تاریخ انتشار: شنبه 1402/06/04 - 18:34
کد خبر: 480210

نمرات ChatGPT از نمرات دانشجویان بهتر است!

نمرات ChatGPT از نمرات دانشجویان بهتر است!

پژوهش جدید «دانشگاه نیویورک ابوظبی» نشان می‌دهد ChatGPT در برخی رشته‌ها می‌تواند نمرات بالاتری را نسبت به دانشجویان کسب کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دیلی میل، بیم آن می‌رود که هوش مصنوعی در چند سال آینده جایگزین انسان در کارها شود و اکنون یک پژوهش جدید نشان داده است که هوش مصنوعی در دانشگاه می‌تواند نمرات بهتری را نسبت به دانشجویان واقعی به دست بیاورد. این پژوهش جدید نشان می‌دهد که عملکرد ChatGPT هنگام پاسخ دادن به پرسش‌های ارزیابی، با عملکرد دانشجویان مطابقت دارد یا حتی بهتر عمل می‌کند.

موضوعاتی که ChatGPT در آنها توانست بهتر از دانشجویان عمل کند، شامل علوم رایانه، مطالعات سیاسی، مهندسی و روانشناسی بود.

این گزارش نشان داد به رغم اینکه ۷۰ درصد از اساتید استفاده از ChatGPT را سرقت ادبی می‌دانند، تقریبا سه چهارم دانشجویان از ChatGPT برای انجام دادن تکالیف خود استفاده می‌کنند. چت‌بات ChatGPT می‌تواند پاسخ‌های مفصلی را ارائه دهد و با استفاده از اعلان‌ها در گفت‌وگوها شرکت کند.

اعضای هیأت علمی «دانشگاه نیویورک ابوظبی»(NYUAD) در این پژوهش، سه پاسخ ارسالی دانشجویان به ۱۰ پرسش را ارزیابی کردند. این آزمایش طی ۳۲ دوره انجام شد. همچنین از ChatGPT خواسته شد تا سه مجموعه پاسخ را به ۱۰ پرسش ارائه دهد. سپس، پاسخ‌های چت‌بات با پاسخ‌های سه دانشجو مقایسه شدند.

یافته‌ها نشان دادند که پاسخ‌های ChatGPT در ۱۲ دوره از ۳۲ دوره، میانگین نمرات مشابه یا بالاتری نسبت به پاسخ‌های دانشجویان کسب کرده‌اند و تنها ریاضیات و اقتصاد، دو رشته‌ای هستند که دانشجویان در آنها به طور مداوم بهتر از هوش مصنوعی عمل می‌کنند.

چت‌بات ChatGPT تنها در مورد پرسش‌هایی بهتر از دانشجویان عمل کرد که به دانش واقعی نیاز دارند اما در مهارت‌هایی مانند خلاقیت و پاسخ‌دادن به پرسش‌های ترفندی که در تکالیف گنجانده شده بودند، بیشترین مشکل را داشت.

براساس این گزارش، یک توافق عمومی بین اساتید و دانشجویان وجود داشت مبنی بر اینکه استفاده از ChatGPT در کارهای دانشگاه باید مورد تایید قرار بگیرد. همچنین، دانشجویان توافق داشتند که در شغل آینده‌ خود می‌توانند کارهای روزمره را به ChatGPT بسپارند تا بتوانند روی کارهای اساسی و خلاقانه تمرکز کنند.

«طلال رهوان»(Talal Rahwan) و «یاسر زکی»(Yasir Zaki) اساتید علوم رایانه دانشگاه نیویورک ابوظبی و سرپرست‌های این پژوهش گفتند: فناوری‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT در حال حاضر به سطحی رسیده‌اند که می‌توانند در تعداد قابل توجهی از دوره‌های دانشگاهی، از دانشجویان پیشی بگیرند. علاوه بر این، همان طور که بررسی ما نشان می‌دهد، بیشتر دانشجویان قصد دارند از چنین فناوری‌هایی برای حل کردن تکالیف درسی استفاده کنند. این یافته‌ها نشان می‌دهند که ارزیابی کردن دانشجویان براساس تکالیف درسی ممکن است در عصر هوش مصنوعی به هدف خود عمل نکند و یک چالش جدی را برای مؤسسات آموزشی سراسر جهان به وجود بیاورد.

رهوان و زکی خاطرنشان کردند که مؤسسات آموزشی باید فورا سیاست‌های مناسب آکادمیک را تنظیم کنند.

دو فناوری مورد استفاده برای شناسایی متن تولید شده توسط هوش مصنوعی، برای بیان درست منشاء تکالیف با مشکل روبه‌رو شدند. فناوری «تکست کلاسیفایر»(Text Classifier) شرکت «OpenAI» تقریبا نیمی از متون ارسالی ChatGPT را به‌ عنوان متون تولید شده توسط انسان اشتباه گرفت. این در حالی بود که «جی‌پی‌تی زیرو»(GPTZero) تقریبا یک سوم از متون ارسالی را به همین روش طبقه‌بندی اشتباه گرفت.

رهوان و زکی گفتند: نمونه‌های کنونی طبقه‌بندی‌کننده‌ نوشتار مبتنی بر هوش مصنوعی نمی‌توانند استفاده از ChatGPT در تکالیف را به ‌طور قابل اعتماد تشخیص دهند. این امر هم به دلیل تمایل آنها به طبقه‌بندی کردن پاسخ‌های نوشته‌ شده توسط انسان به ‌عنوان متن تولید شده توسط هوش مصنوعی و هم به این دلیل است که متن تولید شده توسط هوش مصنوعی را می‌توان برای فرار از تشخیص ویرایش کرد. این نشان می‌دهد که اساتید به جای جلوگیری از استفاده از هوش مصنوعی در تکالیف باید راه‌حل‌های جایگزین را ارائه دهند.

سخنگوی اداره آموزش و دانش ابوظبی گفت: هوش مصنوعی این قدرت را دارد که آموزش را متحول کند اما برای تحقق یافتن این پتانسیل، باید بتوانیم هم فرصت‌ها و هم خطراتی را که این فناوری جدید به همراه دارد، درک کنیم. به همین دلیل است که ما فراخوانی را برای جمع‌آوری شواهد ارائه داده‌ایم تا بتوانیم از کسانی که در حوزه آموزش کار می‌کنند، بیاموزیم. این کار به ما کمک می‌کند تا تصمیم‌های درست بگیریم و بهترین بهره را از هوش مصنوعی مولد ببریم.

این پژوهش، در مجله «Scientific Reports» به چاپ رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top