تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/04/27 - 15:38
کد خبر: 476403

بذرپاش: قیمت زمین و مسکن تا حدودی کنترل شد‌!

بذرپاش: قیمت زمین و مسکن تا حدودی کنترل شد‌!

وزیر راه و شهرسازی از تشدید نظارت بر بازار مسکن خبر داد و گفت: مهار قیمت افسارگسیخته مسکن در جزو دغدغه‌ها و جزو اولویت کاری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح جاده پاتاوه به دهدشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: واقعیت امر در گذشته بازار مسکن رها شده بود که در این دوره نظارت‌ها بیشتر شده و تشدید نیز خواهد شد زیرا مهار قیمت افسارگسیخته مسکن را برای خود اولویت می‌دانیم.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای ورود جدی برای نظارت به بازار مسکن، عنوان کرد: طبق آمار مراکز رسمی قیمت زمین و مسکن تا حدودی کنترل شده ولی هنوز رضایت کامل ما جلب نشده است و این مسیر را با قدرت بیشتر ادامه خواهیم داد.

بذرپاش با بیان اینکه برخی از مشاورین املاک به سوداگری روی آورده‌اند، ابراز کرد: ورودهای اخیر بیش از هزار واحد مشاور املاک پلمب شده و همچنان برخورد با متخلفان ادامه دارد و در این مسیر زره‌ای کوتاه نخواهیم آمد.

وزیر راه و شهرسازی خواستار اخذ مجوز توسط املاکی‌های بدون مجوز شد و افزود: مجوز دارهایی که قانون و مقررات را رعایت نمی‌کنند حتما رعایت کنند چرا که با اموال مردم، حقوق و بازار مسلمین سر و کار دارند، زیرا معتقد هستیم نباید بخاطر سوداگری یک سری افراد بازار مسکن مورد سواستفاده قرار گیرد.

بذرپاش از مالیات بر خانه‌ها و زمین‌های خالی خبر داد و خاطرنشان کرد: بخش دیگر اقدامات راه و شهرسازی در زمینه کنترل قیمت مسکن و زمین مالیات بر خانه‌های خالی است که ما مصمم هستیم خانه‌هایی که احتکار شده است هر چند که نمی‌توان گفت خانه‌های بدون سکنه همگی با نیت احتکار و کسب سود خالی هستند.

وی خطاب به مالکین زمین و خانه‌های خالی گفت: مالکین این خانه‌ها بدانند وقتی خانه‌ای می‌سازند و یا برای زمینی مجوزی با کاربری مسکونی اخذ می‌کنند اگر نسازند و یا اینکه خانه بسازند اما عرضه نکنند این احتکار است و به نوعی بازار را تحت شعاع قرار می‌دهد و اثر مستقیم در افزایش قیمت‌ها دارد که در همین ارتباط هفته گذشته اولین دادگاه مالیاتی برگزار شد که دادگاه حق را به راه و شهرسازی داد.

بذرپاش بیان کرد: برای زمین‌های خالی نیز در شورای عالی شهرسازی دو ماه پیش مصوبه بسیار خوبی را گذراندند که زمین‌های که کاربری مسکونی داشته باشد و حدود 10 سال از زمان این کاربری گذشته باشد چنانچه نسبت به درخواست صدور پروانه اقدام نکرده باشند شورای عالی راه و شهرسازی می‌تواند تغییرکاربری دهد که این اقدام بخاطر مقابله با احتکار زمین است.

وی با تاکید بر اینکه فراموشی در تاریخ انحراف بوده و کسی که گذشتگان و پشتیبانان خود در تاریخ فراموش کند منحرف می‌شود، تصریح کرد: سرزمین کهگیلویه و بویراحمد دیار سردار شهید هرمزپورها بوده و این استان از پیشتازان در دفاع از نظام جمهوری اسلامی است.

بذرپاش با اشاره به اینکه وقتی به اماکن تاریخی سفر می‌کنیم به سازندگان اماکن توجه می‌کنیم، امروز هم مهندسان در حال خلق همان آثار هستند، اظهار داشت: پروژه‌ای که در حال افتتاح آن هستیم در آینده به یکی از یادگارهای تاریخی تبدیل خواهد شد.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی به عنوان شیعه علوی علم حکومت برداشته و باید در این مسیر کم نگذاریم و از خود بهترین‌ها را بجا و یادگار بگذاریم. درصدد هستیم تکمیل زنجیره‌های کریدوری بیشتر از نفت تولید ثروت خواهد کرد و ایران سرزمین فرصت‌های ترانزیتی است.

بذرپاش با بیان اینکه وقتی زنجیره‌های کریدوری در کشور را به نتیجه برسانیم می‌توانیم ادعای یک اقتصاد قوی و پویا را داشته باشیم، افزود: جاده پاتاوه به دهدشت یکی از سخت‌ترین پروژه‌های کشور به شمار می‌رود و با توجه به توپوگرافی خاص منطقه بالغ بر 80 درصد پروژه در مناطق کوهستانی بوده و این پروژه باعث ایجاد تجربه برای متخصصان شد.

وی از تلاش‌های نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر کرد و گفت: سال‌هاست که آشنایی دارم و از تلاش‌ها و دغدغه‌های وی اطلاع دارم.

منبع: تسنیم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top