تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/04/26 - 00:07
کد خبر: 476184

ممنوعیت دسترسی به تردز در اروپا حتی با وی‌پی‌ان

ممنوعیت دسترسی به تردز در اروپا حتی با وی‌پی‌ان

متا تأیید کرد که دسترسی کاربران مستقر در اتحادیه اروپا به تردز را از طریق وی‌پی‌ان هم مسدود کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تک‌کرانچ، متا پس از شکایت چندین کاربر مستقر در اتحادیه اروپا مبنی بر عدم امکان دسترسی به برنامه تردز از طریق وی‌پی‌ان، تأیید کرد که این تلاش‌ها را مسدود می کند.

این شرکت به تازگی تردز را راه‌اندازی کرده، اما با توجه به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی این برنامه، در اتحادیه اروپا در دسترس نیست. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از دسترسی کاربران به اپلیکیشن جدید اعمال کرده است.

این شرکت اعلام کرد:« تردز در حال حاضر در بیشتر کشورهای اروپایی در دسترس نیست و ما اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از دسترسی افراد مستقر در آنجا انجام داده‌ایم. اروپا همچنان یک بازار فوق‌العاده مهم برای متا است و ما امیدواریم که در آینده تردز را در آنجا داشته باشیم.»

چندین کاربر مستقر در اتحادیه اروپا شروع به ارسال اسکرین شات‌هایی در توییتر کردند که نشان می داد حتی پس از استفاده از وی‌پی‌ان قادر به دسترسی به برنامه تردز نیستند.

برنامه تردز به طور گسترده کاربران را بر اساس خط مشی متا ردیابی می کند که نشان می دهد برنامه ممکن است طیف وسیعی از داده های شخصی را جمع آوری کند، از جمله اطلاعات بسیار حساس مانند داده های سلامتی و مالی، مکان دقیق، تاریخچه مرور، مخاطبین و سابقه جستجو. این رویکرد چالش های قانونی و نظارتی را برای متا در اتحادیه اروپا ایجاد می کند.

متا بر اساس قانون حفاظت از داده اتحادیه اروپا، برای هدف‌یابی تبلیغات به یک مبنای قانونی معتبر برای پردازش این داده‌های شخصی نیاز دارد.

متا گزارش داده است که عدم قطعیت در مورد نحوه اعمال قانون بازارهای دیجیتال برای استفاده از داده ها، به عنوان عامل تاخیر در راه اندازی تردز در اتحادیه اروپا است.

این رقیب توییتر علیرغم اینکه به طور رسمی در بیشتر کشورهای اروپایی عرضه نشده، شروع خوبی داشته است و تنها در چند روز از 100 میلیون ثبتنام عبور کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top