تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/05/03 - 08:57
کد خبر: 477018

شمس: تصمیم شمسایی قهرمانی را از ایران گرفت

شمس: تصمیم شمسایی قهرمانی را از ایران گرفت

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال گفت: به نظر من نباید از روز اول روی شعار جوانگرایی تاکید زیادی می‌شد و گفتن این حرف اشتباه بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال، درمورد حضور تیم ملی فوتسال امید کشورمان در مسابقات کافا ۲۰۲۳ اظهار داشت: همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌کردیم این تیم برای بار اول است که دور هم جمع شده و به عنوان تیم امید به مسابقات کافا اعزام شدند.

وی گفت: معدل سنی این بازیکنان ۲۲.۸ است و با توجه به جوان بودن این تیم کارمان در بازی اول به مشکل برخورد. شش بار توپ به تیر دروازه ترکمنستان برخورد کرد و تیم حریف توانست از چندین موقعیت خود ۲ گل را به ثمر برساند. شکست در بازی اول همیشه یک امر طبیعی است، اما تیم ترکمنستان در این سال‌ها پیشرفت خوبی داشته و در دفاع و ضدحمله عالی بوده است؛ البته بچه‌های ما هم خوب بودند، اما توپ آن‌ها گل نمی‌شد.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال درمورد بازی تیم امید مقابل قرقیزستان گفت: بچه‌های ما خوب بودند. در نیمه اول کارمان گره خورده بود، اما در نیمه دوم دروازه‌بان ما توانست گل اول را بزند. باید فیلم بازی را ببینیم که چه اتفاقی افتاده که دروازه‌بان توانسته گل بزند.

وی افزود: من فکر می‌کنم باخت بازی اول فراموش شده و از این به بعد این تیم به دنبال قهرمانی است. از نظر من ایران و یا ازبکستان قهرمان این تورنمنت می‌شوند. حضور در تورنمنت کافا تجربه خوبی برای جوانان کشورمان است که بتوانند در آینده به تیم ملی بزرگسالان کمک کنند.

شمس در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما شعار جوانگرایی از روز اول درست بوده یا خیر، تصریح کرد: به نظر من نباید از روز اول روی شعار جوانگرایی تاکید زیادی می‌شد و گفتن این حرف اشتباه بود. تیم ملی بزرگسالان کشور متشکل از تمام بزرگسالان شایسته اول آن کشور است. اصغر حسن‌زاده در حال حاضر به عنوان گرانترین بازیکن و مهدی جاوید دومین بازیکنان گران ایران هستند، پس می‌توان به سن بازیکن توجه نداشته باشیم. همیشه تلفیقی از باتجربه‌های کشور و بهترین‌ها و چند جوان می‌توانند تیم ملی یک کشور را تشکیل دهند. وقتی که گرانترین‌ها و بهترین‌ها در تیم ملی حضور ندارند این موضوع سؤال برانگیز و جای حرف بسیار دارد.

شمس افزود: به اعتقاد من سال گذشته هم نباید این شعار داده می‌شد. من در رابطه با این موضوع و حضور اصغر حسن‌زاده و مهدی جاوید با شمسایی صحبت کردم و گفتم این‌ها در آسیا می‌توانند به تیم کمک کنند. درهر صورت سرمربی تیم ملی تصمیمی گرفته بود و آن تصمیم قابل احترام برای همه بود. اما متأسفانه این تصمیم باعث شد ما قهرمانی جام ملت‌ها را بعد از چند سال از دست بدهیم و اگر در بازی فینال چند بازیکن باتجربه داشتیم به راحتی می‌توانستیم ژاپن را شکست دهیم.

وی گفت: به نظر من اصلاً نباید به روی سن بازیکن و شناسنامه آن‌ها توجه کرد. باید ببینیم چه کسانی شایسته‌ترین در لیگ هستند و آن‌ها را به تیم ملی دعوت کنیم. جوانگرایی یعنی همین که تیم ملی امید در مسابقات کافا حضور دارد. ما باید همیشه دو تا سه تیم آماده داشته باشیم تا اگر سرمربی تیم ملی به بازیکنی نیاز داشت بتواند از آن‌ها استفاده کند. به نظر من حضور بازیکنان باتجربه و پا به سن گذاشته و در صورتی که شایستگی داشته باشند منعی ندارد در تیم ملی حضور داشته باشند و شمسایی می‌تواند از این بازیکنان استفاده کند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سؤال که نظر شما در رابطه با تعلیق لیگ برتر چیست، اظهار داشت: با توجه به جام ملت‌های آسیا که به تعویق افتاده و قرار است در فروردین برگزار شود، تصمیم سازمان لیگ تصمیم درستی گرفته به گونه‌ای که در اسفندماه ما بتوانیم لیگ را به اتمام برسانیم. ما اگر لیگ برتر را زودتر شروع می‌کردیم در بهمن یا دی‌ماه به اتمام می‌رسید و این موضوع به ضرر تیم ملی بود و اینکه بازی‌های آسیایی در فروردین قرار است برگزار شود سه ماه بازیکنان بدون مسابقه بودند و این می‌توانست به تیم ملی آسیب برساند، اما حالا که اسفندماه اتمام لیگ است همه بازیکنان در شرایط مسابقه قرار می‌گیرند و ما یک ماه فرصت داریم در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top