تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/05/30 - 13:01
کد خبر: 479774

دفترچه ملاک عمل انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی منتشر شد

دفترچه ملاک عمل ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی ۱۴۰۲ منتشر شد و کنکوری ها و سایر افرادی که ثبت نام نکرده اند می توانند از فردا ۳۱ مرداد رشته های این دفترچه را انتخاب کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت نام و انتخاب رشته در رشته های با شیوه پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ آغاز می شود. داوطلبان تا ۴ شهریور فرصت دارند ۱۵۰ کدرشته را انتخاب کنند.

دفترچه ملاک عمل راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری در اینجا قابل دریافت است.

متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در روزهای اعلامی به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته به روش اینترنتی، اقدام کنند.

تذکر مهم: متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ (نوبت های اول و دوم) ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون بودند نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است ندارند.

این متقاضیان می توانند با مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ و مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org، نسبت به انتخاب حداکثر تعداد ۱۵۰ کدرشته‌محل از رشته های بدون آزمون اقدام و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

لازم به تاکید است چنانچه متقاضی در مرحله انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کند و مجدداً در پذیرش رشته های صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) هم ثبت نام و انتخاب رشته کند، فرم ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی وی باطل خواهد شد.

تکالیف‌ داوطلبان در این مرحله:

۱. مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور.

۲. دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه آن.

۳. تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام.

۴. دریافت کد ۱۹ رقمی سابقه تحصیلی، با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir

۵. ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در زمان مقرر (سه شنبه ۳۱ مرداد تا شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲)

۶. پرداخت هزینه ثبت‌نام از طریق سامانه ثبت نام در آزمون.

تذکرات لازم:

۱. اخذ دیپلم حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ و یا داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای نظام جدید (۶-۳-۳) برای متقاضیان الزامی است.

۲. دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت نام و انتخاب رشته برابر ضوابط با آنان رفتار خواهد شد.

۳. نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم)، صورت خواهد گرفت؛ لذا کلیه متقاضیان (دیپلمه های نظام آموزشی (۶-۳-۳)، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام درج کنند.

متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو خواهد شد.

تذکر: متقاضیان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید (۶-۳-۳) و دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش‌دانشگاهی و یا کاردانی بوده و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در تقاضانامه ثبت نام درج کنند.

نحوه ارسال درخواست یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور: در صورت لزوم داوطلبان می‌توانند سؤال یا سؤالات خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://request.sanjesh.org، یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳ کد ۰۲۱ در میان بگذارند.

منبع: مهر

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top