تاریخ انتشار: شنبه 1402/05/28 - 20:14
کد خبر: 479579

ثبت‌نام زوار اربعین حسینی در سامانه سماح ضروری است

ثبت‌نام زوار اربعین حسینی در سامانه سماح ضروری است

جانشین رئیس ستاد اربعین استان زنجان گفت: شهروندانی که قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند، اطلاعات خود را در سامانه سماح ( samah.haj.ir ) ثبت کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ابوالفضل رفیعی روز شنبه با بیان اینکه تا پایان روز ۲۷ مرداد، نزدیک به ۱۶۴۰۰ هزار نفر از استان زنجان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در عراق در سامانه سماح نام نویسی کرده اند گفت: از این تعداد نزدیک به ۱۳۶۰۰ نفر برای بهره مندی از مزایای بیمه در سفر، اقدام به دریافت بیمه سفر کرده اند.

وی افزود: شهروندانی که قصد حضور در مراسم اربعین حسینی را دارند، اطلاعات خود را در سامانه سماح ( samah.haj.ir ) ثبت کنند تا علاوه بر درج آمار ورود و خروج از مزایای بیمه نیز بهره مند شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه پیرو ابلاغ ستاد مرکزی اربعین کشور، امسال زنجان به عنوان استان معین مرز تمرچین واقع در آذربایجان غربی تعیین شده است گفت: طی بازدیدی که اعضای ستاد اربعین استان از مرز تمرچین داشته اند، این مرز به طور کامل آمادگی لازم برای تردد زائران اربعین را دارد.

رفیعی با بیان اینکه تردد زوار اربعین از مرز تمرچین ۲۴ ساعته اعلام شده است، افزود: تدابیر حداکثری برای میزبانی از زائران اربعین حسینی و تسهیل خدمات رسانی شایسته در حوزه های اسکان، تغذیه، بهداشت و درمانی، حمل و نقل و حضور فعال موکب های مردمی در مرز تمرچین اندیشیده شده است.

وی افزود: برای کسانی که قصد استفاده از حمل و نقل عمومی را دارند، روزانه ۴۵ دستگاه اتوبوس برای جابه جایی زائران اربعین به مرزهای عراق در نظر گرفته شده است، تا زائران امسال برای بازگشت مشکلی نداشته باشند.

رفیعی گفت: بیش از ۳۰ موکب از استان زنجان در حد فاصل شهر زنجان تا کربلای معلی و سامرا مستقرند که از این تعداد ۲۴ موکب در کشور عراق و مابقی در طول مسیر شهرهای استان ها تا پایانه‌های مرزی مستقرند و تا چند روز پس از اربعین به زائران حسینی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

جانشین رئیس ستاد اربعین استان زنجان گفت: علاوه بر صدور گذرنامه ویژه اربعین، زائرانی که اعتبار گذرنامه های عادی آنها منقضی شده نیز توسط پلیس گذرنامه می توانند برچسب تمدید دریافت کنند، ضمن اینکه گذرنامه آنها فقط برای اربعین امسال معتبر می باشد.

رفیعی افزود: برای دریافت گذرنامه نیازی به حضور فیزیکی نیست و اشخاص می‌توانند از طریق سایت پلیس من و یا با نصب اپلیکیشن همین سایت بر روی گوشی موبایل اقدام به پیگیری و دریافت گذرنامه خود کنند.

وی ادامه داد: از امروز تحویل ارز اربعین به مقدار ۲۰۰ هزار دینار عراق در بانک‌های عامل، (ملی، سپه، صادرات، تجارت، پست بانک) آغاز شده است که مشروط به ثبت نام در سامانه سماح است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top