تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/05/26 - 13:23
کد خبر: 479393

جزییات تجمیع کارت‌های بانکی و خدماتی در کارت ملی هوشمند

جزییات تجمیع کارت‌های بانکی و خدماتی در کارت ملی هوشمند

رییس سازمان ثبت احوال از تجمیع کارت بانک ملی ایران در کارت ملی به عنوان نخستین گام ظرف سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رییس سازمان ثبت احوال از تجمیع کارت بانک ملی ایران در کارت ملی به عنوان نخستین گام ظرف سه ماه آینده خبر داد.

هاشم کارگر در تشریح روند تجمیع کارت های بانکی و خدماتی در کارت ملی هوشمند اظهارکرد: یکی از اهداف مهمی که برای تولید کارت های هوشمند ملی در نظر گرفته شده بود، جایگزینی کارت ملی با بسیاری کارت های بانکی و کارت های خدماتی در کشور بود که به دلیل عدم پوشش مناسب تاکنون بحث پیاده سازی قابلیت های موجود در این کارت جدی گرفته نشده بود.

وی افزود: از آغاز دولت سیزدهم یکی از برنامه های اصلی سازمان ثبت احوال کشور، پیاده‌سازی توانمندی ها و قابلیت های پیش بینی شده در این کارت در کشور است. لذا با جلساتی که با بانک ملی ایران برگزار شد بر اساس تفاهمنامه ای قدم های اصلی برای تحقق این مهم برداشته خواهد شد تا تعداد کارت هایی که نزد مردم و تعداد آن‌ها زیاد و بعضا آزار دهنده است به نوبت در کارت ملی تجمیع شود.

وی ادامه داد: برای این تجمیع دستگاه های مختلف به زیرساخت های گوناگون نیاز دارند اما با بانک ملی ایران تفاهم کردیم، ظرف مدت سه ماه با توجه به کارگروهی که تشکیل شده است نیازهای مربوط به این اقدام را فراهم کنیم و ضمن ایجاد زیرساخت های لازم، این کار در مدت سه ماه انجام شود.

رییس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: هنگامی که این تجمیع کارت بانکی با بانک ملی ایران انجام شود برای سایر بانک ها نیز کارت با سهولت بیشتری به پیش می رود. در برنامه داریم که سایر کارت های خدماتی که توسط دستگاه های خدماتی به مردم داده می شود و مردم از خدمات آن‌ها بهره مند می شوند نیز در کارت ملی تجمیع شوند.

وی با اشاره به اینکه برای تجمیع کارت های خدماتی نیاز به ایجاد زیرساخت های طرفینی است، افزود: زیرساخت ها تنها مربوط به سازمان ثبت احوال کشور نیست و باید برخی زیرساخت ها در دستگاه های خدمت رسان ایجاد شود. لذا در برنامه داریم که گام به گام پیش برویم تا این پروژه موفق باشد. در برنامه هفتم توسعه هم این امر دیده شده و در حال حاضر در کمیسیون تلفیق مورد تایید قرار گرفته است و با تایید در صحن مجلس ما باید در طول اجرای برنامه این تجمیع را نهایی کنیم.

کارگر تاکید کرد: این موضوع برای مردم هزینه خاصی ایجاد نمی کند بلکه با تجمیع کارت های بانکی و خدماتی در کارت ملی به عنوان یکی از اهداف این اقدام هزینه های مردم کاهش پیدا می کند. در حال حاضر شهروندان برای دریافت کارت های گوناگون هزینه های مختلفی پرداخت می کنند ولی با تجمیع در کارت ملی تنها با یک کارت نیاز های آن‌ها تامین می شود.

منبع: ایسنا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top