تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/05/15 - 14:30
کد خبر: 478092

۷ نکته کلیدی برای نوشتن یک رزومه کاری موثر

۷ نکته کلیدی برای نوشتن یک رزومه کاری موثر

همیشه برای آشنا شدن کارفرما با شما، لازم است حتما رزومه داشته باشید. به همین دلیل نوشتن یک رزومه کاری حرفه‌ای و مرتب می‌تواند برای شما بسیار راهگشا باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر به دنبال کار می‌گردید، فرقی ندارد سابقه کار زیادی داشته باشید یا تازه‌کار باشید، برای آشنا شدن کارفرما با شما، لازم است حتما رزومه داشته باشید. به همین دلیل نوشتن یک رزومه کاری حرفه‌ای و مرتب می‌تواند برای شما بسیار راهگشا باشد. نکات زیر در ساخت رزومه به شما کمک خواهد کرد:

  1. برای ساخت رزومه حتما از یک قالب مناسب استفاده کنید. درست است که ساخت رزومه در پلت‌فرم‌های کاریابی ممکن است کمی طول بکشد اما اگر از نتیجه راضی نبودید حتما سایر سایت‌های کاریابی را امتحان کنید.
  2. رزومه خود را با قسمت «درباره من» شروع کنید. «درباره من» یک بیانیه خلاصه است که صلاحیت شما را برای شغل مورد نظرتان اثبات می‌کند و خواننده را ترغیب می‌کند تا بقیه رزومه شما را با دقت بیشتری مطالعه کند.
  3. به جای اینکه در هر سابقه شغلی وظایف خود را لیست کنید، دستاوردهای خود را بنویسید، موفقیت هایی که به آن افتخار می‌کنید و به شما اعتماد به نفس می‌دهد.
  4. مهارت‌های مرتبط با شغل خود را بشناسید و حتما در لیست مهارت ها ذکر کنید. ممکن است شما مهارت‌هایی دارید که برای شغلتان بدیهی است ولی از ذکر کردن آنها غافل نشوید. گاهی رزومه‌ها ابتدا توسط یک کارشناس غیر متخصص در حرفه شما بررسی می‌شود و حتی گاهی توسط سیستم، پس کلمات کلیدی را بنویسید.
  5. رزومه خود را مختصر بنویسید. لازم نیست به رزومه مدارک تحصیلی یا مهارتی را اضافه کنید تا تعداد صفحات آن بالا رود. از زیاده‌گویی و تکرار بپرهیزید.
  6. اگر سابقه شغلی زیادی ندارید و تازه کار هستید، ابتدا تحصیلات و مهارت‌های خود را ذکر کنید. برای این‌کار می‌توانید از رزومه‌سازی استفاده کنید که امکان جا‌به‌جایی بخش‌های مختلف رزومه را به شما می‌دهد.
  7. قبل از ارسال رزومه یکبار آن را بخوانید تا اشتباه تایپی و انشایی نداشته باشد. حتی می‌توانید از مشاوران و دوستان خود برای بررسی رزومه خود کمک بخواهید. به عنوان مثال سایت کاریابی کاران خدمت رایگانی برای بررسی رزومه در اختیار کارجویان قرار داده است.

در میان پلت‌فرم‌ها و سایت‌های ساخت رزومه، رزومه‌ساز رایگان کاران مزیت‌هایی دارد که می‌تواند به شما در ساخت یک رزومه خوب بسیار کمک کند. از آن جمله قالب‌های متنوع و حرفه‌ای است. همین طور شما می‌توانید با توجه به نقطه قوت خود در تحصیلات یا سوابق کاری هر بخش که بهتر است را در ابتدای رزومه قرار دهید.

در رزومه ساز کاران امکان حذف سال تولد، اضافه کردن رزومه ویدیویی یا ویدیوی نمونه کار و قراردادن لینک شبکه‌های اجتماعی مانند لینکدین نیز وجود دارد.

تفاوت مهم سایت کاریابی کاران با دیگر کاریابی های آنلاین این است که شما به عنوان متقاضی کار می توانید با مراجعه به کاران همه آگهی های استخدامی برای شغل موردنظرتان را یکجا پیدا کنید و درخواست همکاری بفرستید. کاران آگهی های استخدام روز را از کاریابی ها و اپلیکیشن‌های نیازمندی جمع آوری کرده و در در دسترس شما قرار می دهد  تا هیچ فرصت استخدامی  را از دست ندهید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top