تاریخ انتشار: جمعه 1402/05/20 - 08:47
کد خبر: 478645

با این نوشیدنی ها کمتر تشنه می‌شوید

با این نوشیدنی ها کمتر تشنه می‌شوید

لیموناد یکی از نوشیدنی‌های تابستانی است که می‌تواند سریعاً هم دمای داخلی بدن را پایین بیاورد و هم باعث پیشگیری از کم‌آبی بدن شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مهم‌ترین توصیه تغذیه‌ای در وضعیت گرمای شدید هوا، حفظ آب بدن است. نوشیدن آب ساده می‌تواند ساده‌ترین راه برای دستیابی به این هدف مهم باشد، اما بعضی افراد و مخصوصا خانم‌های باردار، سالمندان، کودکان و نوجوانان نمی‌توانند به‌طور مدام در طول روز آب بنوشند.

توصیه ما به این افراد، این است که به‌منظور پیشگیری از کم‌آبی بدن، گاهی اوقات نوشیدنی‌های پیشنهادی زیر را جایگزین آب کنند تا بتوانند هرروز مایعات کافی به بدنشان برسانند.

۱. لیموناد

لیموناد یکی از نوشیدنی‌های کلاسیک تابستانی است که می‌تواند سریعا هم دمای داخلی بدن را پایین بیاورد و هم باعث پیشگیری از کم‌آبی بدن شود. لیموناد بدون شکر، مقادیر قابل توجهی از ویتامین C را هم به بدن می‌رساند و به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی در گرم‌ترین روز‌های سال کمک می‌کند.

۲. شربت تخم ریحان

از دیگر نوشیدنی‌های پیشنهادی برای روز‌های گرم سال به‌منظور کاهش دمای داخلی بدن، شربت تخم ریحان یا شربت تخم شربتی است. تخم ریحان حاوی ترکیباتی است که می‌توانند به پایین آوردن دمای داخلی بدن کمک کنند و علاوه بر پیشگیری از کم‌آبی بدن، نقش مثبتی هم در حفظ تعادل آب و الکترولیت‌های بدن در روز‌های گرم سال دارند.

۳. آبمیوه‌های خانگی و طبیعی

از دیگر پیشنهاد‌های تغذیه‌ای برای تامین آب و الکترولیت‌های ضروری برای بدن در گرم‌ترین روز‌های سال و کاهش دمای عمومی بدن، نوشیدن آبمیوه‌های طبیعی و خانگی فصل است. شما می‌توانید برای میان‌وعده عصرگاهی، نصف لیوان آب انگور، آب هندوانه، آب طالبی، پوره هلو یا پوره آلو را با نصف لیوان آب سرد ترکیب و مصرف کنید. این کار علاوه بر تامین ویتامین‌ها و املاح ضروری برای بدن، به حفظ سلامت سیستم ایمنی در گرم‌ترین روز‌های سال و پیشگیری از مشکل کم‌آبی بدن هم کمک می‌کند.

۴. آب طعم‌دار

اگر نمی‌توانید در روز‌های گرم سال از آب ساده استفاده کنید، نوشیدن آب طعم‌دار را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای تهیه آب طعم‌دار می‌توانید چند برگ از سبزیجات معطر مانند نعناع یا ریحان را به یک پارچ آب ساده بیفزایید و تکه‌هایی از میوه‌های فصل مانند توت فرنگی، لیمو ترش، آلبالو، گیلاس، انگور یا هلو را هم داخل آب بیندازید. با این کار می‌توانید طعم آب را به‌طور کلی تغییر بدهید و درنتیجه تمایل بیشتری به نوشیدن آب پیدا کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top