تاریخ انتشار: شنبه 1402/05/21 - 09:30
کد خبر: 478702

حامیم گام برداشتن در مسیر اصلی رسالت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است

حامیم گام برداشتن در مسیر اصلی رسالت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز گفت: همواره توجه به دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی و اجتماعی در دانشگاه ها به عنوان حلقه های میانی در میان مردم و حاکمیت نقش مهمی در جهت تبیین و ترویج و توسعه و تعمیق باورهای دینی و انقلابی عموم دانشجویان داشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام نیکخو مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت نقش حلقه های میانی در دانشگاه ها گفت: همواره توجه به دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی و اجتماعی در دانشگاه ها به عنوان حلقه های میانی در میان مردم و حاکمیت نقش مهمی در جهت تبیین و ترویج و توسعه و تعمیق باورهای دینی و انقلابی عموم دانشجویان داشته است.

وی در ادامه افزود: ما اگر بخواهیم در تقویت بنیان های فکری و اعتقادی دانشجویان اثر گذار باشیم ناچار باید به آن عناصر فعال در فضای دانشگاهی توجه ویژه نماییم لذا حامیم یک بستر مناسبی است که ما باید بیاییم این جمعی که می توانند در این حوزه نقش موثر و مستمر و اثرگذار داشته باشند را تقویت نماییم.

حجت الاسلام نیکخو گفت: برگزاری دوره‌های دانش افزایی دانشجویی از قبیل طرح حامیم در دستور کار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها است. چرا؟ چون ما می خواهیم در فضای عمومی دانشگاه اثرگذار باشیم. نکته مهم این است که آن کسانی که می‌خواهند در این محیط اثرگذار باشند باید از جنس خود دانشگاهیان باشند و آن جنس دانشجویی که می خواهد اثرگذار باشد باید بنیه های فکری و اعتقادی اش قوی شود و زمانی که این امر محقق شد آن دانشجو می تواند به عنوان یک عنصر فعال نقش آفرین باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: توجه به قشر فعال دانشجویان فرهنگی سیاسی و اجتماعی دانشگاه نقش بسیار بسیار مهمی دارد برای اینکه ما به آن هدف اصلی که اثرگذاری بچه های جبهه انقلاب در کف جامعه دانشگاهی و میدان دانشگاه است برسیم و نکته دیگر این است که این افراد باید از جهت آگاهی ها و دانش عمومی بروزرسانی شوند و شبهات و آسیب ها و مسائل جدید برای آن ها بازگو گردد و راه حل مناسبی برای پاسخ به این شبهات پیدا شود.

وی در ادامه افزود: در گام دوم در این مسیر تحکیم بخشی بنیه های فکری و اعتقادی این جریان و این عناصر است که از اهمیت بالایی برخوردار است تا این دانشجویان بتوانند نقش موثر و فعالی را در کف میدان عملیات دانشگاه ایفا نمایند.

حجت الاسلام نیکخو گفت: به تبع همین مسئله دانشگاه شیراز به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های علمی کشور، طرح حامیم2 را از تاریخ 13 الی 20 مرداد ماه برگزار کرده است. در این دوره از دکتر سعید جلیلی با موضوع دشمن شناسی، حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع جریان شناسی فکری دانشگاه و دکتر سرکار با موضوع تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دعوت به عمل آمده است. گفتنی است که در سه روز اول این دوره رویداد حقایق نیز برگزار گردیده است و تعداد 350 نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه هنر شیراز، دانشگاه پیام نور فارس ودانشگاه کهگیلویه و بویر احمد در این دوره شرکت نمودند.

وی در پایان گفت: آنچه که در این بحث مهم است استمرار ارتباط دانشجویان حاضر در دوره با عناصر فعال فرهنگی دانشگاه است و لذا این استمرار باید محقق شود و دفاتر نهاد باید به صورت عملی نشان دهند که همواره یک پناهگاهی برای همه اقشار دانشجویان در فضای دانشگاهی هستند و محبت و تفقد افراد باید در دستور کار نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها باشد.

منبع: ماوا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top