تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/05/19 - 18:04
کد خبر: 478607

راهنمایی برای خرید بهترین تبلت ویندوزی

راهنمایی برای خرید بهترین تبلت ویندوزی

زمانی که بیل گیتس برای اولین بار تبلتی با سیستم‌عامل ویندوز XP را معرفی کرد، هیچ وقت فکرش را نمی‌کرد که چند سال بعد اپل با آیپد بازار تبلت‌ها را فتح کند؛ در هر صورت مایکروسافت بار دیگر با ویندوز ۸ سعی کرد به تعامل لمسی بها دهد؛ ولی از آن‌جایی که استقبال چندانی از آن نشد، در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ توجه خاصی به تعاملات لمسی نکرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»، زمانی که بیل گیتس برای اولین بار تبلتی با سیستم‌عامل ویندوز XP را معرفی کرد، هیچ وقت فکرش را نمی‌کرد که چند سال بعد اپل با آیپد بازار تبلت‌ها را فتح کند؛ در هر صورت مایکروسافت بار دیگر با ویندوز ۸ سعی کرد به تعامل لمسی بها دهد؛ ولی از آن‌جایی که استقبال چندانی از آن نشد، در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ توجه خاصی به تعاملات لمسی نکرد.

حالا ردموندی‌ها می‌خواهند با ویندوز ۱۱ دوباره شانس‌شان را امتحان کنند و دستی به تعامل لمسی سیستم‌عامل خود بکشند. ما در مقاله‌ی پیش‌رو بهترین تبلت‌های ویندوزی موجود در بازار ایران را با توجه به پارامترهایی همچون قیمت، قدرت سخت‌افزاری و کیفیت صفحه‌نمایش معرفی کرده‌ایم.

آیا خرید تبلت ویندوزی اقدام درستی است؟

تبلت‌های ویندوزی نسبت به تبلت‌های اندرویدی و آیپد، مزایا و معایب متعددی دارند، مثلاً شما می‌توانید اکثر برنامه‌هایی که روی کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ خود استفاده می‌کنید، مانند فتوشاپ، مجموعه‌ی آفیس یا سایر نرم‌افزارهای حرفه‌ای را اجرا کنید و بسته به اولویت‌ها و وظایفی که انجام می‌دهید، بین حالت تبلت و دسکتاپ جابه‌جا شوید.

در سوی دیگر باید توجه داشته باشید که قیمت تبلت‌ ویندوزی عموما از پرچم‌دارهایی نظیر آیپد پرو یا گلکسی تب اس ۸ اولترا هم بالاتر است. دستگاه‌های ویندوزی، به‌ویژه مدل‌هایی که از پردازنده‌های X86 بهره می‌برند شارژدهی کمتری هم نسبت به رقبا دارند؛ مگر اینکه به‌سراغ تبلت‌های Windows on ARM بروید که این دستگاه‌ها نیز، حداقل در شرایط فعلی، نه قدرت پردازشی معقولی دارند، نه عملکرد مناسبی در اجرای نرم‌افزارهای سنتی X86 به‌نمایش می‌گذارند.

مورد مهم‌تر اینکه با وجود گذشت چند سال از عرضه‌ی تبلت‌های ویندوزی و انتشار ویندوز ۱۱، هنوز هم این دستگاه‌ها در زمینه‌ی تعامل لمسی، در سطح رقبای اندرویدی و آیپد ظاهرا نمی‌شوند. هنگامی که برای کار با ویندوز ۱۱ از انگشتانتان کمک می‌گیرید، متوجه می‌شوید که انیمیشن‌ها نرم نیستند، بخش‌هایی از رابط کاربری برای کار با انگشت بهینه نیست و کیبورد مجازی ویندوز فیدبک لمسی خوبی ندارد.

در ادامه بهترین تبلت‌های ویندوزی موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف بررسی می‌کنیم؛توجه کنید که در بازارهای جهانی مدل‌های جذاب‌تر و به‌روزتری نیز وجود دارد که وارد بازار ایران نشده‌اند. از سوی دیگر، به‌دلیل پایین‌بودن تنوع در دسته‌ی تبلت‌های ویندزوی، بر آن شدیم تا برخی لپ‌تاپ‌های ۲ در ۱ و هیبریدی را نیز در فهرست زیر بیاوریم.

بهترین تبلت ویندوزی از ارزان‌ترین تا گران‌ترین

تبلت Surface Go 2 مایکروسافت

تبلت Surface Go 2 مایکروسافت دستگاهی سبک‌وزن و جمع‌وجور است. این تبلت با قیمت تقریبی ۱۷ میلیون تومان، از صفحه‌نمایش ۱۰٫۵ اینچی PixelSense با وضوح فول‌اچ‌دی، نسبت تصویر ۳:۲ و تراکم پیکسلی ۲۲۰ پیکسل بر اینچ بهره می‌برد که آن را برای تماشای فیلم، خواندن، نوشتن و نقاشی ایده‌آل می‌کند.

در بخش سخت‌افزاری تبلت Surface Go 2 مایکروسافت، با ۲ گزینه برای پردازنده ارائه می‌شود؛ اولی Intel Pentium Gold 4425Y و دومی Intel Core m3 نسل هشتم است که عملکرد مناسبی را برای وب‌گردی و کارهای مربوط به مولتی‌مدیا ارائه می‌دهد. شما همچنین می‌توانید با توجه به بودجه، دستگاه را با رم ۴ یا ۸ گیگابایت انتخاب کنید.

مایکروسافت می‌گوید تبلت Surface Go 2 می‌تواند تا ۱۰ ساعت برای کارهای مختلف شارژدهی داشته باشد. شما همچنین می‌توانید از طریق پورت Surface Connect یا USB-C دستگاه را شارژ کنید یا تصویر آن را به مانیتور بزرگ‌تری انتقال دهید. پشتیبانی از قلم Surface Pen و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون از دیگر قابلیت‌های کلیدی تبلت اقتصادی مایکروسافت هستند.

تبلت Surface Go 2 در روز عرضه با ویندوز ۱۰ هوم یا پرو موجود شد؛ اما اکنون با آمدن ویندوز ۱۱ به‌راحتی می‌توانید آن را به ویندوز ۱۱ به‌روز کنید. پشتیبانی از Windows Hello برای بازگشایی قفل دستگاه با استفاده از تشخیص چهره، یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این تبلت تقریبا نیم کیلوگرمی است.

تبلت Surface Pro 8 مایکروسافت

تبلت Surface 8 Pro مایکروسافت طراحی مدرن‌تری نسبت به سرفیس پرو ۷ دارد؛ این دستگاه دارای صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی PixelSense Flow با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، حاشیه‌های باریک است. سرفیس پرو ۸ از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل شامل Core i3 1115G4 و Core i5 1135G7 و Core i7 1185G7 قدرت می‌گیرد و می‌توان آن را با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه SSD سفارش داد.

تبلت Surface 8 Pro مایکروسافت به‌لطف عملکرد مناسب، نمایشگر باکیفیت و عمر باتری خوبش، اکثراً نقدهای مثبتی را از سوی منتقدان و کاربران دریافت کرده؛ اما دارای معایبی از جمله فقدان گزینه‌ی LTE و قیمتی بالا نیز است.

تبلت Surface Pro 9 مایکروسافت

تبلت Surface Pro 9 مایکروسافت دارای دو نسخه معمولی و 5G است که هر دو مدل از بدنه‌ی آلومینیومی مقاوم، پایه‌ی مقاوم Kickstand و اتصال مغناطیسی برای کیبورد بهره می‌برند.

یکی از تفاوت‌های اصلی مدل معمولی و 5G به پردازنده‌شان بازمی‌گردد؛ مدل 5G از پردازنده‌ی SQ3 مایکروسافت استفاده می‌کند؛ درحالی‌که مدل عادی از پردازنده‌های نسل دوازدهمی Core i5 1245U و Core i7 1265U در کنار ۸ تا ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و تا یک ترابایت SSD قدرت می‌گیرد. پردازنده‌ی SQ3 درواقع نسخه‌ای سفارشی‌شده از Snapdragon 8cx Gen 3 کوالکام به‌شمار می‌آید و صرفا برای کاربری‌های بسیار سبک نظیر وب‌گردی، ویرایش اسناد یا تماشای فیلم مناسب است.

تبلت سرفیس پرو ۹ از صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی PixelSense بهره می‌برد که با انواع قلم‌های مایکروسافت، از جمله قلم جدید Surface Slim Pen سازگار است. این صفحه‌نمایش دارای رزولوشن ۲۸۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل و تراکم ۲۶۷ پیکسل‌بر‌اینچ است که در کنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و پشتیبانی از دالبی‌ویژن، تجربه‌ی بصری جذابی را ارائه می‌دهد.

بهترین لپ‌تاپ‌های ویندوزی با قابلیت تبدیل‌شدن به تبلت

لپ‌تاپ Pavilion x360 اچ‌پی

لپ‌تاپ Pavilion x360 اچ‌پی طراحی شیک و ظریفی دارد. لولای دستگاه با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌اش بچرخد به آن امکان می‌دهد تا به یک تبلت بدل شود. حاشیه‌ها در اطراف نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی‌اش نسبتا باریک هستند و فضای کار بیش‌تری در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

صفحه‌‌نمایش لمسی Pavilion x360 از رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد که برای تماشای فیلم، وب‌گردی و ویرایش اسناد مناسب است؛ اما صفحه‌نمایش خیلی روشن یا ملو از رنگ‌های جذاب نیست؛ بنابراین شاید برای کارهای ویرایش عکس یا تدوین ویدیو ایده‌آل نباشد.

لپ‌تاپ هیبریدی اچ‌پی از پردازنده‌ی Core i5-1235U قدرت می‌گیرد و در نسخه‌ی پیشنهادی ما از ۸ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD بهره می‌برد؛ البته امکان ارتقای رم تا ۳۲ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی تا ۴ ترابایت وجود دارد. با چنین سخت‌افزاری نیاز اداری و روزمره‌ی شما با لپ‌تاپ اچ‌پی به‌خوبی برآورده می‌شود.

لپ‌تاپ هیبریدی Spectre x360 اچ‌پی

لپ‌تاپ Spectre x360 اچ‌پی از جمله‌ی خوش‌ساخت‌ترین و قدرتمندترین دستگاه‌های هیبریدی موجود در بازار ایران است. این دستگاه از پردازنده‌ی نسل دوازدهمی Core i7 1260P اینتل قدرت می‌گیرد. لپ‌تاپ هیبریدی اچ‌پی را با گرافیک مجزای Arc A370M اینتل می‌توان خرید. این لپ‌تاپ با ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۲ ترابایت SSD عرضه می‌شود.

صفحه‌نمایش Spectre x360 یکی از جذابیت‌های اصلی آن است. این لپ‌تاپ از پنل ۱۶ اینچی OLED و 4K با کنتراست فوق‌العاده و رنگ‌های جذاب بهره می‌برد. صفحه‌نمایش لمسی قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه دارد. لپ‌تاپ اسپکتر x360 به‌همراه یک قلم به‌فروش می‌رسد که می‌توانید از آن برای نوشتن، نقاشی یا حاشیه‌نویسی روی صفحه‌های مختلف بهره ببرید.

اچ‌پی برای طراحی لپ‌تاپ گران‌قیمتش سنگ‌تمام گذاشته است؛ اما این لپ‌تاپ معایبی مانند وزن زیاد و اندازه‌ی بزرگ نیز دارد که کار کردن با آن در حالت تبلت را دشوار می‌کند.

لپ‌تاپ ROG Flow Z13 ایسوس

آخرین لپ‌تاپ هیبریدی در لیست ما دستگاه خاصی است که شاید علاقه‌مندان اندکی داشته باشد. Rog Flow Z13 ایسوس، تبلت گیمینگ قدرتمندی که درون بدنه‌ی براق و سبک خود، سخت‌افزار فوق‌العاده‌ای دارد و یکی از گران‌ترین تبلت‌های ویندوزی بازار ایران به‌شمار می‌آید.

دستگاه هیبریدی و گیمینگ Rog Flow Z13 پردازنده‌ی Core i9-12900H، از قوی‌ترین پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل را در دل خود دارد. گرافیک مجزای RTX 3050Ti انویدیا، ۱۶ گیگابایت رم DDR5، سوییچ MUX و پورت اختصاصی XG Mobile برای اتصال گرافیک اکسترنال از دیگر ویژگی‌های این تبلت یا لپ‌تاپ گیمینگ هستند.

لپ‌تاپ Rog Flow Z13 ایسوس از صفحه‌نمایش ۱۳٫۴ اینچی LCD با وضوح فول‌اچ‌دی پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نسبت ۱۶:۱۰ بهره می‌برد. یکی از منحصر‌به‌فردترین ویژگی‌های این دستگاه گیمینگ، به کیبورد جداشدنی‌اش بازمی‌گردد که به شما امکان می‌دهد تا از آن به عنوان تبلتی برای بازی یا لپ‌تاپی توانمند استفاده کنید.

ایسوس برای خنک‌کردن سخت‌افزار قدرتمند تبلت گیمینگش، از فلز مایع استفاده کرده که تضمین می‌کند Rog Flow Z13 حتی زیر پردازش‌های سنگین نیز کاملاً بی‌صدا بماند. این دستگاه از باتری ۵۶ وات‌ساعت با ۱۰ ساعت شارژدهی برای پخش ویدیو یا وب‌گردی بهره می‌برد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top