تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/06/07 - 11:25
کد خبر: 480509

اصل ماجرای غرق شدن دانشجوی شناگر افغالی در مسابقات

اصل ماجرای غرق شدن دانشجوی شناگر افغالی در مسابقات

جستجوی طولانی خبرنگار ورزش سه برای کشف حقیقتی که در سایه یک تیتر جنجالی مخفی شده بود، به نتیجه رسید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روز گذشته خبری جنجالی با عنوان غرق شدن شناگر افغانستانی در مسابقات شنا در رسانه‌های فارسی زبان هم‌رسانی و اشتراک‌گذاری شد؛ خبری گنگ مربوط به غرق شدن یک شناگر اهل افغانستان در استخر رقابت‌های دانشجویان جهان در روسیه. این خبر در ابتدا مربوط به غرق شدن واقعی یک ورزشگار بود اما بعدا شکل تازه‌ای به خود گرفت و اعلام شد که این شناگر توسط ناجیان غریق حاضر در استخر مسابقات نجات پیدا کرده است.

باور این خبر از آنجا دشوار بود که بعید است فردی با ندانستن الفبای شنا در یک مسابقه شنا شرکت کند، حتی اگر این فرد یک ورزشکار حرفه‌ای نبوده و تنها به توصیه در یک مسابقه شرکت کرده باشد.

برای این خبر شاهد خاصی هم در دسترس نبود، جز تصویری کوتاه در حد چند ثانیه از لحظه‌ای که یک ناجی غریق در حال کمک به یک شناگر است؛ در حالی که این تصویر بی کیفیت که از دور هم گرفته شده، چیز خیلی خاصی را نشان نمی‌دهد. طبعا اگر خبرنگاری هم در این مکان حضور داشته (که ظاهرا یک خبرنگار اهل افغانستان در این مسابقه حاضر بوده) باید تصویری طولانی‌تر از این لحظه گرفته می‌شد، چرا که موضوع به خودی خود بسیار مضحک و خنده‌دار است و ارزش خبری بالایی هم دارد.

در این بین تماس با خبرنگاران افغانستانی برای اطلاع دقیق از خبر هم کارگشا نبود و آنها با توجه به اینکه مسابقات را پوشش رسانه‌ای نمی‌دادند، از موضوع باخبر نبودند. در نهایت جستجو در منابع روسی، میزبان این مسابقات، ادامه یافت و توضیحی بر خبر ابتدایی در خبرگزاری تاس مشاهده شد.

بر این اساس «شناگر افغان پس از گرفتگی ساق پا هنگام شنا» نتوانست کار خود را ادامه دهد و با کمک غریق نجات از استخر خارج شد و با برانکارد بیرون رفت. به عبارتی به نوشته این خبرگزاری، علت حادثه برای وارث کریمی، ورزشکار افغان، گرفتگی عضله ساق پای او بوده که در لحظه شنا سراغش آمد تا با برانکارد از زمین بیرون برود و تحت درمان قرار بگیرد. البته برخلاف اعلام اولیه، وضعیت سلامتی او پایدار است اما وارث کریمی هنوز در مورد این اتفاق جنجالی صحبت نکرده است.

حالا وارث کریمی که یک شبه بدل به یک چهره مشهور در بین فارسی‌زبان‌ها شده، هنوز درباره این موضوع توضیحی نداده و شاید هم می‌ترسد هر حرفی درباره اتفاقی که برایش رخ داده، به بهانه‌ای برای ترور و تخریب شخصیتی بیشتر علیه او منتهی بشود.

البته نحوه پوشش مسابقات، تصاویر و البته ضعف پوشش خبری مسابقات به دامن زدن این شایعه کمک کرده است؛ تیتری که باورش کرده بودیم.

نکته مهم اینکه روس‌ها چند سال پیش میزبانی یونیورساد جهانی ۲۰۲۳ را به دست آوردند که حمله این کشور به اوکراین باعث شد تا میزبانی از روسیه گرفته شود. اما فدراسیون روسیه تصمیم گرفت این مسابقات را مستقل از یونیورساد جهانی و با حضور متحدان خود برگزار کند. به عبارتی این بازی‌ها نه مسابقات دانشجویی جهان بلکه بازی‌هایی بود که به صورت غیررسمی برگزار می‌شد.

منبع: ورزش3

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top