تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/05/19 - 16:04
کد خبر: 478597

شاخص بورس اوراق بهادر لندن

شاخص بورس اوراق بهادر لندن

شاخص بورس اوراق بهادر لندن که با نام LSE معروف است، از بزرگترین بورس‌های جهانی محسوب می‌شود و مثل بورس نیویورک، توکیو و بسیاری دیگر از بورسها، فعالیت‌های موثری را در سطح بین المللی انجام داده است. بورس LSE جزو بزرگ‌ترین بورس‌های قاره اروپاست و به عنوان اولین بورس در انگلیس شروع به فعالیت کرده است. در LSE تقریبا از بیش از ۶۰ کشور دنیا، شرکت‌های قدرتمندی پذیرش شده اند و به همین دلیل، یک بازار بورس مهم بین المللی در جهان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاخص بورس اوراق بهادر لندن که با نام LSE معروف است، از بزرگترین بورس‌های جهانی محسوب می‌شود و مثل بورس نیویورک، توکیو و بسیاری دیگر از بورسها، فعالیت‌های موثری را در سطح بین المللی انجام داده است. بورس LSE جزو بزرگ‌ترین بورس‌های قاره اروپاست و به عنوان اولین بورس در انگلیس شروع به فعالیت کرده است. در LSE تقریبا از بیش از 60 کشور دنیا، شرکت‌های قدرتمندی پذیرش شده اند و به همین دلیل، یک بازار بورس مهم بین المللی در جهان است.

بورس لندن انگلستان که با نام LSE معروف است، از بزرگترین بورس‌های جهانی محسوب می‌شود و مثل بورس نیویورک، توکیو و بسیاری دیگر از بورسها، فعالیت‌های موثری را در سطح بین المللی انجام داده است. بورس LSE جزو بزرگ‌ترین بورس‌های قاره اروپاست و به عنوان اولین بورس در انگلیس شروع به فعالیت کرده است. در LSE تقریبا از بیش از 60 کشور دنیا، شرکت‌های قدرتمندی پذیرش شده اند و به همین دلیل، یک بازار بورس مهم بین المللی در جهان است. در ادامه این مطلب، توضیحاتی راجع به شاخص بورس اوراق بهادار لندن ارائه کرده‌ایم. لطفا با ما همراه باشید.

شاخص بورس اوراق بهادر لندن

تاریخچه بورس اوراق بهادار لندن

کشور انگلستان و شهر لندن در کنار مراکزی همچون نیویورک و توکیو، یکی از قطب‌های اصلی کسب و کار، بانکداری، تجارت و سرمایه گذاری در سطح جهان است و همگام با پیشرفت جوامع بشری، این کشور صنعتی نیز رو به رشد بوده و در عرصه‌های سرمایه گذاری نوین، پیشرو می‌باشد. بورس لندن، از بازارهای مالی قدیمی در سطح جهان محسوب می‌شود و از بدو تاسیس تا حال حاضر، سرمایه گذاران بسیاری را جذب کرده است

بازار بورس لندن بزرگترین بورس اروپا و اولین بازار مالی منسجم در انگلیس است اگر چه بورس کالایی سنتی این کشور قدمتی چند صد ساله دارد اما ایده اولیه راه اندازی بورس اوراق بهادار لندن به سال 1698 میلادی بر می گردد. در آن سال، یک کارگزار جوان با نام جان کاستاین تصمیم گرفت که به صورت پیوسته، قیمت سهام و سایر دارایی‌ها را جمع آوری نماید و این کار را تحت عنوان قهوه خانه جاناتان انجام داد. این قهوه ‌خانه از مهم ترین مکان‌های تجمع معامله گران اوراق بهادار در شهر لندن بود که کاملا غیر رسمی و با مشکلات فراوان، تا چندین سال فعالیت کرد.

سرانجام در سال 1801 برای جلوگیری از تقلب و کلاهبرداری عده‌ای از فعالان بازار، زمینه جدی برای تشکیل بورس منسجم و سازمان یافته اوراق بهادر در لندن، فراهم شد. بورس اوراق بهادار لندن با اعلام قوانین و پذیرش مجموعه قوانین توسط کارگزاران و پرداخت حق عضویت، آغاز به فعالیت کرد. همچنین این بازار در تاریخ بیست و سوم ژوئن سال 2007 با بورس میلان (Borsa Italiana) ادغام گردید و از آن پس با نام گروه بورس لندن انگلیس فعالیت می کند.

درباره شاخص بورس اوراق بهادار لندن (LSE)

لندن به عنوان پایتخت کشور انگلیس، از سال‌های دور به دلیل وضعیت اقتصادی و مالی پیشرفته خود، از شهرهای فعال در سطح بین الملل محسوب می‌شود و به همین دلیل در عرصه بانکداری و تجارت جهانی هم جزو شهرهای پیشرو به شما می‌رود. همانطور که در بخش قبلی هم توضیح دادیم، اولین فعالیت‌های بورس اوراق بهادار لندن به سال 1698 میلادی بر می‌گردد و بورس این کشور از زمان شروع به فعالیت تاکنون، سرمایه گذاران بسیاری را در سطح دنیا جذب کرده است.

بیگ بنگ در بورس لندن انگلستان

دولت کشور انگلیس در سال 1986 و به تاریخ 27 اکتبر و تا سال 1995، قوانین اصلاحی را برای بازار سهام و بورس کشور خود تعیین کرده و اجرا نمودد و نام این قوانین جدید بیگ بنگ گذاشته شد. بیگ بنگ، در فعالیت بورس اوراق بهادار لندن تغییرات گسترده‌ای را ایجاد کرد و بر اساس آن، خرید و فروش‌های معاملاتی به صورت الکترونیکی شدند.

در ادامه، به چند مورد از نتایج اعمال بیگ بنگ در بورس اوراق بهادار لندن اشاره می کنیم :

  • سیستم بیگ بنگ اثرات مهمی مثل سرعت بخش به معاملات بورسی در بورس اوراق بهادار لندن داشت و کمک کرد که بورس لندن با بورس‌های بین المللی قدرتمندی مثل بورس نیویورک، رقابت کند.

  • رشد و توسعه بورس اوراق بهادار لندن باعث شد که کارگزاران از دیگر کشورها به بورس این بازار بپیوندند.

  • با فراهم شدن شرایط معاملات الکترونیکی، حداقل میزان کارمزد ثابت خرید و فروش ها در بازار بورس اوراق بهادار لندن حذف گردید.

  • به دلیل تغییرات ایجاد شده در بازار بورس اوراق بهادار لندن، رقابت تنگاتنگی میان کارگزاران ایجاد شد و معاملات روند صعودی پیدا کردند.

  • کارگزاران انگلیسی با توجه به طرح بیگ بنگ، اجازه مالکیت سهام خارج از بریتانیا را پیدا کردند.

  • طرح بیگ بنگ، بورس اوراق بهادار لندن تبدیل به یک بازار مالی جهانی پر قدرت کرد.

اگر تصمیم دارید در بازار فارکس فعالیت کنید و درآمد دلاری داشته باشید، باید به دنبال بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان باشید زیرا کاربران ایرانی برای انجام معاملات در این بازار با محدودیت هایی مواجه هستند و نیازمند استفاده از بروکر امن و مطمئن می‌باشند. برای کسب اطلاعات راجع به بهترین بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان لطفا بر روی لینک کلیک کنید.

بازار اصلی بورس اوراق بهادار لندن

بازار اصلی بورس اوراق بهادار لندن، از متنوع‌ترین بازارهای سهام در جهان به شمار می‌رود که شرکت‌هایی از 40 بخش مختلف تشکیل می دهند. شرکت‌ها برای پیوستن به بازار اصلی از طریق راه‌های مختلفی می‌توانند اقدام کنند از جمله آنکه :

Premium

بخش Premium بازار اصلی بورس اوراق بهادار لندن ویژه سهام صادر شده توسط شرکت‌های تجاری – اقتصادی می‌باشد. شرکت‌های فهرست شده در لیست پرمیوم، باید قوانین فوق العاده‌ای که از سمت دولت انگلیس تعیین شده اند را رعایت کنند که این قوانین، بالاتر از حداقل الزامات اتحادیه اروپا هستند.

به دلیل این استانداردهای بالاتر، ممکن است شرکت‌های لیست شده در فهرست ویژه، به برخی امتیازات مخصوص دسترسی داشته باشند همچنین به سرمایه گذارانی دسترسی داشته باشند که به دنبال شرکت‌هایی هستند که بالاترین استانداردها را رعایت می کنند. شرکتی که در فهرست ویژه وجود دارد، نیز امکان قرار گرفتن در یکی از شاخص‌های FTSE را دارد.

استاندارد

بخش استاندارد بازار بورس اوراق بهادار لندن به شرکت‌های نوظهور کمک می کند تا سرمایه گذارانی را از مجموعه بزرگ سرمایه موجود در بورس لندن جذب نمایند. بخش استاندارد برای لیست شدن سهام، رسیدهای سپرده گذاری جهانی (GDRs)، اوراق بهادار بدهی و مشتقات که باید با حداقل الزامات اتحادیه اروپا مطابقت داشته باشند، در دسترس قرار دارد.

سایر بخش ها

سایر بخش ها در بازار بورس اوراق بهادار لندن شامل بخش "رشد بالا" و بخش "صندوق تخصصی" می‌باشند که به طور خاص برای مشاغل با رشد بالا، درآمد زا و نهادهای سرمایه گذاری بسیار تخصصی، اختصاص دارند. بخش رشد بالا برای شرکت‌هایی است که از شرایط فهرست ‌بندی Premium یا Standard برخوردار نیستند اما برای رشد شرکت‌های خود نیاز به سرمایه گذار دارند.

سیستم عامل‌های الکترونیکی بورس لندن

در بازار بورس اوراق بهادار لندن چندین پلتفرم رایانه‌ای در نظر گرفته شده تا معاملات بخش‌های مختلفی را با استفاده از این پلتفرم ها انجام داد. هر یک از پلتفرم‌های بازار بورس اوراق بهادار لندن دارای کاربردهای مختص به خود هستند از جمله آنکه :

  • SETS بورس اوراق بهادار الکترونیک : این پلتفرم، اصلی ترین و بهترین دفتر سفارشات و معاملات الکترونیک در بورس لندن محسوب می‌شود.

  • SETSqx : این پلتفرم همانند قبلی است با این تفاوت که معاملات در حجم و میزان کمتری انجام می گیرند. پلتفرم مذکور با استفاده از بازار مستقل و غیر الکترونیک، یک لیست برای خرید و فروش را به ازای هر 4 ساعت به‌روزرسانی می‌نماید.

مزایای لیست شدن در بازار اصلی بورس اوراق بهادار لندن

لیست شدن در بازار اصلی بورس اوراق بهادار لندن، مزایایی را به همراه دارد که برخی از این مزایا به شرح زیر هستند :

  • دسترسی به انواع روش ها برای پیوستن شرکت‌ها به بازار اصلی

  • بررسی به وسیله شاخص بورس لندن یا به عبارتی FTSE

  • وجود استخرهای گسترده سرمایه و انواع دارایی ها

  • ارائه تحقیقات انجام شده و وجود اطلاعیه‌های مهم

  • قرارگرفتن اخبار سهام و اتفاقات مهم بورس در پوشش‌های رسانه ای

برای فعالیت در بازارهای مالی، نیاز است که استراتژی‌های درستی به کار گرفته شود تا بیشترین سودآوری حاصل شود. یکی از این استراتژی ها که محبوب معامله گران حرفه‌ای است، استراتژی اسنایپر می‌باشد. اگر می‌خواهید بدانید استراتژی اسنایپر چیست و اطلاعات بیشتری کسب کنید لطفا بر روی لینک کلیک نمایید.

شاخص بورس اوراق بهادر لندن

موقعیت مکانی و زمان فعالیت بازار بورس لندن

محل استقرار بازار بورس اوراق بهادار لندن در میدان «Paternoster» پاترنوستر می‌باشد که نزدیک به کلیسای سنت پائول است. این بازار در طی روزهای دو شنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح الی 4:30 بعدازظهر فعالیت می کند. همچنین در روزهای تعطیل رسمی کشور، بازار بورس تعطیل می‌شود.

سخن پایانی

مطالبی که در این صفحه مطالعه کردید، توسط وبسایت امیر تریدر تقدیم شما شد. این وبسایت در حوزه بازار فارکس فعالیت می کند و دوره آموزش فارکس را برگزار می‌نماید همچنین ارائه دهنده سیگنال فارکس در کانال تلگرام خود است تا کاربران این بازار بتوانند از این سیگنال ها برای معاملات پرسود خود استفاده نمایند. اگر تمایل دارید راجع به بازار فارکس اطلاعاتی به دست آورید، می‌توانید از مطالب وبسایت (https://amirtrader.com/) دیدن کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top