تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/05/29 - 23:45
کد خبر: 479722

مسئول ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح: ۱۲۰ هزار رزمنده معسر در کشور شناسایی شده‌اند

مسئول ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح: ۱۲۰ هزار رزمنده معسر در کشور شناسایی شده‌اند

مسئول ایثارگران نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه در کشور ۱۲۰ هزار رزمنده معسر شناسایی شده‌اند، گفت: ۵۰ هزار نفر از آن‌ها تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، نشست مشترک کمیسیون اجتماعی و فراکسیون‌های ایثارگران و ایثار و شهادت مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز (29 مردادماه) با حضور معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور و سردار شریفی مسئول ایثارگران نیروهای مسلح به منظور بررسی نحوه دهک‌بندی یارانه ایثارگران و وضعیت رزمندگان معسر برگزار شد.

مهدی عیسی‌زاده نایب رئیس کمیسیون اجتماعی که ریاست این نشست را بر عهده داشت، ضمن تأکید بر ضرورت حمایت از رزمندگان معسر از مسئولان حاضر در نشست خواست تا گزارشی در خصوص روند اجرای قانون و دلایل حذف برخی دهک‌های ایثارگران از دریافت یارانه و مستمری ارائه دهند.

علی‌اکبر بسطامی عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی نیز با بیان اینکه دولت، بنیاد شهید و ستادکل نیروهای مسلح باید از جامعه ایثارگران دفاع کنند، گفت: طبق مصوبه مجلس پرداخت مبلغ پنج میلیون و ششصد هزار تومان برای رزمندگان معسر فاقد شغل تعیین شد.

وی تصریح کرد: بنیاد شهید، سازمان برنامه و بودجه و ‌نیروهای مسلح باید مشخص کنند چطور دهک‌بندی کرده‌اند که آیین‌نامه‌ها مخالف قانون تنظیم شده است.

علی بابایی‌کارنامی افزود: متأسفانه دهک‌های یک تا شش تحت فشار اقتصادی قرار گرفته‌اند، ما در این زمینه از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواسته بودیم تا تدبیری در این زمینه اندیشیده شود. ضمن  اینکه ما برای دهک‌بندی‌ها آزمون وسع را قرار دادیم و وزیر کار باید این مهم را پیگیری کند.

مجید انصاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: ما باید شاخص‌ها را با تأمل بررسی کنیم، همچنین اگر قانون نیاز به اصلاح دارد، باید محقق شود.

حسین حاتمی عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: دهک‌بندی موضوعی است که دستگاه‌های حمایتی براساس آن برنامه‌ریزی می‌کنند و این در حالی است که اطلاعات این بخش صحیح نبوده و مبنای آن مشخص نیست، همچنین مناسبات و محاسبات سیستم دهک‌بندی نیاز به بازنگری دارد در غیر این صورت به زودی این شیوه دهک‌بندی سامانه اجتماعی کشور را مختل می‌کند.

سیدسلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: ما باید به دنبال شناسایی رزمندگان معسر باشیم نه اینکه آنها را از طریق دهک‌سازی حذف کنیم چرا که زمینه سوءاستفاده را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: کمیسیون اجتماعی باید به اصلاح این دهک‌بندی ورود کند تا براساس سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی ابلاغی مقام معظم رهبری از این قشر حمایت کنیم.

عباس گودرزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این نشست در قالب نمودار روند ناصحیح دهک‌بندی را اثبات کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس فراکسیون ایثار و شهادت مجلس نیز با بیان اینکه دهک‌بندی برای ایثارگران از اساس غلط است، گفت: دو نکته را پیشنهاد می‌دهم، اول اینکه در صحن حذف بند (ب) تبصره ۱۲ در خصوص دهک‌بندی ایثارگران پیشنهاد داده شود و بنیاد شهید هم باید در این مورد انقلابی ورود کند و دوم اینکه وضعیت دهک‌بندی ایثارگران در سامانه رفاه ایرانیان طوری باشد که حقوق آن‌ها قطع نشود.

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در ادامه بر ضرورت بازنگری بر قانون تأکید کرد و افزود: دولت و بنیاد شهید هماهنگ کنند که رزمندگان معسر را از آیین‌نامه ملغی کنند.

سردار شریفی مسئول ایثارگران ستادکل نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه در کشور ۱۲۰ هزار رزمنده معسر شناسایی شده‌اند که ۵۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، یادآور شد: این آیین‌نامه خلاف قانون و دور باطل است که تدوین آن منطقی نبوده است، ضمن اینکه ما بررسی کردیم صددرصد اطلاعات در این حوزه غلط است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست به تشریح نحوه ارزیابی دهک‌های یک تا ۱۰ پرداخت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top