تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/04/29 - 15:55
کد خبر: 476623

عنایت خاص جناب مسلم به مستاجران!

 عنایت خاص جناب مسلم به مستاجران!

سفیر امام«ع» معروف است به آنکه نمی‌گذارد هیچ غریبی بی سرپناه بماند. اصلا معروف است به آنکه نگاه ویژه‌تری به مستاجران دارد. آنها که همیشه دلهره سقف بالای سرشان را دارند وگاه نه حریف صاحب‌خانه می‌شوند و نه حریف قیمت‌ها،توسل می‌کنند به غریب کوفه و خانه‌دار می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسلم طعم غریبی را خوب چشیده. اینکه یک شهر برای ماندنت سرپناهی نداشته باشد. در هیچ خانه‌ای به رویت گشاده نشود و آسمان شهر، سقف منزلگاهت باشد گوشه‌ای از غربت و روضه مسلم است. اما سفیر امام معروف است به آنکه نمی‌گذارد هیچ غریبی بی سرپناه بماند. اصلا معروف است به آنکه نگاه ویژه‌تری به مستاجران دارد. آنها که همیشه دلهره سقف بالای سرشان را دارند وگاه نه حریف صاحب‌خانه می‌شوند و نه حریف قیمت‌ها،توسل می‌کنند به غریب کوفه و خانه‌دار می‌شوند.

شرایط توسل به حضرت مسلم برای خانه‌دار شدن!

حجت‌الاسلام «مرحوم سید محمد مهدی طباطبایی شیرازی» نسخه‌ای برای مستاجران دارد که درمانش به دست حضرت مسلم انجام می‌شود. نسخه‌ای که باید به نیت خانه‌دار شدن، 7 روضه مسلم بن عقیل در خانه‌‌ای که مستاجر هستید برگزار کنید. البته باید یکی از روضه‌ها را نگه دارید و در خانه‌خودتان بخوانید. حتما قرار نیست مجلس بزرگی به پا کنید. اگر شرایطش را دارید یک مجلس ساده با چند مهمان در خانه‌تان برگزار کنید اما اگر هم نشد یک روضه خانوادگی بگیرید. یا خودتان روضه بخوانید و یا مداحی را دعوت کنید. می‌توانید حتی با تلفن‌همراه‌تان مداحی بگذارید و یاد غریبی و بی‌پناهی مسلم را در کوفه زنده کنید. البته از همین ابتدا بگوییم که این نذر فقط یک توصیه از بزرگان است و در روایات و احادیث نقل نشده است.

«حیدر فیضی» مدیرکاروان عتبات است و چندسالی می‌شود که این نسخه حجت‌الاسلام طباطبایی را به زائران بارگاه جناب مسلم پیشنهاد می‌کند.هربار که قرار است مسافری را به مسجد کوفه برساند کنار فضیلت‌های جناب مسلم از این نذر خانه‌دار شدن هم برایشان می‌گوید. به قول خودش بارها هم آثار و نتایجش را به چشم دیده. می‌گوید:« زوج جوانی همراه ما و همسفر ما در کربلا بودند. در مسجد کوفه وقتی من این نذر را مطرح کردم. با شک و تردید پرسیدند ما مستاجریم. یعنی واقعا با این نذر صاحب‌خانه می‌شویم؟! جواب دادم یکی از شرایط استجابت دعا، یقین است. توسل کنید به حضرت مسلم 7 شب روضه بگیرید. زیانی که ندارد. چندماه بعد بود که تماس گرفتند و خبر خانه‌دار شدن‌شان را اول به من دادند. ما خانه‌دار شدیم! یک خونه نقلی و کوچک!»

از امام صادق «ع» یک زیارت‌نامه تقریبا مشابه برای حضرت عباس و جناب مسلم علیهم السلام به دست شیعیان رسیده.

وقتی مسلم دست رد به سینه کسی نمی‌زند!

البته جناب مسلم، در جایگاهی قرار دارند که فقط گره از کار مستاجران باز نمی‌کند. این شهید بزرگوار و آبرومند در پیشگاه امام حسین علیه‌السلام و اهل‌بیت«ع» دست رد به سینه کسی نمی‌زند. حیدر فیضی می‌گوید:« جناب مسلم درمیان مردم عراق معروف است به باب‌الحوائج بودن. مردم عراق همانطور که با اعتقاد قلبی در چند دقیقه زیارت حضرت عباس«ع» گره کورشان باز می‌شود و حاجت‌شان روا، زیارت جناب مسلم را هم  این‌طور می‌دانند. جالب است که بدانید برای حضرت مسلم و حضرت عباس علیهم السلام  یک زیارت نامه از اهل بیت رسیده است.بیشتر مضامین وبیشتر اوصاف در وصف حضرت مسلم همان مضامینی است که در وصف حضرت عباس«ع»  از امام صادق علیه‌السلام به مارسیده است و این نشان از جایگاه ویژه حضرت مسلم می‌دهد.»

آیت الله «کاظم صدیقی» راه دیگری از توسل به حضرت مسلم را در یکی از سخنرانی‌هایشان نقل می‌کنند و می‌گویند:« ما که مشرّف بودیم و از مسجد کوفه وارد حرم مسلم بن عقیل شدیم، عزیزی از مشاهیر به من گفت اگر کسی حاجتی داشت باشد نذر کند ۱۴ هزار صلوات برای حضرت مسلم انجام دهد حاجت روا می‌شود. ایشان می‌گفت تجربه شده است کسی دامن حضرت مسلم را با ۱۴ هزار صلوات بگیرد گره‌ای داشته باشد باز می‌شود.»

علاقه پیامبر «ص»به مسلم بن عقیل!

حیدر فیضی در میان گفته‌هایش از یقینی صحبت کرد که شرط استجابت دعاست. اما این یقین وقتی حاصل می‌شود که مسلم، شخصیت و جایگاهش را بیشتر بشناسیم. این مدیر کاروان به رسم همیشه کاروان دل مان را راهی کوفه می‌کند و مثل مسافرانی که زائر ایشان هستند برایمان از حضرت مسلم می‌گوید:« در میان جوانان برومند «بنى‌‏هاشم‏» مسلم، فرزند عقیل یکى از چهره‏‌هاى تابناک و شخصیت هاى بارز، به شمار مى‌‏رفت. «عقیل‏» برادر حضرت على علیه السلام و دومین فرزند ابوطالب بود. پیامبر «ص»عقیل پدر مسلم را بسیار دوست داشت. به طوری که شدت این علاقه مورد سوال حضرت علی‌«ع» نیز بود. وقتی از ایشان سوال شد چرا عقیل را دوست دارید. فرمودند فرزندش در راه محبت و دوستی حسین کشته می‌شود پس اشک دیده مؤمنان بر او فرو می‌ریزد و فرشتگان مقرب [درگاه پروردگار] بر او درود می‌فرستند. پیامبر اولین کسی است که در عزای مسلم گریست. او در کنار امام حسن و امام حسین علیهم السلام بزرگ شد و به افتخار دامادى آن حضرت نایل شد و با یکى از دختران امام ازدواج کرد.مسلم را امام حسین‌علیه‌السلام در نامه‌ای که به سوی اهل کوفه فرستادند اینطور توصیف می‌کنند من برادرم ،پسرعمویم و فرد مورد اعتمادم را به سمت شما فرستادم. وقتی خبر شهادت مسلم به امام حسین علیه‌السلام رسید. حضرت بسیار ناراحت و گریان شدند و بعد از گفتن «إنا للّه و إنا إلیه راجعون» فرمودند: لا خَیْرَ فِی الْحَیاةِ بَعْدَکُمْ؛ بعد از شما هیچ خیری در زندگی نیست.»

مسلم و تمام دارایی‌اش که در راه امام حسین«ع» داد

حجت الاسلام عالی در وصف مسلم می‌گویند:«مسلم همه دارایی‌اش را در کربلا فدایی امام حسین ‌علیه‌السلام کرد. برخی فکر می‌کنند که فقط دوطفلان مسلم به شهادت رسیدند در حالی که مسلم دو پسر دیگر در کربلا داشت که به شهادت رسیدند. وقتی دشمن به خیمه‌های اهل‌بیت«ع» حمله کرد و خیمه‌ها را آتش زد. دختر مسلم  زیر دست و پای اسب‌ها به فیض شهادت رسید. همسر مسلم نیز که دختر گرامی امام علی علیه‌السلام بودند تا یک سال غم از دست دادن همسر و فرزندانش را به جان کشید و بعد از آن دق کرد.سودا چنان خوش است که یک‌جا کند. مسلم یک جا با امام حسین معامله کرد و تمام دارایی‌اش را فدای ایشان نمود.» 

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top