تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/04/26 - 22:58
کد خبر: 476299

حقایقی جالب درباره روز جهانی «ایموجی»

حقایقی جالب درباره روز جهانی «ایموجی»

روز جهانی ایموجی اولین بار در سال ۲۰۱۴ برگزار شد و فعالیت‌ها و بحث‌های آنلاین مختلفی را با محوریت ایموجی‌ها شکل داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در عصر رسانه های اجتماعی، ایموجی ها به بخشی ضروری از ارتباطات روزمره ما تبدیل شده اند. شکلک‌ها برای انتقال احساسات، تقویت عبارات و اضافه کردن حس به پیام‌هایمان، محبوبیت گسترده‌ای به دست آورده‌اند. این نمادهای دیجیتالی کوچک از موانع زبانی فراتر رفته اند و به ما امکان می دهند ارتباط موثرتری برقرار کنیم. از ابراز شادی گرفته تا انتقال غم و اندوه یا حتی طنز، ایموجی ها به ابزاری ضروری در مکالمات امروزی تبدیل شده اند.

برای برجسته کردن اهمیت و بزرگداشت استفاده از آنها، روز جهانی ایموجی در 17 جولای(26 تیر) در سطح جهانی جشن گرفته می شود. این جشن منحصر به فرد در سال 2014 توسط جرمی بورگ، بنیانگذار ایموجی‌پدیا(یک منبع آنلاین پرکاربرد برای اطلاعات مربوط به شکلک) تأسیس شد.

بورگ، که از علاقه مندان به ایموجی است، تأثیر و اهمیت رو به رشد ایموجی ها را در ارتباطات مدرن تشخیص داد. به این ترتیب، تصمیم گرفت یک روز اختصاصی برای گرامیداشت این نمادهای دیجیتالی ایجاد کند. 17 ژوئیه به عنوان تاریخ روز جهانی ایموجی انتخاب شد زیرا این روزی است که ایموجی آن در تقویم ظاهر می شود.

روز جهانی ایموجی اولین بار در سال 2014 برگزار شد و فعالیت‌ها و بحث‌های آنلاین مختلفی را با محوریت ایموجی‌ها شکل داد.  این جشن هر سال رونق بیشتری گرفت و توجه افراد، برندها و شرکت های فناوری در سراسر جهان را به خود جلب کرد.

ایموجی ها در ابتدا، در میان کاربران تلفن همراه ژاپنی و پلتفرم های پیام رسانی محبوبیت پیدا کردند. اولین ایموجی در سال 1999 توسط «شیگتاکا کوریکا» مهندس ژاپنی ساخته شد. او در آن زمان در شرکت مخابرات ژاپنی کار می کرد.

در سال 2007، یک تیم بین‌المللی‌سازی نرم‌افزار در گوگل درخواست کرد تا ایموجی‌ها توسط کنسرسیوم یونیکد، به رسمیت شناخته شود.

بعدها، در سال 2010، با افزایش محبوبیت تلفن های هوشمند، یونیکد در نهایت استفاده از ایموجی ها را استاندارد کرد. از آن زمان، برندهایی مانند گوگل، مایکروسافت، فیسبوک و توییتر شروع به ایجاد نسخه های خود از ایموجی ها کرده اند. فهرستی از ایموجی ها هر ساله توسط کنسرسیوم یونیکد منتشر و تایید می شود.

روز جهانی ایموجی در طول سال‌ها مورد توجه و شناسایی قرار گرفته است. محبوبیت آن منعکس کننده جذابیت جهانی و تأثیر فرهنگی ایموجی ها و همچنین توانایی آن در پر کردن شکاف ها و گرد هم آوردن افراد در عصر دیجیتال است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top