تاریخ انتشار: شنبه 1402/05/28 - 08:34
کد خبر: 479475

از کپی مطالب BBC تا نگرانی درباره نفوذ جریان انحرافی در دولت و مجلس!

از کپی مطالب BBC تا نگرانی درباره نفوذ جریان انحرافی در دولت و مجلس!

روزنامه زنجیره‌ای اعتماد در تیتر اصلی خود، از قول یک نماینده مجلس مدعی شد: جریان انحرافی در دولت، مجلس و ساختار مدیریتی نفوذ کرده است!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه اعتماد از این نماینده پرسیده: «شما توییت‌هایی منتشر کرده و از اتاق فکر عملیات تخریبی و جریان انحرافی در وزارت کشور و بخش‌هایی از جریان راست صحبت کردید. درباره دامنه فعالیت‌های این اتاق فکر توضیح می‌دهید؟». او در پاسخ بی‌آن که مصداقا و به طور مستند به فرد یا افراد مشخصی ‌اشاره کند، دایره تهمت پراکنی را گسترده‌تر کرده و می‌گوید: منظور من از استقرار اتاق فکر انحرافی، فقط در وزارت کشور نبود. این اتاق فکر انحرافی، فراتر از وزارت کشور است و بخش‌های وسیعی از دولت، مجلس و فضای مدیریتی را شامل می‌شود. اتاق فکر این جریان انحرافی، محفلی است که ترکیب‌های مختلفی را در درون خود دارد.

وی می‌افزاید: پایگاه اصلی رئیس‌جمهور شدن ابراهیم رئیسی در درون مجلس شکل گرفت.۲۲۰ امضای نمایندگان مجلس، منشا اصلی رئیس‌جمهور شدن رئیسی بوده است اما به‌رغم این حمایت‌ها، مجلس یازدهم تلاش کرده همواره منتقد دلسوز و منصفی در برابر کوتاهی‌ها، ناکارآمدی‌ها و کج‌روی‌های دولت، مدیران و وزرا باشد؛ این روند به مذاق این محفل انحرافی خوش نیامده و این جریان قصد داشته و دارد که با مدیریت رخدادها به تخریب نمایندگان و مجلس بپردازند تا مجلس بعدی به مجلسی کاملا وکیل‌الدوله بدل شود. نشانه‌های این تلاش‌ها را در دخالت‌های مدیریتی تهران و شهرستان‌ها به عینه می‌توان ردیابی کرد. هر موضوعی که باعث تخریب نمایندگان فعلی و حمایت و تقویت رقبای آنها که حامیان افراطی دولت هستند، شود، مورد استقبال این جریان انحرافی در دولت و نهادهای فراتر از آن قرار می‌گیرد.

این نماینده همچنین گفت: ممکن است مهره‌های اتاق فکر این جریان انحرافی جدید، دقیقا عین جریان انحرافی قبلی نباشند، اما الگوها و مدل حرکتی یکسانی دارند. این جریان، جریانی است که در برابر نظام، ولایت فقیه، در برابر همسویی و همدلی قوای سه‌گانه، مسیر خدمتگزاری بی‌حاشیه و در برابر رای مردم، حاشیه‌سازی کرده و دکان جدیدی ایجاد می‌کنند. این جریان به جای اینکه در مسائل اعتقادی، دنبال‌روی علما، مراجع و ولایت فقیه باشند، دنباله‌روی افراد بی‌مایه و فاقد تحصیلات علوم دینی هستند. در مباحث سیاسی به جای همدلی، کمک به آرامش کشور و تلاش برای حل مشکلات مردم به سمت درگیری‌های سیاسی، انگ‌زنی، اتهام‌زنی و... پیش می‌روند. این الگوهای مشابه میان این دو جریان انحرافی باعث شده تا برخی اعلام کنند این جریان در تداوم جریان انحرافی قبلی در سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ است.

سؤالی که در گفت‌وگوی نماینده مذکور با روزنامه اعتماد مسکوت مانده، این است که روزنامه وابسته به جریان واقعی انحراف در کشور (جریان ‌اشرافیت غربگرا و معارض با اصول و آرمان‌های انقلاب)، چه انگیزه‌ای از این گفت‌وگو و به بازی گرفتن یک نماینده منتسب به جریان انقلابی دارد؟ آیا روزنامه وامدار امثال شهرام جزایری که انبوهی از همکاران آن از کشورگریخته و جذب بی‌بی‌سی و رادیو فردا و.. شده‌اند، واقعاً دغدغه شناسایی جریان انحرافی را دارد یا در صدد است با تور کردن برخی افراد غافل، دولت و مجلس را یک‌جا تخریب کند؟!

القای نفوذ جریان انحراف در دولت و مجلس، در حالی است که شاکله دولت و مجلس را نیروهای انقلابی تشکیل می‌دهند و تعامل و هم‌افزایی این دو نهاد در دو سال گذشته، همچنان که موفقیت‌های بزرگی را برای کشور به ارمغان آورده،‌ اشرافیت غربگرا را نگران کرده است.

یادآور می‌شود روزنامه اعتماد چند سال قبل و در یک دوره طولانی چند ماهه، عینا تحلیل‌های وبسایت بی‌بی‌سی را بدون ذکر منبع و به عنوان تولید خود منتشر می‌کرد که پس از لو رفتن ماجرا، مجبور به متوقف کردن این رونویسی علنی شد. در عین حال، هم اینک بخشی از مطالب روزنامه اعتماد، توسط رادیو فردا، بی‌بی‌سی، شبکه صهیونیستی اینترنشنال، و صدای آمریکا عیناً بازنشر می‌شود که حاکی از هم پوشانی کامل است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top