تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/06/06 - 15:39
کد خبر: 480430

پروفیل چیست؟ بررسی انواع پروفیل و کاربرد هر یک

پروفیل چیست؟ بررسی انواع پروفیل و کاربرد هر یک

یکی از مقاطع پر کاربرد در صنعت آهن آلات، پروفیل است که در صنعت ساختمان سازی و راه سازی به طور گسترده استفاده می‌شود. پروفیل مقطعی تو خالی از جنس آهن است که انواع مختلف آن با شکل دادن به آهن، فولاد، آلومینیوم و... ساخته می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از مقاطع پر کاربرد در صنعت آهن آلات، پروفیل است که در صنعت ساختمان سازی و راه سازی به طور گسترده استفاده می‌شود. پروفیل مقطعی تو خالی از جنس آهن است که انواع مختلف آن با شکل دادن به آهن، فولاد، آلومینیوم و... ساخته می‌شود. انواع مختلف این محصول با توجه به جنس و ویژگی‌های آن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع پروفیل و کاربرد هر کدام

انواع پروفیل بر اساس ساختمانی و صنعتی بودن، جنس و آلیاژ، کاربرد، شکل ظاهری و وزن تقسیم بندی می‌شوند. از آنجایی که کاربرد و قیمت پروفیل به شکل و جنس آن بستگی دارد؛ در ادامه درمورد انواع مختلف پروفیل و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف صحبت خواهیم کرد.

  • انواع پروفیل بر اساس شکل و سطح مقطع به دو نوع باز و بسته تقسیم می‌شوند که پروفیل‌های باز همانند ناودانی، نبشی، تسمه و... شکلی باز، و پروفیل بسته شکل مقطعی بسته دارند.
  • انواع پروفیل بر اساس نوع کاربرد در دو دسته ساختمانی و صنعتی قرار می‌گیرد. پروفیل ساختمانی در مقطع مربع یا مستطیل و یا غیر چهارگوش هستند. پروفیل‌های لنگه دری، سپری و کلافی از انواع پروفیل‌های ساختمانی در ساخت درب و پنجره به کار می‌روند. پروفیل صنعتی نیز معمولا در ساخت سازه‌های فلزی بزرگی مثل پل‌ها به کار می‌رود که در انواع پروفیل مبلی، پروفیل زد، پروفیل گالوانیزه و... در بازار عرضه می‌شود.
  • انواع پروفیل بر اساس وزن نیز در دو نوع سبک و سنگین تقسیم بندی می‌شوند. پروفیل سنگین از ورق سیاه با ضخامت بیشتری نسبت به فولاد به کار رفته در پروفیل سبک ساخته می‌شود. پروفیل سبک اغلب در مصارف ساختمانی و پروفیل سنگین بیشتر در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • انواع پروفیل بر اساس جنس و آلیاژ تعیین کننده کاربرد آن‌ها است. از پروفیل استیل به دلیل مقاومت بالا و زیبایی در صنایع غذایی، شیمایی، هوا فضا و کاغذ سازی استفاده می‌شود. پروفیل گالوانیزه نیز به دلیل ارزان بودن و معاینه آسان چشمی بسیار مورد توجه و پر کاربرد است. پروفیل کامپوزیتی و آلومینیومی نیز از انواع دیگر آلیاژهای پروفیل هستند.

3 مزیت استفاده از پروفیل

  1. پروفیل مقاومت زیادی در مقابل خوردگی دارد و بسیار با دوام است.
  2. پروفیل عایق مناسبی برای صدا و گرما است و در نتیجه استفاده از آن در ساخت و ساز ساختمان‌ها بسیار پر کاربرد و سودمند است.
  3. فولاد استفاده شده در پروفیل قابلیت بازیافت دارد و در حین فرآیند بازیافت خاصیت خود را از دست نمی‌دهد.

10 کاربرد گسترده پروفیل

بخش زیادی از پروفیل‌های ساخته شده در ساخت درب و پنجره به کار می‌روند. در ادامه 10 کاربرد مهم پروفیل در صنعت و ساخت و ساز آورده شده است.

پروفیل چیست؟ بررسی انواع پروفیل و کاربرد هر یک

  1. ساخت درب و پنجره
  2. ساخت انواع نرده و حفاظ
  3. ساخت کرکره مغازه
  4. صنایع پل سازی
  5. شهر سازی
  6. صنایع نظامی
  7. نمای ساختمان
  8. تولید پایه میز و صندلی
  9. ساخت ستون
  10. صنعت خودروسازی

خرید پروفیل

همانطور که گفته شد پروفیل‌ها مقاطعی از جنس فولاد هستند که بیشتر در ساخت درب و پنجره، خودرو سازی، ساخت نرده‌های محافظ و... استفاده می‌شوند. پروفیل به دلیل مزایا و تنوع زیاد توانسته است زندگی بشر را در جهت بهتری تحت تاثیر قرار بدهد. اگر به دنبال خرید پروفیل هستید پیشتهاد می کنم از سایت پیوان با آدرس https://pivan.co/ دیدن کنید و یا با شماره 45171 تماس حاصل فرمایید. شرکت پیوان با سابقه ای 50 ساله، ارائه دهنده و تامین کننده بسیاری از مقاطع فولادی است و شما برای استعلام قیمت پروفیل، قیمت ورق سیاه، قیمت میلگرد و دیگر محصولات فولادی می توانید از سایت این مجموعه دیدن کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نخست وزیر ژاپن با پزشکیان گفتگو کرد
تقدیر پزشکیان از رای مثبت قزاقستان در حمایت از غزه
موضع کمیسیون امنیت درباره گزینه‌های وزارت خارجه اعلام می‌شود
آغاز همکاری علمی بین دانشگاه‌های ایران و اندونزی
آخرین درخواست مرحوم «سعید راد» از وزیر ارشاد
عالمی، یک امضا تا سرپرستی استقلال
نسل طلایی و رایگان رئال!
روسای برتر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی معرفی شدند
تامین ۱۴۷ میلیارد تومان بودجه حمایت از دانشجویان خارجی
افزایش تسهیلات ‌دهی به تواید در گرو نظارت مستمر بر بانک‌ها
اعلام زمان نتایج قرعه‌کشی خودروهای وارداتی
کناره‌گیری بایدن از انتخابات قیمت نفت را بالا برد
نرخ بیکاری با ۲.۵ میلیون اشتغال کاهش یافت
سلیمی: قانون نظارت بر رفتار نمایندگان باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود
هشدار جدی به مشترکان پرمصرف برق
۳ نکته در مورد انصراف بایدن از رقابت‌های انتخاباتی
نتیجه نهایی آزمون حوزه‌های علمیه خواهران شهریور اعلام می‌شود
تصمیم کارگروه علمی ویژه اعتراضات آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد
تکلیفی به نام «وحدت»
واکنش زاکانی به تهدید اعضای شورای شهر +فیلم
طحان‌نظیف: با تنفیذ حکم ریاست‌ جمهوری اقدامات او اعتبار شرعی و قانونی پیدا می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top