تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/04/28 - 15:19
کد خبر: 476519

افزایش ۱۶ هزار و ۶۶۲ واحدی شاخص بورس تهران

 افزایش ۱۶ هزار و ۶۶۲ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۶ هزار و ۶۶۲ واحد نسبت به روز قبل همراه شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروز با وجود آنکه عرضه اولیه صبا فولاد خلیج فارس در فرابورس انجام شد، اما شاخص کل بورس با یک روند رو به رشد با افزایش 16 هزار و 662 واحد به رقم 2 میلیون و 16 هزار و 382 واحد رسید و بدین ترتیب کانال 2 میلیون واحدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که دو روز قبل از دست داده بود، دوباره به دست آورد.

شاخص هم وزن بورس هم امروز با افزایش 9356 واحد به رقم 712 هزار و 539 واحد رسید. ارزش بازار بورس به بیش از 7 میلیون و 297 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 7.3 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 460 هزار فقره معامله و به ارزش 5485 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند. شاخص کل و شاخص قیمت بورس با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز قبل 83 صدم درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.33 درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور 64 صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس 62 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.07 درصد افزایش یافت.

نمادهای شستا، هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی تامین، کشتیرانی، بانک ملت، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی بوعلی و پتروشیمی پارس، به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 269 واحد افزایش به رقم 26 هزار و 656 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 440 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس هم به 488 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.6 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 337 هزار معامله و به ارزش 5029 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت فرابورس با 1.02 درصد افزایش همراه شدند.  این دو شاخص با معیار هموزن 1.66 درصد رشد کردند. شاخص بازار اول بورس 1.1 درصد افزایش یافت، شاخص بازار دوم بورس 99 صدم درصد رشد کرد.

نمادهای ایران خودرو دیزل، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، آریاساسول و صنعتی مینو بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای بانک دی و بهمن دیزل بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.

 امروز شرکت صبا فولاد خلیج فارس در فرابورس عرضه اولیه شد که منابع جمع‌آوری‌شده از این عرضه اولیه از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم صرف پروژه‌های این شرکت می‌شود. بنابراین یکی از ماموریت‌های بازار سرمایه تامین مالی شرکت‌ها از مسیر این بازار است که با روش‌های مختلف مانند عرضه اولیه از طریق صرف سهام، افزایش شناوری سهام، انتشار اوراق و سایر روش‌ها می‌توانند به تامین مالی بپردازند و با توجه به شعار سال مبنی بر رشد اقتصادی و مهار تورم یکی از ابزارهای مهم بازار سرمایه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top