تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/05/23 - 14:04
کد خبر: 479018

جدیدترین روش کاشت مو در سال۲۰۲۳

جدیدترین روش کاشت مو در سال۲۰۲۳

ما در این مقاله به تمامی بایدها و نبایدهای کاشت مو وابرو پرداخته ایم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ موهای سر شما از یک‌ سو نقش پوشش و عایق را برای بدنتان ایفا کرده و گرمای بدن را حفظ می‌کند و از سوی دیگر در زیبایی چهره تان تأثیر زیادی دارد. موی شما اطلاعات زیادی درباره سلامت و شخصیت به مخاطبین می دهد. از سوی دیگر نیز باید بدانید که ریزش مو پدیده‌ ای شایع است و در هر سنی، رخ می دهد و زن و مرد هم ندارد. به دنبال این اتفاق و تاثیر این مسئله در زیبایی ظاهری، افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، همواره به دنبال روشی برای درمان هستند چون نمی توانند با احساس ناخوشایندی که نسبت به ظاهرشان پیدا می کنند و کم شدن اعتماد به نفسشان کنار بیایند.

جدیدترین روش کاشت مو در سال2023

کاشت مو از جمله درمان هایی است که در این مواقع و پس از جلسات مشاوره و صلاح دید پزشک برای شما در نظر گرفته می شود. پس لازمه این عمل حساس با کمترین عوارض و بیشترین بازدهی مراجعه به بهترین دکتر کاشت مو در شیراز است که ما در این مقاله به تمامی بایدها و نبایدهای کاشت مو وابرو پرداخته ایم. اگر به اطلاعات بیشتری در این مورد نیاز داشتید می توانید به سایت پزشکا (pezeshka.net) مراجعه کنید.

کاشت مو چیست؟

با توجه به جدیدترین گفته های بهترین دکتر کاشت ابرو در شیراز، فرآیند کاشت مو  و ابرو به تکنیک جراحی گفته می‌شود که در طی آن ریشه‌های مو، تک تک از ناحیه اهداکننده به ناحیه در حال ریزش یا خالی از مو انتقال می یابند. از این روش بیشتر برای درمان ریزش موی مردانه استفاده می‌شود و طی آن ریشه‌هایی که به صورت ژنتیکی در مقابل ریزش مقاوم هستند به ناحیه طاس انتقال داده می‌شوند. منطقه ای که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند را «بانک مو» و مناطق بدون مو که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند را «دریافت کننده» می نامند.

عمل کاشت مو با توجه به تعداد موهای کاشته شده، احتمال دارد چهار تا هشت ساعت در روز و در موارد محدودی دو روز زمان ببرد. بیشتر مراجعان در طول جراحی به­ هوش هستند و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها انجام می­‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می­‌شود. برای طبیعی شدن فرایند کاشت، متخصص پوست می‌­تواند به دو روش عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌ دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است اما در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند.

ویژگی های بهترین دکتر کاشت مو و ابرو

1- سابقه کاری: بهتر است بدانید دکتر کاشت مو با سابقه کاری زیاد به صورت حرفه ای تر و با مهارت بیشتر روند کاشت مو را برای شما انجام می دهد.

2- تحصیلات: پزشک متخصص کاشت مو باید تحصیلات لازم برای به دست آوردن بهترین نتیجه درمان را داشته باشد.

3- استفاده از روش های نوین: متاسفانه امروزه دکتر های زیادی هستند که هنوز از روش های قدیمی برای کاشت مو استفاده می کنند. حتما توجه داشته باشید، پزشکتان از روش‌های نوین برای کاشت مو استفاده کند تا نتیجه بهتر و دوران نقاهت کمتری را تجربه کنید.

4- نخصص و مهارت: بهترین دکتر کاشت مو باید توانایی و تخصص لازم را در استفاده از چندین روش را داشته باشد، تا بتواند با توجه به شرایط بیماران بهترین روش را برای آنها تشخیص دهد.

کاندیدای مناسب کاشت مو چه کسانی هستند؟

حال می خواهیم بررسی کنیم که چه کسانی می‌توانند کاندید این روش درمانی باشند و اطمینان حاصل کنند که درنهایت به نتیجه مناسبی خواهند رسید. اگر شما هم شامل موارد زیر هستید، کاندید مناسبی برای این روش درمانی می توانید باشید:

  • اگر به آلوپسی آندروژنیک مبتلا هستید.
  • افرادی که دارای ابرو، ریش یا سبیل کم‌پشت هستند.
  • اگر به دلایل ژنتیکی یا هورمونی موهای خود را از دست داده‌اید.
  • اگر در اثر جراحت یا سوختگی بخشی از موهای سر خود را از دست داده‌اید.
  • اگر از سایر روش‌های درمان ریزش مو استفاده کرده‌اید و به نتیجه دلخواه خود نرسیده‌اید.
  • افرادی که روش‌های قدیمی کاشت مو را امتحان کرده‌اند و اکنون از نتایج آن راضی نیستند.
  • اگر دچار ریزش موی سکه‌ای یا منطقه‌ای در سر خود هستید. (این مورد در بانوان بیشتر شایع است)
  • اگربخش عظیمی از موهای خود را از دست داده‌اید و دچار طاسی کامل در نواحی جلو، وسط و اطراف سر و حتی کل آن شده‌اید.
  • اگر جزء آن دسته از بانوانی هستید که به‌ طور ارثی خط رویش موی آن‌ها بالاتر از حد معمول قرار دارد یا موهای خود را به دلیل کشیدن و محکم بستن، از دست داده‌اند.

مزایا و معایب کاشت مو

عمل کاشت مو هم مانند هر عمل جراحی دیگری، می تواند دارای مزایا و معایبی باشد که شدت آن بستگی به مهارت و تخصص پزشک و همچنین شرایط جسمی شما دارد. در اینجا دو نمونه از بارزترین مزایای کاشت مو را برایتان ذکر کرده ایم:

  • نتایج طولانی مدت
  • چهره و ظاهر طبیعی و مناسب

گاهی اوقات عوارض کاشت مو خفیف و گاهی شدید شده و این نوسان بستگی به شرایط بیماران دارد. دستورالعمل های قبل و از کاشت توسط پزشک و همینطور داروهای تجویز شده می تواند تأثیر مستقیمی بر کم شدن این ضررها بگذارد. چند مورد از این معایب و عوارض احتمالی کاشت را در اینجا برایتان آورده ایم:

  • بروز سکسکه
  • درد کاشت مو
  • ایجاد خونریزی
  • تورم های شدید
  • بروز انواع عفونت
  • احتمال بروز سرگیجه
  • کیست های بنفش رنگ
  • باقی ماندن جای زخم
  • کیست های بنفش رنگ
  • رشد کردن مو های زیرپوستی
  • شل شدن و افتاده شدن پوست سر
  • حساسیت، التهاب و خارش بیش از اندازه

کلام آخر

جدیدترین روش کاشت مو در سال2023

کاشت مو برای هم زنان و هم برای مردان فواید و عوارضی را در پی خواهد داشت. به طوری که در موارد محدودی در این کاشت، پوست سر را تراشیده و فولیکول های پیوندی را جداسازی می کنند. برای بی حسی و نداشتن درد برای افراد از بی حسی های مخصوص استفاده می کنند که این بی حسی سرگیجه هایی را به دنبال خواهد داشت.

برای کم شدن تعداد عوارض و خطرات احتمالی و داشتن عملی با بیشترین بازدهی ، باید در انتخاب متخصص و پزشک خود دقت کرده تا احتمال خطا را به صفر برسانید. ما در این مقاله هر آنچه لازم بود تا شما در مورد کاشت مو، انتخاب متخصص و مزایا و معایب آن می دانستید را به طور کامل شرح دادیم. چنانچه به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید حتما به سایت پزشکا مراجعه کرده و پاسخ سوالاتتان را در آن بیابید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
پیدا شدن ماهواره‌ای که ۲۵ سال گم شده‌ بود
برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور با حضور رئیسی
سردار شیرازی: عملیات وعده صادق شکافی بزرگ بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کرد
ادای احترام تکاوران تیپ ۲۵ ارتش به معلمان +فیلم
گفت‌و‌گوی هنیه با وزیر خارجه قطر و رئیس سازمان اطلاعات مصر در خصوص آتش‌بس
آب پاکی بایدن روی دست معترضان: در سیاست‌ها تجدیدنظر نمی‌کنیم
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
جزئیات لحظه پیدا شدن یسنا توسط امدادگر کایت سوار هلال احمر +فیلم
وحشت‌آفرینی شرور سابقه‌دار در غرب تهران
اوسمار نمی‌تواند بازیکنان را کنترل کند چون...
اعلام شد؛‌فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه !
دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
«یسنا» دختر ۴ساله کلاله‌ای زنده پیدا شد
لیست نهایی جبهه انقلاب جهت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top