تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/05/10 - 03:15
کد خبر: 477565

رکن اطلاعات ارتش اوکراین: روسیه‌ تولید موشک‌های کروز کالیبر را به شدت افزایش داده‌ است

رکن اطلاعات ارتش اوکراین: روسیه‌ تولید موشک‌های کروز کالیبر را به شدت افزایش داده‌ است

رئیس رکن اطلاعات ارتش اوکراین از توانمندی روسیه در ساخت بیش از ده‌ها تیر موشک کروز کالیبر در ماه در بحبوحه جنگ با کی‌یف خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، رئیس رکن اطلاعات ارتش اوکراین روز دوشنبه  گفت که روس‌هاعلی‌رغم جنگ با اوکراین، تولید موشک‌های کروز کالیبر را به ده‌ها تیر در ماه افزایش داده‌اند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه» «آندری یوسوف»، رئیس رکن اطلاعات ارتش اوکراین گفت: «ده‌ها  نمونه موشک تولید شده کالیبر وجود دارد و از جمله روسیه شمار ساخت موشک‌های "اسکندر" را افزایش داده است.»

وی افزود، این که در بحبوحه جنگ با اوکراین روسیه خود را به عنوان کشوری قرار می‌دهد که می‌خواهد در بازار فروش تسلیحات پیشرو باشد، مهم است.

بر اساس این گزارش، موشک کالیبر خانواده‌ای از موشک‌های کروز روسی است که به دلیل تطبیق پذیری و قابلیت‌های دوربرد شناخته شده‌اند. این موشک‌ها  برای پرتاب از سکوهای مختلف از جمله زیردریایی‌ها، کشتی‌ها و هواپیما طراحی شده‌اند. این سامانه موشکی در طول استقرار موفقیت‌آمیز خود در جنگ  سوریه زمانی که کشتی‌های جنگی روسیه موشک‌های کروز کالیبر را به سمت اهدافی در سوریه پرتاب کردند، مورد توجه جهانی قرار گرفت.

موشک کالیبر به دلیل دقت و توانایی خود در حمل انواع مختلف کلاهک‌ها شناخته شده است و آن را به یک سرمایه نظامی قابل توجه در زرادخانه دریایی و راهبردی روسیه تبدیل می‌کند.

سامانه موشکی اسکندر نیز خانواده موشک‌های بالستیک کوتاه برد با سوخت جامد است که توسط روسیه ساخته شده است. این موشک‌ها متحرک هستند و می‌توانند از سکوهای  مختلف از پرتاب شوند. موشک‌های اسکندر به دلیل توانایی حمل انواع کلاهک‌ها از جمله کلاهک‌های معمولی و اتمی شناخته شده‌اند. برد آن‌ها تا ۵۰۰ کیلومتر است و دقت بالایی دارند.

«یوری احنات» سخنگوی نیروی هوایی نیز اخیرا در اظهاراتی گفت: «ما اهداف پرسرعت، احتمالا موشک‌های بالستیک را ثبت کرده‌ایم. روسیه در حملات هوایی از انواع مختلف تسلیحات استفاده می‌کند.»

وی گفت که موشک‌ها مسیر بسیار پیچیده‌ای را در پیش گرفته و حتی در یک نقطه چرخش ۱۸۰ درجه انجام دادند. 

رئیس جمهور اوکراین نیز با اذعان به قدرتمند بودن یگان هوا فضای روسیه  بار دیگر دریافت سامانه‌های بسیار پیشرفته ضد هوایی برای مقابله با حملات موشکی قدرتمند روسیه را خواستار شد. «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که تنها راه برای مقابله با حملات موشکی روسیه، دستیابی به «سپر هوایی تمام عیار» است.

زلنسکی افزود، علیرغم تمام کمک‌های نظامی که به اوکراین می‌رسد، این کشور به سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری برای پوشش تمام  قلمروی خود نیاز دارد(جزئیات بیشتر).

روسیه از شروع جنگ با اوکراین تاکنون بارها اهداف غیر نظامی این کشور را هدف قرار داد. روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top