تاریخ انتشار: شنبه 1402/04/31 - 11:20
کد خبر: 476716

معرفی نوشیدنی های خنک کننده در فصل تابستان

معرفی نوشیدنی های خنک کننده در فصل تابستان

یکی از راههای کم کردن حرارت بدن در فصل تابستان استفاده از نوشیدنی‌هایی است که به عنوان خنک کننده بدن تاثیر گذارند. خنک ماندن در تابستان بسیار مهم است چرا که دمای بالای بدن ممکن است باعث گرمازدگی شود و برای این منظور استفاده از خنک کننده گیاهی بدن تاثیرگذارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از راههای کم کردن حرارت بدن در فصل تابستان استفاده از نوشیدنی‌هایی است که به عنوان خنک کننده بدن تاثیر گذارند. خنک ماندن در تابستان بسیار مهم است چرا که دمای بالای بدن ممکن است باعث گرمازدگی شود و برای این منظور استفاده از خنک کننده گیاهی بدن تاثیرگذارند.

دکتر محمدرضا دهقانی مشکانی، عضو هیات علمی و مدیر گروه کشت و توسعه گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: چای سبز یکی از چای ها و نوشیدنیهای خنک کننده است، زیرا اکسیداسیون پایینی دارد. در طب سنتی چینی، از این چای برای رفع حرارت و گرمازدگی استفاده می شود . چای سبز همچنین عطش را کاهش می دهد و تولید مایعات بدن را افزایش می دهد و این به این معناست که بدن از طریق عرق، بیشتر خنک می شود.

وی درخصوص چای سفید که در بین چای ها، از همه کمتر اکسیده شده است، عنوان کرد: این چای طبیعت سردی دارد و برای تابستان توصیه می شود. این چای بسیار سبک و نشاط آور است.

این عضو هیات علمی در ادامه افزود: گل داوودی طبیعت سردی دارد و دمنوش آن برای روزهای گرم تابستان مناسب است. بابونه هم همچون گل داوودی دارای خواص خنک کنندگی است و به عنوان یک ضدالتهاب از آن استفاده می شود.

دهقانی ،دانه های سنا را برای خنک کردن حرارت گاز معده و کبد مفید دانست و تاکید کرد آن ها برای تابستان بسیار مناسب هستند، زیرا گرما و خشکی این فصل می تواند باعث یبوست شود.

عضو هیات علمی و مدیر گروه کشت و توسعه گیاهان دارویی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی گفت: نعنا فلفلی یا به طور کلی، نعنا بسیار خنک است. می توانید از آن برای تهیه ی انواع نوشیدنی های گرم و سرد استفاده کنید. اگر از برگ های خشک آن استفاده می کنید، آن را در آب جوش بیاندازید تا خواص آن آزاد شوند.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، وی در پایان خاطرنشان کرد: خاک شیر از جمله نوشیدنی خنک کننده گیاهی است که دارای اسید استئاریک است و برای رفع التهاب زخم ها، باز شدن صدا و از بین رفتن کهیر نیز مفید است . همچنین بیدمشک گیاهی که دستگاه گوارش را تقویت می کند و بالا برنده اشتها بوده و ناراحتی های عصبی را درمان می کند. یکی دیگر از دمنوش های گیاهی با طبع سرد عرق کاسنی است. بهترین تصفیه کننده خون بوده و عرق کاسنی خنک کننده بدن و برگ آن مقوی اعصاب است.

منبع: ایسنا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top