تاریخ انتشار: شنبه 1402/06/04 - 18:13
کد خبر: 480204

لنز چشمی هوشمند با اشک شارژ می شود

لنز چشمی هوشمند با اشک شارژ می شود

محققان دانشگاه فناوری نانیانگ در سنگاپور باتری به ضخامت یک میکرومتر ابداع کرده اند که می تواند انرژی مورد نیاز لنزهای چشمی را تامین کند و آن را با اشک چشم شارژ کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، لنزهای تماسی از مدت ها قبل برای اصلاح بینایی مورد استفاده هستند. شرکت ها با پیشرفت فناوری سعی دارند لنزها را هوشمندتر بسازند و به دستگاه هایی مانند موبایل متصل کنند تا اطلاعات را در فاصله نزدیک از چشم کاربر نمایش دهند.

پیش از این، اخباری درباره به کارگیری نمایشگرهای واقعیت افزوده روی لنزهای تماسی هوشمند منتشر شده بود. این دستگاه ها از باتری هایی بسیار نازک با سیم پیچ های القایی و سیم هایی از جنس فلزاتی استفاده می کنند که برای چشمان کاربر خطراتی در پی دارد.

اکنون گروهی از محققان به رهبری «لی سئوک وو» استادیار دانشکده مهندسی الکتریک و الکترونیک دانشگاه فناوری نانیانگ باتری ابداع کرده اند که از هر نوع فلزی استفاده می کند.

باتری مذکور از مواد زیست تجزیه پذیر ساخته شده و پوششی از جنس گلوکز دارد. این پوشش با یون های سدیم و کلراید در آب داخل باتری واکنش نشان می دهد و در نتیجه مانند مداری برای تولید برق عمل می کند. از آنجا که یون های سدیم و کلراید در اشک چشم نیز وجود دارند، لنزها را می توان با چشمان کاربر شارژ کرد.

از آنجا که ضخامت باتری کمتر از یک میلیمتر است است میزان انرژی قابل ذخیره در آن سوال برانگیز بوده است. برای تست این اختراع محققان از یک چشم شبیه سازی استفاده کردند.

آزمایش آنها نشان داد باتری می تواند جریانی معادل ۴۵ میکروآمپر و حداکثر قدرت ۲۰۱ میکرووات تولید کند. این میزان برق برای فعالسازی دستگاه برای یک روز کافی است.

در این حالت شارژ باتری با کمک اشک چشم انجام می شود. هنگامیکه باتری در محلول شبیه سازی شده اشک چشم نگهداری شد، عمر شارژ آن به ازای هر ۱۲ ساعت مصرف، یک ساعت افزایش می یافت. هنگامیکه باتری مورد استفاده نیست، می توان باتری را در یک محلول نمکی نگهداری کرد که حاوی مقدار زیادی یون های گلوکز، پتاسیم و سدیم است تا شارژ شود.

محققان همچنین متوجه شدند هر باتری می تواند ۲۰۰ چرخه شارژ را پشت سر بگذارد.

آنها مشغول افزایش مقدار جریان الکتریکی باتری هستند که می تواند تخلیه شود و تصمیم دارند با شرکت های سازنده لنز ارتباط برقرار کنندو محصول را به بازار بفرستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top