تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/05/16 - 13:44
کد خبر: 478214

زورگیران خشن در ۴ عملیات همزمان بازداشت شدند

زورگیران خشن در ۴ عملیات همزمان بازداشت شدند

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری اعضای یک باند سرقت خشن در تهران خبر داد و گفت: متهمان این پرونده در چهار عملیات همزمان پلیس، دستگیر شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرهنگ کرم یوسفوند، با ارائه چندین فقره شکایت از سوی شهروندان در خصوص سرقت‌های خشنی از سوی اعضای یک باند سرقت، پرونده‌ای در اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت تشکیل و کارآگاهان این اداره برای دستگیری سارقان، تحقیقات خود را آغاز کردند.

این مقام انتظامی، توضیح داد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که اعضای این باند خشن سرقت، به نام‌های، علی، امین، رضا و حسین، با همدستی هم ضمن تشکیل این باند سرقت از مدت‌ها پیش اقدام به سرقت از منازل شهروندان با تخریب قفل‌های در ورودی می‌کنند که این اقدام ضمن ایجاد تشویش و دلهره برای مالکان و حاضران در منزل برای شهروندان ساکن در محدوده‌های سرقت باعث رعب و وحشت شده است.

سرهنگ یوسفوند در تشریح این خبر گفت: با شناسایی این سارقان، پرونده در قالب گزارش جنایی در اختیار دادسرای ناحیه ۳۴ تهران قرار گرفت و متعاقباً دستور دستگیری متهمان و کشف اموال مسروقه صادر شد.

وی تصریح کرد: با اعلام این دستور از سوی مقام قضائی، کارآگاهان اداره هفدهم پلیس آگاهی پایتخت، پس از شناسایی مخفیگاه متهمان در محدوده‌های جنوب شرق شهر تهران، با انجام چهار عملیات دقیق و همزمان، هر چهار نفر را دستگیر و برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند و این در حالی بود که طی بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی از ادوات و ابزار سرقت همچون دیلم، دسته کلید، ماسک و غیره کشف و ضبط شد.

معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی بیان داشت: متهمان در ابتدای تحقیقات و بازجویی‌های انجام شده منکر سرقت‌های مذکور شدند اما در نهایت هر یک به صورت جداگانه به سرقت‌ها اعتراف کرده به بیش از هشت سرقت منزل به شیوه تخریب قفل در ورودی و همچنین به سرقت ۲ دستگاه موتورسیکلت در محدوده‌های نظام آباد، مسعودیه، ستارخان و شهرستان دماوند، نیز اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه، متهمان اذعان داشتند که بیشتر سرقت‌های خود را پس از زاغ زنی و اطمینان از عدم حضور مالک و در ساعات آغازین شب انجام می‌دادند، تشریح کرد: با اعتراف این متهمان، مسیر پرونده به مرحله‌ای جدید وارد شد و تحقیقات برای شناسایی مالخران و فروشندگان اموال مسروقه نیز ادامه یافت تا اینکه در جریان بازجویی‌ها، ۲ زن به نام‌های اعظم و نسیم نیز شناسایی و تحت عنوان فروشنده اموال مسروقه تحت تعقیب قرار گرفتند.

وی گفت: در ادامه طی هماهنگی‌های انجام شده از سوی مرجع قضائی، این ۲ نفر نیز در منازل خود به همراه تعداد زیادی از اموال مسروقه دستگیر شدند.

معاون مبارزه با سرقت‌ها خاص پلیس آگاهی پایتخت، در پایان، اظهار داشت: متهمان برای تحقیقات تکمیلی با دستور مقام قضائی به زندان منتقل شده و تحقیقات پیرامون سرقت‌های احتمال دیگر، ادامه دارد.

منبع: مهر

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
محدودیت‌های تردد در معابر تهران به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴
طلای جهانی پس رفت
صداوسیما ادعای هک را رد کرد
واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
دفاع رئیس جمهور کلمبیا از قطع روابط با رژیم صهیونیستی
نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها
تلسکوپ فضایی هابل به زندگی برگشت
وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
فیلم/ روضه شهادت امام صادق حاج محمود کریمی
فیلم/ نماهنگ شهادت امام صادق
فیلم/ مداحی حاج مهدی رسولی در رثای شهادت امام صادق
ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
حمله نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top