تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/05/01 - 11:29
کد خبر: 476824

کدام سرمایه‌گذاران در بورس برنده هستند؟

کدام سرمایه‌گذاران در بورس برنده هستند؟

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن تحلیل وضعیت این بازار طی یک ماه اخیر بر این نکته تاکید کرد که برنده بازدهی در بازار سرمایه افرادی هستند که در این بازار به بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند، البته به شرط اینکه سهام بنیادی خریداری کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فردین آقابزرگی با تاکید بر اینکه نوسان ذات بازار سرمایه است، اظهار کرد: باید به این نکنه توجه داشت که گاهی نوسان ناشی از تصمیمات ذینفعانه‌ای است که اخذ می‌شود و از جمله آن می‌توان به نرخ خوراک، عدم عرضه خودروی سواری در بورس کالا، نرخ تسعیر ارز پالایشگاه‌ها که باعث کاهش ۱۵ تا ۱۷ درصد سود پالایشگاه‌ها شد و... اشاره کرد. این موضوعات ممکن است سود شرکت‌ها را کم تحت تاثیر قرار دهد اما باعث کاهش اعتماد در بازار می‌شود. بر این اساس باید درس عبرتی گرفت و اصلاحات لازم را انجام داد.

وی با بیان اینکه در جلساتی که برای تصمیم‌گیری در مورد موضوعات تاثیرگذار روی بازار سرمایه برگزار می‌شود نماینده بخش خصوصی حضور ندارد، اظهار کرد: درحالی که اگر هدف تنظیم‌گری است حتما باید ضررهایی که عاید سهام‌داران خرد می‌شود لحاظ شود. اصلاحات زیرساخت‌های قانونی حدود دو سال است که در انتظار بررسی در مجلس به سر  می‌برد؛ یکی از این موارد اصلاح قانون بازار اوراق بهادار است. چرا نماینده‌های کانون‌های سهامداران حقیقی یا نماینده‌های سایر نهادهای مالی  در اتاق‌های فکر و تصمیم حضور ندارند؟

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه رسالت سازمان بورس شفافیت است، گفت: باید در مورد تصمیماتی که اخذ می‌شود شفافیت وجود داشته باشد. بازده ۳۰ درصدی بازار سرمایه تحلیل رفت و بازار به اسفند سال گذشته عقب‌گرد کرد.

آقابزرگی در ادامه اتفاقات اخیر مانند شوکی است که در کوتاه مدت باعث تخریب بازار سرمایه می‌شود. بازار سرمایه بر اساس شاخص‌هایی مانند P/E TTM و P/E فوراورد بالاترین سطح ارزندگی را نسبت به سایر بازارهای معاملاتی از جمله خودرو و مسکن را دارد. برنده بازدهی در بازار سرمایه افرادی هستند که در این بازار به بلندمدت سرمایه‌گذاری می‌کنند، البته به شرط اینکه سهام بنیادی خریداری کنند.

منبع: ایسنا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top