تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/04/27 - 01:10
کد خبر: 479431

روسیه: آمریکا باید درباره فعالیت‌های بیولوژیک ارتش خود توضیح دهد

روسیه: آمریکا باید درباره فعالیت‌های بیولوژیک ارتش خود توضیح دهد

یک مقام وزارت خارجه روسیه گفته آمریکا باید درباره فعالیت‌های بیولوژیکی ارتش خود در سراسر جهان توضیح دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کونستانتین ورونتسوف، معاون اداره منع اشاعه و کنترل تسلیحاتی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت مسکو همچنان از واشنگتن می‌خواهد درباره فعالیت‌های بیولوژیکی ارتش آمریکا در سراسر جهان از جمله نزدیک به مرزهای روسیه توضیح دهد. 

ورونتسوف سرپرستی هیئت روسیه را در جلسه کارگروه تقویت کنوانسیون سلاح‌های بیولوژیکی و سمی (BTWC) که در تاریخ ۷ تا ۱۸ اوت در ژنو برگزار می‌شود به عهده دارد. 

ورونتسوف یادآوری کرد که روسیه از مدت‌ها پیش درباره فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی که با دخالت مستقیم وزارت دفاع آمریکا در آزمایشگاه‌های خارج از خاک آمریکا انجام می‌شود ابراز نگرانی کرده است. 

ورونتسوف گفت: درخواست‌های مکرر ما از طرف آمریکایی برای ارائه توضیحات جامع در مورد چنین فعالیت‌هایی تا به امروز بدون پاسخ واقعی باقی مانده است. گزارش‌های سالانه ایالات متحده (که آخرین بار در مارس 2023 ارائه شد)، فاقد اطلاعات دقیق در مورد برنامه‌ها و پروژه‌های واشنگتن در خارج از خاک این کشور است.

این در حالی است که  «ایگور کریلوف» رئیس بخش دفاع شیمیایی، رادیواکتیو و بیولوژیکی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گفته بود ایالات متحده در حال آماده شدن برای یک بیماری همه‌گیر جدید است. 

او به خبرنگاران گفت: حوزه‌های اولویت این بخش (بخش تحت ریاست او) شامل کار بر روی ایجاد واکسن‌ها و داروها برای جلوگیری از ویروس‌ها و گونه‌های اصلح شده ژنتیکی آن‌ها و همچنین معرفی فناوری‌های پیشرفته در تولید زیستی است. 

وی افزود: بنابراین، ایالات متحده مانند سال ۲۰۱۹ آمادگی برای یک همه‌گیری جدید را با اجرای جستجوی جهش‌های ویروسی آغاز کرد. ایالات متحده همچنین می‌تواند از فناوری‌های به اصطلاح بیولوژیکی دفاعی برای اهداف تهاجمی و همچنین اهداف مدیریت جهانی با ایجاد موقعیت‌های بحرانی با ماهیت بیولوژیکی استفاده کند.

اخیراً «رابرت کندی جونیور» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین با هدف توسعه این نوع سلاح‌ها را تایید کرد. 

اواسط آوریل، یک کمیسیون پارلمانی روسیه گزارش نهایی خود در ارتباط با تحقیقات در خصوص فعالیت‌ آزمایشگاه‌های زیستی تحت اداره آمریکا در اوکراین را منتشر کرد. طبق این سند، برنامه بیولوژیکی نظامی پنتاگون در مقیاس بزرگی توسعه یافته و تحت پوشش پروژه‌ها و فعالیت‌های ضد تروریستی که کنوانسیون تسلیحات بیولوژیک آن را مجاز کرده، اجرا می‌شد.

این کمیسیون همچنین اعلام کرد کارشناسانی از پنتاگون در فعالیت‌های همه آزمایشگاه‌های تحت کنترل آمریکا دخیل هستند؛ با این حال، کار آن‌ها محرمانه است و آژانس‌های دولتی در کشورهای میزبان فقط به تحقیقات ثانویه دسترسی دارند.  

کندی گفت: ما آزمایشگاه‌های زیستی در اوکراین داریم زیرا در حال توسعه سلاح‌های زیستی هستیم. سلاح‌های زیستی از همه انواع جدید زیست شناسی مصنوعی و فناوری کریسپر و تکنیک‌های مهندسی ژنتیک که در دسترس نسل قبلی نبود، استفاده می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top