تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/05/17 - 11:00
کد خبر: 478308

آغاز کنفرانس ایران و بریکس؛ چشم‌اندازهایی برای شراکت و همکاری

 آغاز کنفرانس ایران و بریکس؛ چشم‌اندازهایی برای شراکت و همکاری

کنفرانس ایران و بریکس؛ چشم‌اندازهایی برای شراکت و همکاری صبح امروز (سه‌شنبه) در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه آغاز به کار کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنفرانس ایران و بریکس؛ چشم‌اندازهایی برای شراکت و همکاری صبح امروز (سه‌شنبه) ۱۷ مرداد ماه به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه آغاز به کار کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این از برگزاری این کنفرانس خبر داده بود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه به تهران بیان کرد: موضوعات مختلفی برای تبادل نظر داریم. فردا سه‌شنبه ۱۷ مرداد ماه نشست مهمی را در مرکز مطالعات سیاسی وزارت خارجه شاهد خواهیم بود. در خرداد سالجاری وزیر خارجه ایران در نشست وزرای خارجه کشورهای بریکس و بریکس پلاس در کیپ تاون شرکت و سخنرانی داشت و ملاقات‌های دوجانبه‌ای انجام داد و به موضوعات مرتبط با همکاری‌های آتی ایران با بریکس پرداخت. موضوع عضویت ایران در بریکس مورد گفت‌وگو قرار گرفت. در همان سفر هم امیرعبداللهیان اعلام کرد که بزودی کنفرانسی را در تهران برگزار خواهیم کرد که ظرفیت‌های همکاری ایران و بریکس را مورد بررسی قرار دهیم و بر این اساس روز سه‌شنبه این کنفرانس در تهران برگزار خواهد شد.

در پانل اول امروز با عنوان «بریکس و نقش آن در یک جهان چندقطبی در حال ظهور»، نمایندگان کشورهای عضو بریکس ضمن معرفی بریکس و دستاوردهای آن، درباره نقش این بلوک قدرتمند اقتصادی در نظام بین‌الملل سخنرانی خواهند کرد.

در پانل دوم تحت عنوان «ایران چندجانبه گرا»، برخی مدیران و صاحبنظران ایرانی به ارائه عملکرد موفقیت آمیز جمهوری اسلامی ایران در برخی ساختارهای چندجانبه در حوزه‌هایی نظیر انرژی، تزانزیت و فنآوری و نوآوری خواهند پرداخت.

همچنین قرار است دبیرکل سازمان اکو و دبیرکل سامان همکاری اقتصادی دی هشت و وزیر همگرایی اتحادیه اقتصادی اورآسیا نیز در این پانل به تشریح تجربیات سازمان‌های متبوع خود در همکاری با ایران بپردازند.

نشست سوم هم که تحت عنوان «ایران و بریکس: حال و آینده» است شرکت کنندگانی از ایران و کشورهای عضو بریکس به حوزه‌های بالقوه همکاری در ارتباط با وضعیت جاری گروه مزبور و ظرفیت‌ها و برنامه‌های آتی آن، فعالیت‌های چندجانبه و بین‌المللی ایران و زمینه‌های همکاری جمهوری اسلامی ایران با گروه کشورهای عضو بریکس در حوزه حمل و نقل و ترانزیت، انرژی، مالی و سرمایه گذاری، فناوری‌های نوین و... می‌پردازند.

همچنین قرار است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست پایانی این کنفرانس به ایراد سخنرانی بپردازد.

منبع: فارس

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
نکته اخلاقی آیت‌الله جاودان درباره گناه
واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه +فیلم
مهلت ثبت نام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد پیام نور تمدید شد
کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
آمادگی ۴ حزب برای دور دوم انتخابات
۵ بازیکن پرسپولیس در مسیر جدایی!
الاخبار متن پیشنهادی اسرائیل به حماس را منتشر کرد
روند صدور درخواست کارت سوخت تغییر می کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top