تاریخ انتشار: شنبه 1402/05/14 - 22:31
کد خبر: 478000

هاآرتص: بحران ناکارآمدی ارتش اسرائیل، عمیق‌تر می‌شود

هاآرتص: بحران ناکارآمدی ارتش اسرائیل، عمیق‌تر می‌شود

روزنامه «هاآرتص» با اشاره به عمیق‌تر شدن بحران در ارتش رژیم صهیونیستی، اذعان کرد که مشکلات نظامیان اشغالگر چندبرابر شدیدتر از چیزی است که مقامات امنیتی تل‌آویو توصیف می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که با توجه به گسترش اعتراضات به طرح تغییرات قضایی در میان نیروهای ذخیره، کارایی ارتش اشغالگر رو به کاهش است و بازدارندگی آن از بین رفتن است.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، «آموس هریل»، تحلیلگر امور نظامی در روزنامه «هاآرتص» اظهار داشت: «صلاحیت ارتش همه چیز نیست؛ در حالی که به گفته هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل، مشکلات موجود در ارتش ذخیره فراتر از مشکل صلاحیت است».

هاریل در ادامه تایید می‌کند: «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه حقیقت را می‌داند و حتی در گزارش ویژه‌ای اعلام شد که هالوی قبل از رای‌گیری روز دوشنبه کنست، برای دیدار و رایزنی با او راهی پارلمان شده، در حالی که نخست وزیر آن روز، عمداً ملاقات حضوری خود را با رئیس ستادکل ارتش به تعویق انداخت.

این تحلیلگر صهیونیست توضیح داد: «کارآمدی ارتش اسرائیل در همه زمینه‌ها و در بیشتر جبهه‌ها با توجه به گسترش اعتراض‌ها به اصلاحات، روندی نزولی داشته است؛ هر چه روزهای بیشتری می‌گذرد، بحران عمیق‌تر می‌شود».

او در ادامه ضمن اشاره به این نکته چالش‌های ارتش رژیم اشغالگر در بخش نیروی هوایی «به صورت ویژه‌ای شدید» است، گفت: عمدتاً مشکلات این بخش، بیش از همه بخش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد؛ چرا که ستاد عملیاتی ارتش، روی خلبانان و افسران مربی در نیروی هوایی حساب خاصی باز کرده و اتکای زیادی به نیروهای ذخیره و مجرب آن دارد.

هاریل در ادامه گزارش خود اذعان کرد: «متان کاهانا، عضو کنست، خلبان نظامی و سرهنگ ذخیره، این هفته مدعی شده است که این پدیده در نیروی هوایی سه یا چهار برابر جدی‌تر از آن چیزی است که کسانی مثل یوآو گالانت توصیف می‌کنند»‌.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: «شاید بتوان بر مشکلات موجود در بخش‌های آموزشی ارتش برای مدت کوتاهی غلبه کرد؛ اما اگر زمان بگذرد، تأثیر آن بر خلبانان و افسران آموزش‌دیده بیشتر خواهد بود، موضوعی که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد».

وی افزود: همانطور که هالوی به نتانیاهو اطلاع داده است، مشکلات موجود در نیروهای ذخیره ارتش در پی بحران سیاسی بسیار فراتر از مشکل صلاحیت جنگاوری شده است. در اینجا لطمه محسوسی به انسجام یگان‌ها وارد می‌شود این بخاطر استعفای خلبانان نیروی هوایی است.

پیش‌نویس طرح تغییرات قضایی که توسط کابینه نتانیاهو در ژانویه پیشنهاد شد، باعث ایجاد شکاف شدید و یکی از بزرگترین جنبش‌های اعتراضی در رژیم صهیونیستی شده است؛ به طوری که بعد از تصویب یک بند جنجالی آن در دو هفته گذشته، اعتراضات خیابانی و شکایت‌های حقوقی ائتلاف مخالفان در کنست علیه کابینه نتانیاهو افزایش پیدا کرده‌اند.

این اعتراضات که امروز وارد سی و یکمین هفته متوالی می‌شود، تأثیرات منفی خود را به ارتش رژیم اشغالگر هم سرایت داده است؛ زیرا از زمان آغاز اعتراضات تاکنون سربازان نیروهای ذخیره از خدمت در این نهاد نظامی خودداری کرده‌ و بسیاری از افسران و خلبانان نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا کرده‌اند.

دو روز گذشته، پنجشنبه ٣آگوست روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی اعلام کرد که نیروهای ذخیره در ارتش اشغالگر در اعتراض به طرح تغییرات قضایی و تهدید به «وحدت و آمادگی نظامی»، غیبت از خدمت را آغاز کرده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top