تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/05/22 - 08:36
کد خبر: 478820

نامه انتقادی انجمن اسلامی دانشجویان علامه طباطبائی به رئیس سازمان صداوسیما

نامه انتقادی انجمن اسلامی دانشجویان علامه طباطبائی به رئیس سازمان صداوسیما

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) نسبت به بازگشت بازیگران و سلبریتی‌های حاشیه دار در اتفاقات سال گذشته با ایراد نامه ای به پیمان جبلی خواستار شفاف‌‌سازی این موضوع از رئیس سازمان صداوسیما شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) نسبت به بازگشت بازیگران و سلبریتی‌های حاشیه دار در اتفاقات سال گذشته با ایراد نامه ای به پیمان جبلی خواستار شفاف‌‌سازی این موضوع از رئیس سازمان صداوسیما شدند.

متن کامل نامه به شرح ذیل می باشد:

آن دستگاهی که در دستان هنرمند و با قدرت شماست و زیر نظر مسئول و صاحبان قرار دارد یعنی دستگاه صدا‌و‌سیما دستگاه بسیار حسّاسی است؛ شوخی نیست. این چیزی نیست اگر مثلا آدم مشاهده کرد که فلان گوشه‌ی آن هم اشکالی دارد، بگوید این اشکال به خوبی‌هایش دَر، نه، فقط خوبی‌ها باید گسترش پیدا کنند و زیاد بشوند.*
۱۳۶۹/۰۵/۰۷
جناب آقای پیمان جبلی
سلام علیکم

پاییز ۱۴۰۱ شاهد آشوب‌هایی بودیم که برخی از سلبریتی‌های دم‌دمی مزاج با نقش‌آفرینی در زمین دشمن، اذهان عموم ملت ایران را مشوش کردند. اخیراً نیز زمزمه‌هایی از روی کار آمدن تعدادی از این هنرمندانی که تکلیفشان با نظام مشخص نشده‌ است، در صداوسیما به گوش می‌رسد؛ کسانی چون رضا رشیدپور، محسن تنابنده و دیگران که از بازیگران صحنه اغتشاشات به شمار می‌روند. همان‌هایی که در سال گذشته روی آنتن نیامدند و با پست‌های دوپهلو در آتش این آشوب‌ها دمیدند.

انگیزه بازگشت رشیدپور و امثالهم به رسانهٔ ملی در آستانه سالگرد فوت مهسا امینی چه چیزی می‌تواند باشد؟ مگر نه این است که خودشما (آقای جبلی) اذعان کردید: «ما در درجه اول باید رابطه‌مان را با چهره‌ها و افرادی که رابطه خودشان را با فرهنگ خودشان، تاریخ و مردم کشورشان قطع کرده‌اند، قطع کنیم». هم‌قطارانِ رشیدپور با حمایت از اغتشاشگران و تکمیل پازل دشمن در بستر فضای مجازی، نشان می‌دهند که سال‌هاست رابطه‌شان را با فرهنگ، تاریخ و مردم کشورشان قطع کرده‌اند.

بازگشت سلبریتی‌هایی که در اوج اغتشاشات سال گذشته به نظام پشت کردند یک اقدام علیه امنیت ملی محسوب می‌شود؛ با این روش، راه کنشگری ضد نظام برای برای دیگر سلبریتی‌ها هموار می‌گردد. صحت این خبر بدان معناست که صداوسیما با سلبریتی‌های هنجارشکن نه تنها برخورد نمی‌کند بلکه بدون هیچ قیدوبندی بازگشتشان به تلویزیون را تضمین می‌کند.

رسانه ملی اگر در بازه‌هایی در جذب مخاطب عملکرد ضعیفی داشته، مشکل از محتوای برنامه‌هایش بوده نه کمبود مخاطب‌؛ کما اینکه اخیراً هم حسینیه معلی توانست مخاطب را پای تلویزیون ج.ا.ا بکشاند و استقبال خوبی هم دربرداشت.

تبعیت از قانون کشور و حفظ امنیت ملی برای ما مهم‌تر از آن است که بخواهیم با توسل به هر اندیشه‌ای در برنامه‌های تلویزیونی در پی جذب مخاطب برآییم، آن هم کسانی که سوء سابقه درخشانی از آنها حتی در صفحه توییترشان قابل رؤیت است.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره) صریحاً از سازمان صدا‌و‌سیما مطالبه دارد که در بازگشت امثال رضا رشیدپور به رسانه ملی شفاف‌‌سازی کرده و پشیمانی این افراد را رسانه‌ای کند. چنین افرادی باید متعهد به قوانین و مقرارت کشور ایران شوند. لازم به ذکر است که این اقدامی حداقلی از جانب این سازمان است که باید انجام شود، در غیر این صورت از حضور این اشخاص در رسانهٔ ملی باید جلوگیری شود.

والسلام علی من التبع الهدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top