تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/05/29 - 16:55
کد خبر: 479673

رئیس سازمان سینمایی:

پیگیر احکام قضایی سینماگران هستم

 پیگیر احکام قضایی سینماگران هستم

رئیس سازمان سینمایی در هفتاد و دومین جلسه شورای معاونین و مدیران این سازمان با اشاره به برخی احکام صادره اخیر برای سینماگران گفت: انتظار می‌رود در شیوه برخورد با هنرمندان و سینماگران مراقبت بیشتری صورت گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد خزاعی با بیان اینکه مراقبت در شیوه برخورد با جامعه هنری و سینمایی باعث تقویت فضای آرامش و همدلی ایجاد شده و پیوند و ارتباط وسیع‌تر سینماگران با مسئولان می‌شود افزود: بی‌تردید هنرمندان ایران علی‌الخصوص سینماگران، جزو اقشار شریف و موثر در رشد و تعالی جامعه هستند و رفتار قانون شکنانه و ضد مصالح ملی عده‌ای معدود، نباید نگاه تشکیلات کلی نظام به ویژه قوه قضاییه را علیه کلیت این قشر شریف و زحمتکش دچار خدشه کند .

به گفته وی، ارایه توضیحات اقناع کننده حوزه‌های تخصصی با کارشناسان قضایی ضمن روشنگری، می‌تواند از پیامدهای مخرب و توسعه تحلیل‌ها و تفاسیر مغرضانه بلوک رسانه‌های ضدایرانی پیشگیری کرده، و برای مسئولان دستگاه تخصصی نیز جای دفاع باقی گذارد.

حساب آن دسته انگشت شمار از سینماگرانی که با رفتار یا گفتار خود قوانین دایر کشور را زیر پا می‌گذارند از بقیه جداسترئیس سازمان سینمایی ضمن قدردانی از رئیس قوه قضائیه و دادستانی کشور، براینکه قضات محترم و همکاران آن‌ها که در یکساله گذشته در کنار سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به حل و فصل مشکلات برخی سینماگران نهایت مساعی و همراهی را به خرج داده‌اند، تاکیدکرد.

وی تصریح کرد: فارغ از حکم اخیر البته معتقدم حساب آن دسته انگشت شمار از سینماگرانی که با رفتار یا گفتار خود قوانین دایر کشور را زیر پا می‌گذارند از بقیه جداست و باید مثل قانون شکنان هر عرصه و صنف دیگری پاسخگو باشند و سیستم قضایی کشور بی‌هیچ تبعیضی باید به پرونده آنان رسیدگی کند، اما عموم سینماگران و فعالان این عرصه جز برای تعالی فرهنگ و هنر این جامعه تلاش نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: سینماگران سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی هر کشوری هستند و وظیفه مراقبت از این گروه مهم و حساس نه فقط بر عهده سازمان سینمایی، بلکه بر عهده بخش‌خای مختلف حاکمیت است.

به نظر می‌رسد برخی احکام صادره اخیر که در مرحله بدوی است با مشورت حوزه های تخصصی قابل گفتگو استخزاعی اظهار کرد: باید اعلام کنیم که با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های مختلف از جمله دادستانی، از سال گذشته با صدها نفر از اهالی سینما و چهره‌های صاحب نفوذ این عرصه نشست‌ها و گفتگوهای صمیمانه و همدلانه‌ای داشته‌ایم و بسیاری از این افراد صراحتا اعلام کرده‌اند هیچ قصدی برای تخطی از قانون یا تخلف نداشته‌اند و خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات رسمی کشور می‌دانند از این رو ادامه این رویکرد همدلانه و صحیح، در نهایت موجب ایجاد آرامش و انسجام و همدلی بیشتر خواهد شد و سینمای ایران چه در تولید و چه اکران و شئون دیگر به موفقیت‌های تاریخی خود ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی احکام صادره اخیر که در مرحله بدوی است با مشورت حوزه های تخصصی قابل گفتگو است.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: دایره حقوقی سازمان سینمایی را مامور کرده‌ایم نسبت به گفتگو و پیگیری مسائل سینماگران جدی‌تر ورود کنند.

وی از سینماگران و هنرمندان درخواست کرد در مواجهه با مسائل اجتماعی و چالش‌ها،با دقت، هوشیاری و بصیرت بیشتر رفتار کنند تا مورد غفلت و سواستفاده جریانات سیاسی معاند و ضد ملی قرار نگیرند

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top