تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/05/30 - 23:51
کد خبر: 479824

سازمان ثبت احوال برای راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان همکاری نکرده است

سازمان ثبت احوال برای راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان همکاری نکرده است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: براساس گزارش‌های واصله به کمیسیون، سازمان ثبت احوال همکاری لازم در مسیر ارائه اطلاعات لازم جهت راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان را انجام نداده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علی خضریان در تشریح نشست جلسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارشد سازمان ثبت اسناد، سازمان راهداری، ثبت احوال و همچنین کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رفع موانع فعالیت شرکت‌های حمل و نقل بزرگ‌مقیاس هوشمند کشور، آخرین وضعیت دستگاه‌هایی که در مسیر راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان همکاری کامل را نداشتند و همچنین بررسی کارشناسی آزادراه ورزقان در دستور کار این جلسه قرار داشت.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس افزود: بهره‌گیری از ظرفیت و فناوری‌های نوین در توسعه کسب و کارها از جمله حوزه حمل و نقل باری و مسافری یکی از موضوعات مهم امروز است که می‌تواند ضمن کاهش هزینه‌ها در بهبود خدمات نیز مؤثر باشد. اما در بخش حمل بار، قوانین همگام با توسعه دانش و فناوری به درستی اجرا نمی‌شود و مشکلاتی برای صاحبان مشاغل و فعالان ایجاد کرده است.

خضریان تصریح کرد: مسئولیت‌پذیری و حرکت رو به رشد شرکت‌ها در مقابل دولت به عنوان تنظیم‌گر و در مقابل مردم و خدمات گیرنده‌ها موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد، لذا مقرر شد در این بخش وزارت راه و شهرسازی طی یک ماه آینده مقرارت لازم را برای فعالیت این شرکت‌ها در مقیاس بزرگ تدوین و به تصویب هیأت وزیران برساند تا موانع فعالیت آن‌ها به حداقل ممکن برسد.

عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دستور دوم جلسه در خصوص پیگیری وضعیت سامانه املاک و اسکان و اجرای بند ۹ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در خصوص مالیات بر خانه‌های خالی از سکنه گفت: براساس گزارش‌های واصله به کمیسیون و توضیح کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک با وجود مصوبه قبلی، سازمان ثبت احوال همکاری لازم در مسیر ارائه اطلاعات لازم جهت راه‌اندازی سامانه را انجام نداده است که مقرر شد کارگروه تعامل‌پذیری علاوه بر ثبت سایر بخش‌هایی که همکاری لازم را انجام نداده‌اند، به کمیسیون معرفی کرده و ضمناً ابزارها و ضمانت‌های اجرایی مذکور در ماده ۹ قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی نیز فعال شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خاطرنشان کرد: براساس ماده ۹ متخلف یا اخلال‌کننده در پردازش و تبادل یا مستنکف از اجرای این قانون مشمول مجازات انفصال از خدمت به مدت شش­ ماه تا پنج­ سال یا حبس تعزیری به مدت نود و یک روز تا شش­ ماه می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با تأکید بر اینکه این کمیسیون از اجرای صحیح قانون برای احقاق حقوق عامه کوتاه نخواهد آمد، افزود: بر این اساس مقرر شد تا کمیسیون جهت برخورد با متخلفین به صورت ویژه پیگیری کند.

خضریان با اشاره به دستور آخر این نشست پیرامون احداث آزادراه ورزقان، گفت: با توجه به گزارش‌های کارشناسی صورت گرفته شده ذیل کارگروه این پرونده در کمیسیون و همچنین گزارش کمیسیون عمران مجلس، مقرر شد وزیر راه و شهرسازی ظرف یک ماه آینده با برگزاری نشست‌های کارشناسی در این خصوص تعیین تکلیف کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top