تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/04/27 - 13:41
کد خبر: 476389

افزایش ۴۳ هزار و ۱۲۲ واحدی شاخص بورس تهران

 افزایش ۴۳ هزار و ۱۲۲ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۴۳ هزار و ۱۲۲ واحد همراه شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بعد از ریزش کم‌نظیر روز گذشته شاخص بورس امروز شاخص کل با 2.2 درصد افزایش نسبت به روز قبل 43 هزار و 122 واحد رشد کرده و به رقم یک میلیون و 999 هزار و 756 واحد رسید.به این ترتیب هنوز نتوانسته کانال 2 میلیون واحدی را پس بگیرد.

اما شاخص هموزن امروز با افزایش 15 هزار و 498 واحد به رقم 703 هزار و 251 واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش 600 شرکت بورسی است به بیش از 7 میلیون و 245 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 11 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 431 هزار فقره معامله و به ارزش 7 هزار و 184 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت بورس با معیار وزنی ـ ارزشی امروز 2.2 درصد رشد کردند، این دو شاخص با معیار هموزن 2.25 درصد افزایش یافت، شاخص آزاد شناور 2.43 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.93 درصد افزایش یافت، شاخص بازار دوم بورس 1.4 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، شستا، بانک ملت، گسترش نفت و گاز پارسیان، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، توسعه سرمایه‌گذاری معادن بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با 581 واحد افزایش به رقم 26 هزار و 387 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 426 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 489 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 5.1 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 252 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 404 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص و شاخص قیمت فرابورس نسبت به روز قبل 2.25 درصد افزایش یافتند این دو شاخص با معیار هموزن 3.31 درصد رشد کردند. شاخص بازار اول فرابورس 3.1 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم فرابورس 1.86 درصد افزایش یافت.

نمادهای آریا ساسول، مالی سپهرصادرات، ایران‌خودرو دیزل، صبا تأمین، انتخاب الکترونیک، پتروشیمی تندگویان و جهان فولاد سیرجان به ترتیب بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش فارس، با توجه به برنامه دولت برای دستیابی به رشد اقتصادی و همزمانی مهار تورم بهترین ابزار برای تحقق این دو هدف بازار سرمایه است، اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه بهترین فرصت برای دولت‌ها است که علاوه بر تقویت پس‌انداز ملی از ورود نقدینگی سرگردان به بازارهای موازی  جلوگیری کنند و از این طریق سرمایه‌های سرگردان را به سمت تولید هدایت کنند.

لازمه این مسأله ثبات در قوانین و مقررات و عدم دخالت دولتی‌ها در بورس و سازوکار بورس است از جمله قیمت‌گذاری دستوری و تعیین نرخ برای کالاهایی که در بورس معامله می‌شود زمینه‌ای است که می‌تواند سرمایه‌گذاران را به حضور در بازار سرمایه تشویق کند.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top