تاریخ انتشار: شنبه 1402/05/21 - 16:49
کد خبر: 478759

ارسلان با نکونام از دایی و مجیدی می‌گذرد!

ارسلان با نکونام از دایی و مجیدی می‌گذرد!

مهاجم سی ساله استقلال در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر برای این تیم گلزنی کرد تا تعداد گل‌هایش با پیراهن آبی را به عدد ۲۹ برساند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، از آن روزی که به همراه علی دایی و تیم جذاب نفت برای اولین بازی لیگ شانزدهم به ورزشگاه آزادی آمد و یک گل زد و نمایشی چشم نواز داشت هفت سال می‌گذرد و ارسلان چهارمین فصلش را با پیراهن آبی تجربه می‌کند. او تا به حال یکی دو بار به صورت جدی در آستانه جدایی از استقلال بوده است، یکبار فصل گذشته و در زمان ساپینتو و بار دیگر در ابتدای لیگ بیست و یکم صحبت‌هایی در این ارتباط شنیده شد اما او کماکان اینجاست و لباس استقلال را به تن دارد. پنجشنبه شب در آبادان یک گل زیبا با ضربه سر به ثمر رساند. این بیست و نهمین گلی بود که در طی دوران حضورش در استقلال به ثمر رسانده است. گلی که توانست به استقلال برای یک برد پرگل و شروعی قدرتمند روحیه لازم را بدهد.

ارسلان قدر ندیده؟

آیا ارسلان مطهری آنقدر که باید در استقلال قدر ندیده است؟ این سوال مهمی است اما آنچه از این مهاجم در ذهن ماندگار شده اینست که انگار هرگاه تیم او را به کار گرفته نتیجه‌اش گلزنی بوده است.از طرفی آمار و ارقام هم حرف خودشان را دارند: 112 بازی با پیراهن استقلال و گل او به صنعت نفت بیست و نهمین گلش برای این تیم بود. درواقع او در 6558 دقیقه حضورش در ترکیب استقلال توانسته در هر 226 دقیقه یک برای این تیم به ثمر برساند. تقریبا هر دو و نیم بازی یک گل که شاید آمار فوق العاده‌ای برای یک مهاجم نباشد. او 12 پاس گل هم در طی مدت سه فصل حضورش در استقلال به بازیکنان هم‌تیمی‌اش داده است.

آمار و ارقام ارسلان

او یک مهاجم مرکزی است و اما در برخی بازی‌ها به عنوان وینگر چپ یا راست هم بازی می‌کند و در گل‌هایی که برای استقلال زده است تنوع خاصی دیده می‌شود. شوت‌های با پای راست و چپ، ضربه سر و تک ضربه‌هایی که توپ را به تور چسبانده است. دو پنالتی برابر سایپا و فولاد در لیگ بیستم نیز در کارنامه او دیده می‌شود. پنالتی او برابر فولاد یک گل سه امتیازی بود و در کنار گل‌هایش به تراکتور و هوادار لیگ بیست و یکم و ضربه سرش برابر نساجی لیگ بیست و دوم که سه امتیازی بودند قرار گرفت. ارسلان مطهری در تمام زمان‌هایی که در ترکیب استقلال حضور داشته با این تیم میانگین 2.01 امتیاز را به دست آورده است.

بازی‌های مهم

او به عنوان پدیده فوتبال ایران و در لیگ چهاردهم بود که نامش مطرح شد. در این فصل با لباس نفت تهران و در حالی که بیست و یک سال داشت برابر استقلال و پرسپولیس گلزنی کرد و نفت هر دوبازی را هم با برد پشت سر گذاشت. او همراه تیم نفت در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا ابتدا برابر الجیش قطر یک ضربه سر سه امتیازی زد و سپس در دو بازی برابر الشباب عربستان گل زد که گل او در بازی رفت در دقیقه 83 به ثمر رسید و باعث شد نفت مساوی را با برد عوض کند. ارسلان در لیگ شانزدهم با لباس نفت تهران دروازه استقلال را باز کرد. آن هم در حالی که صحبت‌های زیادی درباره پیوستنش به آبی‌ها بود و به همین خاطر وقتی در دقیقه 84 گل جابر انصاری را با یک شوت زیبا از پشت هجده قدم جواب داد خوشحالی نکرد. با وجود آنکه سرمربی نفت علی دایی بود و در اولین مسابقه لیگ برتر این اتفاق افتاد اما همان پشت هجده قدم و در حالی که پیراهن سرخ و زرد نفت را تن داشت دست‌هایش را بالا آورد و ایستاد. ارسلان در این بازی عملکرد درخشانی داشت و یک بار هم شوتش به تیر دروازه استقلال برخورد کرد.

او با ذوب آهن در لیگ برتر و در لیگ شانزدهم توانست دروازه استقلال را باز کند تا به نوعی نشان بدهد که بازیکن بازی‌های مهم است و با لباس استقلال نیز در سه دربی برابر پرسپولیس گل زده است و یکی از بهترین گلزنان تاریخ این مسابقه با پیراهن آبی به شمار می‌آید.

در لیگ قهرمانان

ارسلان مطهری اما با لباس سه تیم مختلف در لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کرده و از این نظر می‌تواند رکورددار باشد. او بعد از نفت با ذوب آهن هم دراین رقابت‌ها گل زده است. در بازی مرحله پلی اف برابر الغرافه که مسابقه‌ای پرگل بود او گل تساوی و دوم ذوب را زد و سپس این تیم با گل نژاد مهدی توانست بازی را سه، دو ببرد. در مرحله گروهی نیز او در دو بازی رفت و برگشت برابر الوصل امارات موفق به گلزنی شد.
او گلزنی‌اش در استقلال را هم در لیگ قهرمانان و از بازی الریان شروع کرد که با برد 5، صفر آبی‌ها همراه بود. او برابر الاهلی عربستان و الشرطه عراق هم گل زد تا تعداد گل‌هایش در لیگ قهرمانان آسیا را به عدد 7 برساند. سه پاس گل هم در کارنامه‌اش در این رقابت‌ها به ثبت رسانده است.

بهترین دوران

مطهری بهترین دورانش را از نظر آماری زیر نظر علیرضا منصوریان در دو تیم نفت تهران و ذوب آهن اصفهان سپری کرده. او با منصوریان 98 بازی انجام داده و 27 گل به ثمر رسانده و 8 پاس گل هم داده است. ارسلان با فرهاد مجیدی 68 مسابقه و 18 گل و با علی دایی در 31 بازی توانسته 7 گل را به ثمر برساند. از نظر آمار محض البته فعلا آمار به سود نکونام است چرا که ارسلان در تنها بازی که با نکونام به عنوان مربی تجربه کرده، گل زده و آمار صددرصدی را به جا گذاشته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top