تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/04/25 - 12:49
کد خبر: 476121

هاآرتص: دایره اعتراضات در اسرائیل گسترده‌تر می‌شود

 هاآرتص: دایره اعتراضات در اسرائیل گسترده‌تر می‌شود

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی به برنامه‌های شهرک‌نشینان برای تحت فشار قراردادن کابینه «بنیامین نتانیاهو» جهت توقف اصلاحات قضایی پرداخته و از گسترش دایره اعتراضات خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رسانه‌های صهیونیستی از جمله روزنامه «هاآرتص» در گزارش‌هایی به برنامه‌های شهرک‌نشینان در هفته آینده اشاره کرده و تاکید کردند که با افزایش فشارها بر کابینه «بنیامین نتانیاهو»، وضعیت از «اختلال»  به «فلج» در سرزمین‌های اشغالی منتقل می شود.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، روزنامه هاآرتص در گزارشش به گام‌های برنامه‌ریزی شده‌ای از سوی معترضان اشاره کرد که شامل گسترش دایره اعتراضات، افزایش تمرد نیروهای ذخیره و داوطلب از خدمت در ارتش، فشار بر شرکت‌های بزرگ و تشکل‌های کارگری و تلاش برای ایجاد اعتصاب در سرزمین‌های اشغالی برای لغو روند قانون‌گذاری اصلاحات قضایی در هفته آینده می‌شوند.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه گزارشش نوشت: سازمان‌دهندگان اعتراضات در حال برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مستمر از «روز اختلال» پس فردا (سه شنبه) تا روز دوشنبه هفته آینده هستند. روزی که در آن کنست [پارلمان رژیم صهیونیستی] ممکن است در قرائت دوم و سوم به طرح اصلاحات قضایی رأی دهد. طبق پیش‌بینی‌ها در ابتدای هفته رهبران ائتلاف معارض و مخالفان نتانیاهو با مقامات عالی رتبه اقتصادی در اسرائیل و درباره موضوع اعتصاب‌های عمومی دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.

این رسانه در بخش دیگری از گزارش خود می‌نویسد: کمیته سازماندهی اعتراضات  همچنین قصد دارد فشار بر «بار دیوید»، دبیرکل سازمان «هیستادروت» که به عنوان کمیته اجرایی آژانس یهود فعالیت می‌کند را افزایش دهند. در روزهای اخیر تظاهرات متعددی در نزدیکی خانه او در منطقه «کریات اونو» و همچنین در مقابل دفاتر هیستادروت در تل آویو برگزار شده است.

سازمان‌دهندگان اعتراضات و ائتلاف مخالفان پیش‌بینی می‌کنند در هفته آینده فشار بر شرکت‌ها و سازمان‌ها برای اعلام اعتصاب فراگیر را افزایش خواهد داد.

این روزنامه صهیونیستی همچنین به نقل از یکی از فعالان اعتراضات در تل‌آویو نوشت: از روز سه شنبه (پس فردا) سرعت اعتراضات در اسرائیل را کم می‌کنیم و از روز پنجشنبه، دیگر در آستانه قرائت سوم این طرح در کنست اعتصاب‌ همه‌جانبه را خواهیم داشت.

به نوشته این روزنامه، «روز اختلال» از دوشنبه هفته آینده به سه‌شنبه منتقل شده تا ترس و نگرانی سازمان‌ دهندگان اعتراضات از خستگی تظاهرکنندگان و فرسودگی فعالان اعتراضات برطرف شده و یک روز بعد، شهرک نشینان مخالف این طرح با نفسی تازه به خیابان بازگردند.

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، در میان برگزارکنندگان اعتراضات نیز کسانی هستند که در حال آماده شدن برای رقم‌زدن رویدادهای اعتراضی مهم‌تر هستند و درخواست داده‌اند تا یک روز به روزهای اعتصاب و اختلال اضافی کنند. این معترضان پس فردا، صبح سه‌شنبه کار خود را با مسدودکردن جاده‌ها آغاز کرده و می‌خواهند عصر با تظاهرات در مقابل مقر دولت در حیفا اعتراضات‌شان را به پایان برسانند؛ گویا مخالفان این بار برای تظاهرات گسترده در فرودگاه بن گوریون برنامه‌ریزی نکرده‌اند.

گزارش رسانه‌های صهیونیستی حاکی از آن است که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده هم، در مقابل خانه‌های اعضای کنست و منزل رئیس سازمان هیستادروت، تظاهرات برپا خواهد شد؛ همچنین راهپیمایی اعتراضی شهرک نشینان و تظاهرات خیابانی مخالفان در بسیاری از شهرک‌های اشغالی برنامه‌ریزی شده است.

در مقابل گفته می‌شود که روز یکشنبه هفته آینده تظاهراتی توسط حامیان طرح اصلاحات قضایی در تل‌آویو برنامه‌ریزی شده که سازمان دهندگان اعتراضات قصد دارند در مقابل آن‌ها تظاهرات کنند. به گفته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، مخالفان تا به حال در مورد این که آیا یک روز به روز اختلال اضافه کنند یا تمام مطالبات خود را در همان روز اعلام کنند، به نقطه نظر مشترک نرسیدند.

به نوشته این روزنامه، کمیته اعتراضات در حال آماده شدن برای تغییرات احتمالی در برنامه است زیرا در آن مقطع زمانی حساس، امکان به تعویق انداختن بخشی از فعالیت‌های پیش‌بینی شده وجود دارد، اما پیش‌بینی می‌شود حتی پس از تصویب این طرح هم، تظاهرات ادامه پیدا کند.

یکی از رهبران معترض به این طرح در گفت‌وگو با هاآرتص و درباره تداوم اعتراضات حتی بعد از تصویب اصلاحات قضایی در کنست تصریح کرده است: «اجازه دهید قانون بگذارند. به جای ناامیدی، در ما خشم وجود دارد. خشم مردم را به خیابان می‌‌آورد».

این گزارش تحلیلی در حالی منتشر می‌شود که شب گذشته، شنبه شهرک‌نشینان صهیونیست برای بیست و هشتمین هفته متوالی علیه طرح اصلاحات قضایی به خیابان آمدند. پایگاه خبری «واللا» در این باره گزارش داد که حدود ۱۹۰هزار تظاهرکننده در خیابان کاپلان تل‌آویو و ۲۰۰هزار نفر در شهر‌ک‌های اشغالی دیگر در تظاهرات علیه طرح کابینه نتانیاهو شرکت کردند.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top