضویت در یگان‌های هوایی این رژیم خودداری کردند.

نتانیاهو از زمان تصدی پست نخست‌وزیری، با وجود تظاهرات گسترده علیه وی و کابینه‌اش بر سر طرح جنجالی موسوم به «اصلاح نظام قضایی» اعلام کرده که این طرح را متوقف نخواهد کرد. مخالفان این طرح می‌گویند که هدف نتانیاهو از آن، کاستن از قدرت قوه قضاییه در فلسطین اشغالی است و شامل پیشنهادهایی برای محدود کردن قدرت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی است. اما نتانیاهو و حامیان این طرح استدلال می‌کنند که قوه قضاییه قدرت زیادی دارد و در عملکرد قوه مجریه دخالت می‌کند.

شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داد که ۱۰۶ نفر از اعضای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، از جمله خلبانان تصمیم گرفتند تا زمانی که کابینه نتانیاهو از اجرای برنامه های خود برای به حاشیه راندن دستگاه قضا دست برندارد، این افراد از داوطلب شدن برای خدمات ذخیره در نیروی هوایی خودداری کنند. به گفته این شبکه، در حال حاضر، سخن درباره خلبانان، ناوبران و افسران کنترل هوایی است و افسران ذخیره‌ای که ارتش صهیونیستی از آنان در عملیاتهای هوایی خود استفاده می‌کند، در تصمیم خود درباره تحریم عملیاتها مردد هستند.

 پیشنهاد اصلاحات مذکور، باعث به راه افتادن اعتراضات گسترده‌ای در شهرهای بزرگ فلسطین اشغالی علیه آن شده است. معترضان می‌گویند نتانیاهو در تلاش است با تضعیف قوه قضاییه از خود در برابر اتهامات فساد محافظت کند. به گفته این معترضان، اصلاحات پیشنهادی نتانیاهو می‌تواند فرار از پیگرد قانونی علیه او در پرونده‌های فساد را آسان‌تر کند. 

نتانیاهو در طول دوران نخست‌وزیری خود با اتهامات متعدد فساد در زمینه دریافت رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی مواجه بوده است. با وجود این، پیشنهاد این طرح فراتر از اعتراضاتی که به همراه داشته توجه‌ها را به سمت تفرقه‌های موجود در فلسطین اشغالی جلب کرده است. بسیاری از کارشناسان مسائل مربوط به این رژیم حتی در داخل فلسطین اشغالی این تفرقه‌ها را نشانه‌ای از شکاف‌های بزرگی که می‌تواند موجب به پایان رسیدن موجودیت جعلی اسرائیل شود.

یکی از افسران صهیونیستی با اذعان به اینکه این رژیم در لبه پرتگاه قرار دارد، گفت: «حکومت در لبه پرتگاه قرار دارد و در مسیری حرکت می‌کند که ما را به سمت جنگ داخلی و از دست دادن حکومت یهودی و دموکراتیک سوق خواهد داد.  عهدی که بین کابینه و شهروندانش، بسته شده بود، شکسته شده است.» هرتزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر قدس نیز نسبت به درخواستهای مبنی بر تحریم خدمت نظامی، گفت که این مسئله،  بر توانایی ارتش برای مقابله با مشکلات تأثیر می گذارد. مقابله با مشکلات تأثیر می گذارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مستندات کذب بودن ادعای ظریف درباره واردات واکسن کرونا
برخی‌ها‌ وقت مردم را در مذاکرات بی‌فایده گرفتند
دعوت جهاددانشگاهی از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای
از ۷ اکتبر حملات سایبری علیه ما تهاجمی‌تر شده‌اند
بیانیه ستاد انتخابات کشور در رابطه با زمان اتمام تبلیغات
نظر متفاوت پرسپولیسی‌ها برای بازگشت بیرانوند
مربی خارجی استقلال به زودی معرفی می‌شود؟
تعداد بازداشتی های فساد در فوتبال به ۸ نفر رسید
مهم‌ترین مشکل چمن ورزشگاه تختی چیست؟
شاخص بورس تهران ۲۰ هزار واحد رشد کرد
افزایش ۱۷ درصدی درآمد پایدار بودجه در دولت سیزدهم
افزایش ۱۳.۷ درصد‌ی ‌سرمایه‌گذاری و رشد ۵ درصدی اقتصادی در دولت شهیدجمهور‌
تفاهم‌نامه گازی ایران و روسیه‌ امضا شد
امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است
وزیر ارشاد: مراسم چهلم شهید رئیسی فردا با سخنرانی «نصرالله» برگزار می‌شود
وزیر نفت: صادرات نفت کشور در شرایط تحریم ۲.۵ برابر شد
توضیحات مرتضوی درباره واریزی به حساب بازنشستگان
چرا مشارکت حداکثری در انتخابات مهم است؟
اجتماع حامیان سعید جلیلی در شیراز
مخبر: ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در جریان است
زاکانی در دانشگاه تهران: قراردادهای نفتی و گازی که در زمان دولت اصلاحات بستند، فاجعه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top