تاریخ انتشار: شنبه 1402/05/21 - 11:35
کد خبر: 478720

منافقین از آلبانی به کانادا می‌روند

 منافقین از آلبانی به کانادا می‌روند

سران گروهک تروریستی منافقین در حال تدارک مقدمات کار برای انتقال اعضای این گروهک از آلبانی به کانادا هستند، این تصمیم پس از فشارهای شدید دولت آلبانی بر آنها و مذاکرات ناکامشان با فرانسه برای انتقال به آنجا گرفته شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  سران گروهک تروریستی منافقین در حال تدارک مقدمات کار برای انتقال اعضای این گروهک از آلبانی به کانادا هستند، این تصمیم پس از فشارهای شدید دولت آلبانی بر آنها و مذاکرات ناکامشان با فرانسه برای انتقال به آنجا گرفته شده است.

سران گروهک تروریستی منافقین در حال تدارک برای انتقال مقر این گروهک از آلبانی به کانادا هستند.

یک منبع آگاه امنیتی با اعلام این خبر به تسنیم گفت: این تصمیم درپی عزم جدی دولت و دادگاه ویژه ضدتروریسم آلبانی بر محدود کردن این گروهک به‌دلیل مستندات کشف‌شده در مقر اشرف3، گرفته شده است و سران آن در حال فراهم کردن مقدمات خروج تدریجی اعضای خود هستند.

پلیس آلبانی خردادماه سال جاری وارد مقر اشرف3 در تیرانا شد و علی‌رغم ممانعت سران منافقین، با حضور در محل یگان سایبری آنها، تعداد زیادی از کامپیوترها، هاردها و سرورهای موجود در این محل را با خود برد.

سازمان مجاهدین (منافقین) , کشور کانادا ,

گفته می‌شود، اطلاعات زیادی در این سرورها ازجمله اطلاعات مربوط به رابطین منافقین در ایران به دست پلیس آلبانی افتاده است و برخی منابع نیز گفته‌اند که این اطلاعات به ایران منتقل شده است.

به‌گفته منابع آگاه امنیتی، گروهک منافقین پس از ناکام ماندن در کسب موافقت دولت فرانسه برای پذیرش بخشی از عناصر خود در قرارگاه اور سوراواز، لابی‌های خود در دولت کانادا را فعال کرده است و طبق هماهنگی شکل‌گرفته مقرر شده است در گام اول عناصر دارای اقامت یا پاسپورت موقت کانادا از آلبانی به این کشور منتقل شوند.

* بهشت دزدان فراری پاتوق تروریست‌ها می‌شود

دولت کانادا که سیاست دشمنی با ایران را در سال‌های اخیر دنبال کرده است، به محلی برای پناه دادن به اختلاس‌گران بزرگی نظیر محمود خاوری و جریان‌های دشمن ایران تبدیل شده بود که حالا به‌نظر می‌رسد قرار است به پناهگاه جدید شناخته‌شده‌ترین گروهک تروریستی علیه ایران نیز تبدیل شود.

گفته می‌شود منافقین این تصمیم را بر اساس شباهت وضعیت فعلی خود در آلبانی با شرایط زمان حضور در عراق، اتخاذ کرده‌اند.

گروهک تروریستی منافقین در اوایل دهه 60 و در جریان جنگ تحمیلی پس از فرار از ایران، در عراق مستقر شدند و اقدامات تروریستی خود علیه ایران را از خاک این کشور و تحت حمایت حزب بعث انجام می‌دادند.

پس از سقوط صدام در عراق و اخراج منافقین از این کشور، آلبانی به‌عنوان محل استقرار آنها در نظر گرفته شد و حالا آلبانی هم اعلام کرده که محدودیت‌های بیشتری برای این گروهک تروریستی در نظر گرفته است.

چند روز قبل، دولت آلبانی مریم رجوی سرکرده منافقین را که در فرانسه حضور دارد، به این کشور ممنوع‌الورود کرد و پلیس نیز تردد و ورود و خروج اردوگاه اشرف3 را در دست گرفته است.

«ادی راما» نخست‌وزیر آلبانی نیز در مصاحبه‌ای با شبکه آلمانی «اشپیگل» گفته بود که گروهک منافقین نمی‌توانند از آلبانی برای جنگ علیه ایران استفاده کنند.

وی تصریح کرده بود: «آلبانی قصد جنگ با ایران را ندارد و کسی را که از مهمان‌نوازی ما سوء‌استفاده کرده باشد، نمی‌پذیرد.»

بنا بر گزارش تسنیم، محدودیت‌های شدید ایجادشده برای گروهک منافقین و برخوردهای دولت و پلیس آلبانی با آنها، موجب تشدید اختلافات داخلی در این گروهک شده است؛ اختلافاتی که سکوت رجوی نسبت به شرایط سخت آلبانی هم به آن دامن می‌زند.

* فروپاشی تشکیلاتی میان اعضا

بنا بر اطلاعات رسیده به تسنیم، پس از حمله پلیس آلبانی به مقر منافقین، بیان صریح انتقادات و تناقضات توسط اعضا به‌صورتی بی‌سابقه افزایش یافته است، به‌نحوی که در جلسات محرمانه این گروهک برخی از مقامات از آن با عنوان «فروپاشی تشکیلاتی» یاد کرده‌اند.

* دومینوی مرگ‌های مشکوک

این درحالی است که طی روزهای گذشته، اخباری از مرگ مشکوک برخی اعضای منافقین در اشرف3 نیز منتشر شده است که از جمله این افراد، اسماعیل علی‌پور عابدی از اعضای باسابقه این گروهک است.

علی‌پور متولد 1329 لاهیجان، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق از آمریکا بود که در سال 1366 و در کوران جنگ تحمیلی، به سازمان منافقین پیوست.

برخی منابع آگاه، علت مرگ علی‌پور را ترس کادر رهبری منافقین از جداشدن وی پس از حمله اخیر پلیس آلبانی و پیوستن او به جمع منتقدین علنی گروهک منافقین ارزیابی کردند،
همین مسئله و انتقادات او نسبت به وضعیت گروهک منافقین موجب شد با وجود بیماری و نیاز شدید به دیالیز، مجوز خروج او از اشرف باطل شود و از پیگیری درمانی او در بیمارستان تیرانا، جلوگیری به‌عمل آید.

عدم‌ حمایت درمانی منافقین از علی‌پور موجب تشدید اعتراضات او و درخواست تحویل پاسپورت وی برای برگشت به آمریکا و انجام روند درمانی شد اما این اجازه نیز به وی داده نشد که نهایتاً به مرگ او در تاریخ 12 مرداد ماه سال جاری انجامید.

اسماعیل علی‌پور عابدی که سابقه حضور در عملیات‌های آفتاب، چلچراغ و فروغ جاویدان (مرصاد) را به‌عنوان یکی از فرماندهان ارتش موسوم به ملی آزادیبخش در کارنامه داشت، از جمله عناصر اصلی منافقین در شکنجه و بازجویی اسرای ایرانی در زندان‌های رژیم بعث در سال‌های دفاع مقدس بوده است،

علاوه بر این، در حمله اخیر پلیس آلبانی به مقر اشرف3، یکی دیگر از اعضای باسابقه منافقین به‌نام «عبدالوهاب فرجی» با نام مستعار «علی مستشاری» نیز کشته شده بود که برخی معتقدند این فرد با صحنه‌سازی خود این گروهک (به‌دلیل مسئله‌دار شدن او) کشته شده است.

منبع: تسنیم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top