تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/05/25 - 15:22
کد خبر: 479289

استراتژی اسکالپ چیست و بهترین آن در سال ۱۴۰۲ کدام است؟

استراتژی اسکالپ چیست و بهترین آن در سال ۱۴۰۲ کدام است؟

بینگ ایکس یک بروکر صرافی با پشتیبانی از فارکس، یکی از بهترین ها برای اسکالپ گرفتن است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ bingx بینگ ایکس یک بروکر صرافی با پشتیبانی از فارکس، یکی از بهترین ها برای اسکالپ گرفتن است. اسکالپینگ از پرکاربردترین استراتژی‌هایی است که در بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استراتژی برای افرادی که می‌خواهند در بازارها سرمایه گذاری کوتاه مدت داشته باشند، بسیار اهمیت دارد.

معمولا در بازارهای مالی دنیا مانند کریپتوکارنسی، فارکس یا حتی بازار سکه و بورس و غیره، افرادی وجود دارند که دوست ندارند سهمی را خریداری کنند و به مدت زیاد هولد کنند. این افراد به دنبال کسب سود بیشتری هستند. از این رو، به استراتژی اسکالپ روی آورده و به عنوان یک اسکالپر در بازار مالی مورد نظر، فعالیت می‌کنند.

اسکالپرها در هر بازاری وجود دارند و با روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی از این طریق، نوسان گیری می‌کند. ما در این مقاله قصد داریم تا با اسکالپینگ و بهترین آن آشنا شویم. بر همین اساس، چند پرسش مهم و کلیدی در این مورد مطرح کرده‌ایم که شامل موارد زیر است و در خلال بحث، به پاسخ آنها می‌رسید:

1.   استراتژی اسکالپ چه نوع استراتژی است؟

2.   مزایا و معایب اسکالپینگ چیست؟

3.   استراتژی اسکالپ برای چه معامله‌گرانی مناسب است؟

4.   انواع استراتژی اسکالپ در بازارهای معاملاتی کدام است؟

استراتژی اسکالپ چیست و بهترین آن در سال 1402 کدام است؟

اسکالپینگ و مفهوم آن در بازارهای مالی

در بازارهای مالی، سه دسته معامله گر وجود دارد. برخی به دنبال سرمایه گذاری بلند مدت هستند و سهم‌های خریداری شده خود را برای مدتی هولد می‌کنند تا در گذر زمان، سود بدست بیاورند. عده‌ای نیز همین رفتار را دارند اما مدت زمان کمتری سهم خود را هولد می‌کنند. این افراد دیدگاه  استراتژی میان مدت دارند. اما عده‌ی دیگری وجود دارند که کاملا بر خلاف دو دسته قبل، سهم‌های خریداری شده خود را برای کوتاه مدت نگهداری می‌کنند و خیلی سریع آن را می‌فروشند. این افراد، تریدرهای حرفه‌ای و آموزش دیده هستند که می‌دانند چه چیزی بخرند، کی بخرند، و کی بفروشند. این افراد با خریدهای کوچک و با میزان کم سرمایه، سودهای بسیار کمی دریافت می‌کنند اما دائما در حال باز و بست کردن پوزیشن‌های معاملاتی خود بوده و در حال خرید و فروش هستند.

بعد از مدتی، سودهای کم در کنار هم جمع شده و به یک عدد بزرگ تبدیل می‌شوند. این نوع استراتژی را اسکالپینگ می‌گویند. استراتژی اسکالپ، یعنی خرید و فروش فوری به قصد سود در بازه‌ زمانی کم. افرادی که به این استراتژی روی آورده و ترید می‌کنند، اصطلاحا، اسکالپر هستند. اسکالپرها به دنبال کسب سودهای کوچک ولی به تعداد بسیار زیاد هستند. به همین دلیل وقتی میزان سود دریافتی آنها را با سرمایه گذاران بلند و میان مدت مقایسه می‌کنید، می‌بینید سود بیشتری به دست اورده‌اند.

اسکالپینگ از تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی است که در هر بازار مالی، قابلیت اجرایی دارد. برای مثال می‌توان از بازار فارکس و ارزهای دیجیتال نام برد که هر دو بستر مناسبی برای اسکالپینگ هستند. بازار فارکس به خاطر نوسانات خوبی که روی جفت ارزها داشته و بازاری دوطرفه است، موقعیت‌های خوبی برای کسب سود ایجاد می‌کند. بازار کریپتوکارنسی‌ها نیز این خصوصیت را دارد و به دلیل عدم وجود محدوده نوسان قیمت، بستری آزاد و پر سود برای اسکالپرها به حساب می‌آید.

مزایا و معایب اسکالپینگ

اسکالپینگ در بازارهای مالی، یک موقعیت بسیار خوب برای کسب درآمد روتین و همیشگی ایجاد می‌کند. شاید این جریان در بازارهای محدود مانند بورس ایران و یا بازار سکه و طلا، خیلی محسوس نباشد اما بازارهای مالی بزرگی همچون ارزهای دیجیتال و فارکس، مکانی برای استفاده از این موقعیت‌ها به شمار می‌آیند.

اسکالپینگ در هر بازاری دارای معایب و مزایای بسیار زیادی است. اکنون می‌خواهیم مهم‌ترین مزایا و معایب اسکالپینگ را بررسی کنیم:

1.   مزایای اسکالپینگ:

·  کسب سود بیشتر در مدت زمان کم به نسبت افرادی که به شکل بلند مدت سرمایه گذاری می‌کنند.

·    اسکالپینگ منجر به افزایش شناخت سهم‌ها می‌شود.

·    دقت و تمرکز افرادی که اسکالپ می‌کنند، بالاتر است.

·    ریسک از دست دادن تمام سرمایه کمتر می‌شود.

·    سود و ریسک سرمایه گذاری در این روش تقریبا برابر است.

2.   معایب اسکالپینگ:

·  ممکن است در برخی از افراد که از دقت و تمرکز بالایی برخوردار نیستند، ایجاد سردرگمی کند. زیرا تعداد پوزیشن‌های باز شده بسیار زیاد است.

·  در برخی از موارد نسبت ریسک این استراتژی به سود های آن قابل پذیرش نیست و ارزشی ندارد. اما همیشه هم اینطور نیست.

·  اگر اسکالپینگ منجر به ایجاد سود قابل توجهی نشود، ممکن است کم کم میزان کارمزدها به قدری زیاد شود که از سرمایه اصلی کم شود. در این صورت به جای کسب سود ، ضرر پیش خواهد آمد.

استراتژی اسکالپ مناسب چه کسانی است؟

انجام اسکالپ و استفاده از استراتژی و تکنیک اسکالپینگ، برای هر کسی، مناسب نیست. در بازارهای مالی قرار نیست همه به یک شکل عمل کنند و سود به دست بیاورند. استراتژی در بازارهای مالی باید بیشترین تناسب با شخصیت، روحیات، میزان سرمایه و خیلی از موارد دیگر، داشته باشد.

اسکالپینگ و استفاده از آن در بازارهای مالی دنیا، نیازمند شرایط خاصی است که باید فرد مورد نظر داشته باشد تا بتواند از آن استفاده کند. به طور خلاصه می‌توان گفت اگر شخصی دارای ویزگی‌های زیر باشد، می‌تواند اسکالپر خوبی باشد و استراتژی اسکالپ، مناسب او خواهد بود:

·    تریدر هایی که خواهان درآمد و سود زیادتر در مدت زمان کمتر هستند

·    تریدر هایی که از معامله و باز و بسته کردن پوزیشن‌ها لذت می‌برند.

·    افرادی که دقت بالایی در معامله دارند.

·    افرادی که تحلیل‌های بنیادی، فنی و احساسی را به طور کامل و خیلی خوب می‌شناسند.

·    افرادی که موقعیت شناس هستند و سرعت عمل بالایی دارند.

·    افرادی که در بازارهای پرنوسان مانند ارزهای دیجیتال و فارکس فعال هستند.

استراتژی اسکالپ چیست و بهترین آن در سال 1402 کدام است؟

انواع استراتژی اسکالپ در بازارهای معاملاتی

انواع استراتژی معاملات اسکالپ در بازار فارکس و ارزهای دیجیتال، وجود دارد و تریدرها و سرمایه گذاران حرفه‌ای از آنها در جهت کسب سود، استفاده می‌کنند. چند مورد از استراتژی‌های اسکالپ در بازار کریپتوکارنسی شامل موارد زیر است:

1. اسکالپینگ با استفاده از اندیکاتور stochastic:

این اندیکاتور می‌تواند مومنتوم حرکت قیمت را تعیین کند. اسکالپینگ در بازار رمز ارز می‌تواند از طریق این اندیکاتور، حرکا‌ها را در بازار روند دار تشخیص دهد. با این اندیکاتور می‌توان موقعیت قیمت فعلی سهم در بازار را با توجه به قیمت اخیر و جایگاه آن روی نمودار مشخص کرد و می‌توان با ان، نقاط بالقوه بازگشت قیمت را تشخیص داد.

2. اسکالپینگ با استفاده از RSI

سرمایه گذاران حرفه‌ای و اسکالپرهای بازار ارز دیجیتال از طریق اندیکاتور rsi که بسیار محبوب است، اسکالپینگ خود را به شکل قدرتمند انجام می‌دهند. اگر از این اندیکاتور درست استفاده شود، می‌توان جهت و قدرت تحرکات قیمت را تشخیص و پیش بینی کرد. اندیکاتور RSI نرخ حرکات به سمت بالا نسبت به حرکات به سمت پایین را مشخص کرده و این محاسبات به شکلی نرمالایز می‌‌شوند که شاخص در بازه‌ صفر تا ۱۰۰ قابل بیان باشد.

3. اسکالپینگ با استفاده از اندیکاتور SAR Parabolic:

این اندیکاتور در استراتژی اسکالپینگ می‌تواند برای تایید صعودی یا نزولی بودن قیمت و روند آن در آینده به کار برود. به شکل نقطه چین در قسمت بالا و پایین نمودار قرار می‌گیرد و می‌توان از ان استفاده کرد. اگر قیمت بالاتر از پرابولیک SAR بسته شود، نشان از سیگنال خرید دارد. اگر قیمت یا کندل زیر پارابولیک SAR بسته شود، سیگنال فروش صادر خواهد شد.

در بازار فارکس نیز می‌توان با اسکالپینگ، پوزیشن‌های مختلف باز کرد. برخی از انواع اسکالپینگ در این بازار شامل موارد زیر است:

4. اسکالپینگ بر اساس پرایس اکشن:

در این نوع از اسکالپینگ، تمام اتفاقات و استراتژی‌ ما بر اساس تحلیل بر مبنای حمایت و مقاومت است. از این نوع استراتژی برای تایم فریم‌های 1 ساعته و سی دقیقه‌ای به خوبی می‌توان استفاده کرد. البته لازم است تا قبل از اینکه تایم فریم چارت انتخابی خود را به این ساعت‌ها تغییر دهید، باید روند کلی و اصلی نمودار را در بازه های زمانی بلند مدت تر نیز مورد بررسی قرار دهید. این کار برای آن است تا بر خلاف روند اصلی معامله نکنید.

کلام آخر

در آخر لازم به ذکر است که انتخاب بهترین اسکالپینگ برای بازار مالی، باید با توجه به شرایط صورت بگیرد. برخی از افراد اسکالپر هستند و برخی تریدر روزانه بوده و به اشتباه به آنها اسکالپر گفته می‌شود. لذا نیاز است تا این دو را از یکدیگر تفکیک کرده و بدانید که اسکالپینگ، نوعی استراتژی است که برای اسکالپرها مناسب است نه سایر تریدرها. توجه کنید که برای انجام اسکالپ درست، حتما باید از یک پلتفرم با خدمات و پشتیبانی عالی استفاده کنید و بینگ ایکس bingx فارکس بهترین گزینه برای این مورد است، اما حتما باید  آموزش صرافی bingx بینگ ایکس را ببینید و سپس از خدمات آن استفاده کنید.

منبع: صرافی bingx برای ایرانیان

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کنایه سنگین رحیم‌پور ازغدی به بسیج دانشجویی کشور!
گزارش تصویری همایش اعزام دانشگاهیان به عمره مفرده +عکس
تعرض مرد رمال به زنان به بهانه بخت گشایی
انتخاب عجیب تراکتور برای بازی با استقلال
افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور
وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
مجری باسابقه ورزشی درگذشت
دستور وزیر صمت برای بررسی ارز خواری مونتاژکاران خودرو
دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب
بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
پیدا شدن دختر فراری در کلانتری
مالیات در انتظار خانه‌های خالی/ ۵۷۰ هزار واحد خالی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شده است
مرگ عجیب پسر دانش‌آموز با مشت همکلاسی
جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع
افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
زمان عرضه خودروهای وارداتی و خودروهای برقی اعلام شد +جزئیات
حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
۱۱ بازیکن نکونام برای فتح تبریز
ستاره سپاهان برای انتقام به آزادی می‌آید
ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top