تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/05/24 - 15:07
کد خبر: 479163

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی مجموعه دنیای تعمیر

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی مجموعه دنیای تعمیر

مهندسی پزشکی یکی از تازه ترین رشته هایی است که قدم به عرصه دنیای تکنولوژی جهانی گذاشته است. این رشته در جهت کاربرد علوم فنی و مهندسی در یاری رساندن به پزشکان برای تشخیص و درمان هرچه بهتر بیماری ها تاثیر بسزایی دارد. هدف اصلی برگزاری دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، تربیت نیروهای متخصص در زمینه آشنایی، عیب یابی و تعمیرات تجهیزات پزشکی می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهندسی پزشکی یکی از تازه ترین رشته هایی است که قدم به عرصه دنیای تکنولوژی جهانی گذاشته است. این رشته در جهت کاربرد علوم فنی و مهندسی در یاری رساندن به پزشکان برای تشخیص و درمان هرچه بهتر بیماری ها تاثیر بسزایی دارد. هدف اصلی برگزاری دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، تربیت نیروهای متخصص در زمینه آشنایی، عیب یابی و تعمیرات تجهیزات پزشکی می باشد.

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی

مهندسی پزشکی یکی از تازه ترین رشته هایی است که قدم به عرصه دنیای تکنولوژی جهانی گذاشته است. این رشته در جهت کاربرد علوم فنی و مهندسی در یاری رساندن به پزشکان برای تشخیص و درمان هرچه بهتر بیماری ها تاثیر بسزایی دارد. هدف اصلی برگزاری دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، تربیت نیروهای متخصص در زمینه آشنایی، عیب یابی و تعمیرات تجهیزات پزشکی می باشد.

حوزه فعالیت این رشته مطالعه ساختار بدن انسان به صورت سیستمیک، کشف قوانین فیزیکی و معادلات ریاضی حاکم بر اجزاء سیستم، فهم رابطه بین آنها، مدلسازی این فرایندها و بررسی تأثیر بیماری بر روی این ساختار منظم و به تبع آن ارائه روش های تشخیصی و درمانی مفیدتر برای بهبود بیماری ها می باشد.

مهندسی پزشکی در گام های اولیه به بهره برداری، تعمیر ، پشتیبانی، نگهداری، تنظیم و استاندارد سازی دستگاه ها می پردازد. در مراحل تخصصی تر و بالاتر این رشته، شاهد توسعه، ارتقاء و بهبود دستگاه های پزشکی و حتی طراحی و ساخت یک دستگاه خواهیم بود.

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

دوره آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در دنیای تعمیر، به صورت تخصصی و جامع برای علاقه‌مندان به حوزه پزشکی و تعمیرات تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود. این دوره آموزشی، به منظور آشنایی با نحوه کارکرد تجهیزات پزشکی و تعمیر آن‌ها برای افرادی که علاقه‌مند به این حوزه هستند و به دنبال فرصت شغلی در این حوزه هستند می‌باشند.

دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی توسط متخصصین حوزه پزشکی و تعمیرات تجهیزات پزشکی برگزار می‌شود و به شرکت‌کنندگان نحوه تعمیر تجهیزات پزشکی را به صورت عملی آموزش می‌دهد. در طول دوره، شرکت‌کنندگان کلاس آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی با نحوه کارکرد تجهیزات پزشکی، روش‌های تعمیر و نگهداری آن‌ها، تشخیص خطاهای رایج و روش‌های برطرف کردن آن‌ها، آشنا می‌شوند.

در پایان دوره آموزش تعمیرات تجهیزات بیمارستانی، شرکت‌کنندگان با گواهی نامه‌ای از مرکز آموزشی خارج می‌شوند که این گواهی نامه به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا به عنوان تکنسین تعمیرات تجهیزات پزشکی فعالیت کنند.

در کل، دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی و همچنین دوره آموزش اپراتور لیزر موهای زائد فنی حرفه ای در دنیای تعمیر، یک فرصت آموزشی عالی برای افرادی است که به دنبال فرصت شغلی در حوزه پزشکی و تعمیرات تجهیزات پزشکی هستند.

 زمینه های اشتغال زایی دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی

فراگیران پس از پایان این دوره می توانند در شرکت های تجهیزات پزشکی، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری، کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی مشغول به کار شوند.

با توجه به پیشرفت فناوری و پیدایش دستگاه های جدید در انواع های مختلف افزاد میتوانند با توجه به رنج قیمت دستگاه مورد نظرشان را خریداری کنند.

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی مجموعه دنیای تعمیر

این دستگاه ها ممکن است با توجه به مشکلاتی همچون استفاده زیاد،ضربه خوردن،آب خوردگی،نوسانات جریان برق و یا استفاده نادرست دچار خرابی یا مشکلاتی شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند . پیدا کردن مرکز تعمیرات تخصصی تجهیزات پزشکی کار دشواری است که بتواند به بهترین نحو و با گارانتی تعمیرات دستگاه بتواند تجهیزات پزشکی را انجام دهد لذا شما می توانید به یک مرکز آموزش تجهیزات پزشکی مراجعه نمائید و از صفر تاصد آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی را یاد بگیرید و بعد از اتمام دوره می توانید وارد بازار کار شوید و صاحب کسب و کار خود شوید .از مهم ترین  و صروری ترین دستگاه های تجهیزات پزشکی میتوان به دستگاه نوار قلب یا همان  ECG  می باشد که برای هر مرکز این دستگاه حیاتی میباشد و در صورت هر گونه خرابی یا ایراد باید سریعا تعمیر و رفع ایراد شود . تعمیر دستگاه های تعمیرات تجهیزات پزشکی به دلیل حساسیت های بالایی که دارد و فنی بودن تعمیرات آن قیمت بالایی دارد لذا شما می توانید با گذراندن دوره آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در مجتمع فنی تهران پایتخت  با پرداخت هزینه آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی مناسب درآمد عالی و قابل قبولی در آینده داشته باشید .

نکات ضروری در بررسی خرابی تجهیزات پزشکی

بعضی از نکات امکان خرابی دستگاهها و تجهیزات پزشکی را کاهش می دهند و سبب افزایش عمر دیتگاههای پزشکی می شوند. دریافت اطلاعات فنی مورد نیاز تکنسین ها و کارکنان مراکز درمانی نیز به افزایش طول عمر مفید دستگاهها و تجهیزات پزشکی کمک خواهد کرد.

دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی 

یکی از تازه‌ترین رشته‌هایی که قدم به عرصه دنیای تکنولوژی جهانی گذاشته، مهندسی پزشکی است. رشته‌ای که همگام با علوم فنی و مهندسی برای یاری رساندن به پزشکان جهت تشخیص و درمان هرچه بهتر بیماری‌ها تلاش می‌کند. درواقع هدف اصلی برگزاری دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز، تربیت نیروهای متخصص در زمینه آشنایی، عیب‌یابی و تعمیرات تجهیزات پزشکی است.

به بیان دیگر دوره تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز را می‌توان کسب مهارت عملی در رشته مهندسی پزشکی در نظر گرفت. رشته‌ای که با تلفیقی از علوم مهندسی، به برطرف کردن نیازهای پزشکی در زمینه ساخت و نگهداری تجهیزات و نیز ساخت ابزارهای پزشکی برای کاربردهای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها می‌پردازد.

مهندسی پزشکی در قدم نخست به بهره‌برداری، تعمیر، پشتیبانی، نگهداری، تنظیم و استانداردسازی دستگاه‌ها پرداخته و در مراحل تخصصی‌تر شاهد توسعه، ارتقاء و بهبود دستگاه‌های پزشکی و حتی طراحی و ساخت یک دستگاه خواهیم بود. حوزه فعالیت این رشته مطالعه ساختار بدن انسان به صورت سیستمیک، کشف قوانین فیزیکی و معادلات ریاضی حاکم بر اجزاء سیستم، فهم رابطه بین آنها، مدلسازی این فرایندها و بررسی تأثیر بیماری بر روی این ساختار منظم و به تبع آن ارائه روش‌های تشخیصی و درمانی مفیدتر برای بهبود بیماری‌هاست.

بازار کار تکنسین‌های پزشکی در مقایسه با سایر رشته‌های مهندسی دیگر، مطلوب‌تر است

وسایل و تجهیزاتی که در حیطه پزشکی استفاده می‌شوند، عموماً ارزش اقتصادی بالایی دارند؛ برای مثال اگر قیمت یک سیستم کامپیوتر عادی حدود ۱۵ میلیون تومان در نظر بگیریم، قیمت تجهیزات پزشکی چیزی حدود ده برابر آن‌ها قیمت دارند؛ در نتیجه، مسئولان بهداشت و رؤسای بیمارستان‌ها ارزش زیادی برای حفظ و نگهداری صحیح این وسایل و ابزار قائل‌اند. بسیاری از این ابزار، تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی از کشورهای دیگر به ایران وارد می‌شوند.

وجود چند تکنسین تجهیزات پزشکی در هر مرکز مراقب‌های بهداشتی و درمانی، لازم و ضروری است، چون این افراد در تعمیر هر نوع ابزار پزشکی مهارت داشته و این مهارت مانع ازکارافتادن این وسایل خواهد شد.

البته عده‌ای از تکنسین‌های تجهیزات بیومدیک، افزون بر تعمیرات اجباری ناشی از تخریب قسمتی از دستگاه‌ها، طبق یک برنامه زمانی مشخص، نظارت کلی روی وسایل و ابزارها را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که تجهیزات به‌درستی تعمیر شده و به‌خوبی عمل می‌کنند.

متقاضیان اشتغال در حیطه تعمیر تجهیزات پزشکی، پس از فارغ‌التحصیل شدن، می‌توانند در سازمان و ادارات مختلف مشغول به کار شوند. از جمله در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، سازمان تأمین اجتماعی، بنیاد مستضعفان و جانبازان، مرکز تحقیقات وزارت دفاع و شرکت‌های تجهیزات پزشکی.

آموزش تعمیرات برد الکترونیکی تجهیزات پزشکی

در آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی تجهیزات پزشکی کارآموزان در ابتدا با قطعات تشکیل دهنده روی کلیه مدارها آشنا شده و بعد از شناخت قطعات الکترونیکی، به سراغ ابزارها جهت تست و اندازه‌گیری و جاسازی آنها پرداخته می‌شود. در ادامه مباحث بردهای تغذیه، سوئیچینگ، مدار پاور، بردهای اینورتر در لوازم پزشکی آموزش داده می‌شود. آموزش مسیریابی بردهای تک لایه، دو لایه و چند لایه از مباحث اصلی در کلاس است و ولتاژگیری برد، نقشه‌خوانی مدار، مسیریابی قطعات SMD الکترونیکی و بررسی آی‌سی‌ها و چیپ ست‌های کنترلر از اهم تدریس این جلسات است.

گفتنی است که در دوره‌های آموزش تعمیرات برد الکترونیکی تجهیزات پزشکی، عیب‌یابی بردهای پزشکی مستلزم یادگیری اصول مدار تغذیه، مین برد اصلی و ارتباط آن با هیدرلیک و مکانیک است. در کارگاههای آموزشی کامتک با بردهای مختلف تجهیزات پزشکی آشنا شده و روی آنها تمرین عملی انجام می‌گیرد. همچنین آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی بخش برد ویژه بازار کار طراحی شده و کارشناس و تعمیرکار بردهای پزشکی این مباحث را تدریس می‌کنند. تعمیر و عیب بابی یک مدار الکترونیکی بیشتر بر پایه تجربه است و شخص باید کاملا بر ساختار اصلی و اینکه درست طراحی شده باشد مسلط باشد، تا بتواند عیب آن را پیدا کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top