تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/06/07 - 18:41
کد خبر: 480565

آغاز واگذاری اینترنت فیبر نوری به کسب‌وکارها

 آغاز واگذاری اینترنت فیبر نوری به کسب‌وکارها

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای دستیابی به اینترنت همراه نسل ۵ نیازمند فیبر نوری هستیم و اینترنت نسل ۵ تلفن همراه بدون فیبرنوری اصلاً امکان‌پذیر نیست. الآن سرعت اینترنت نسل ۵ از طریق آنتن بی‌تی‌اس مانند نسل ۴ است و عملاً اتفاقی نمی‌افتد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ، عیسی زارع‌ پور بعدازظهر امروز در سفر یک‌روزه خود به شرکت کنتورسازی ایران در شهر صنعتی البرز رفت و بعد از بازدید از خط تولید کنتورهای هوشمند و واحد تولید لامپ‌های اس‌ام‌دی طرح توسعه این شرکت را کلنگ‌زنی کرد.

بعد از این کلنگ‌زنی وزیر ارتباطات در مراسم جشن احیای 92 واحد صنعتی استان قزوین در دولت سیزدهم که به ‌میزبانی شرکت کنتورسازی برگزار شد، به همراه جمعی از مسئولان حضور یافت.

‌وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به نمایندگی از هیئت دولت در این مراسم شرکت کرده بود، اظهار داشت: ما باید رونق را به صنعت برگردانیم، چرا که در گذشته صاحب صنایع بسیاربزرگی بودیم که متاسفانه گاهی‌اوقات به بهانه خصوصی‌سازی بعضی از صنایع بزرگ ما مانند کنتورسازی دچار آسیب شدند که لازم است توجه ویژه به آنها شود.

زراع‌پور با اشاره به سابقه 55 ساله شرکت کنتورسازی که جزو تامین‌کنندگان اصلی این محصول بوده، اضافه کرد: جا داشت این شرکت با آن شتابی که در گذشته داشت، امروز به یکی از قطب‌های تولید کنتور در منطقه تبدیل می‌شد و نیاز برخی از کشورهای دنیا را هم تامین می‌کرد و صادرکننده می‌شد.

وی ادامه داد: امروز از مدیرعامل کنتورسازی قول گرفتم که تا پایان دولت سیزدهم خط تولید در کشورهای دیگر راه بیندازند. اگر در صنعت به ویژه فناوری‌های پیشرفته به نقطه‌ای برسیم که محصولی صادر کنیم، عمر این صنعت را تضمین کردیم. امیدواریم 4 هزار واحد صنعتی استان قزوین جزو صادرکننده‌ها باشند و آنهایی که نیستند،‌ صادرکننده شوند و رونق به تولید برگردد.

نماینده هیئت دولت در افتتاح طرح‌های صنعتی استان قزوین در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه باید شاهد تحقق وعده‌های دولت در احیای واحدهای راکد و تعطیل‌شده باشیم، گفت: دوستان ما موانع را از سر راه برداشتند و تلاش کردند، ولی اصل کار با خود دوستان تولیدکننده بود و تا زمانی که اراده‌های مجموعه‌های تولیدی نباشد،‌ قطعا اتفاقی نمی‌افتد.

زارع‌پور افزود: رئیس‌جمهور چندوقتی است که روزهای پنجشنبه وقت می‌گذارند تا گره‌های بزرگ تولید را باز کنند و بعضی از گره‌ها به دست ما مسئولان باز می‌شود. گاهی‌وقت‌ها گره دست یک رسید اداره یا کارشناس است که کار را عقب می‌اندازد. همه مکلف هستند که مشکلات سر راه تولید را برطرف کنند و تنها چیزی که می‌تواند کشور را نجات دهد، تولید ناظر به صادرات است تا بتواند جریان تولیدی را تثبیت کند.

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز اجرای طرح واگذاری اینترنت فیبرنوری به مجموعه کسب‌وکارها خبر داد و گفت: در استان قزوین 2 اپراتور و شرکت خدمات اینترنت ثابت مبتنی بر فیبر نوری را ارائه می‌دهند و امروز در شهر قزوین این کار شروع شد و با شهرداری قرارداد منعقد کردیم.

زارع‌پور اضافه کرد: با اجرای این قرارداد ظرف یک‌سال آینده اینترنت پرسرعت فیبرنوری برای همه مردم شهر قزوین فراهم می‌شود و امروز سرعت اینترنت تست‌شده در مدرسه محله پونک قزوین 940 مگابیت بر ثانیه بود که نسبت به حداکثر سرعت ای‌دی‌اس‌‌ال (16 مگابیت)، 60 برابر سرعت اینترنت متقارن دارد.

وی با اشاره به اثر اینترنت پرسرعت فیبرنوری در بخش صنعت ادامه داد: الآن دنیا دارد به سمت نسل چهارم صنعت می‌رود و این نسل، نسلی است که فناوری اطلاعات در آن نقش کلیدی دارد و به آن صنعت هوشمند گفته می‌شود. چند فناوری کلیدی می‌تواند این صنعت را متحول کند که یکی اینترنت اشیاء است که موجب می‌شود دقت،‌ سرعت و کیفیت کار بالا برود. 2 فناوری دیگر هوش مصنوعی و تحلیل داده‌های کلان هستند که این 3 فناوری می‌توانند صنعت را متحول کنند.

زارع‌پور یادآور شد: برای دستیابی به اینترنت همراه نسل 5 نیازمند فیبر نوری هستیم و اینترنت نسل 5 تلفن همراه بدون فیبرنوری اصلا امکان‌پذیر نیست. الآن سرعت اینترنت نسل 5 از طریق آنتن بی‌تی‌اس مانند نسل 4 است و عملا اتفاقی نمی‌افتد. بنابراین به فناوری‌های یکپارچه‌شده با نسل 5 فقط از طریق فیبر نوری تامین می‌شود.

وی با اشاره به تولید کنتور هوشمند در کنتورسازی افزود: با توجه به اتلاف 10 درصدی برق در کشور با کنتور هوشمند می‌توانیم بفهمیم کجا اتلاف وجود دارد تا آن را جبران کنیم. یکی از محورهای برنامه هفتم توسعه هوشمندسازی صنعت است تا بشود از ظرفیت‌های فناوری جدید استفاده کرد، برای اینکه صنعت را متحول کرد و بهره‌وریش را ارتقا بدهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این مراسم از سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی برای بهره‌برداری از 92 واحد صنعتی خبر داد و گفت: 17 ماه است که از دستور رئیس‌جمهور برای احیای کنتورسازی می‌گذرد و این شرکت امروز در مسیر رفع بسیاری از  مشکلاتش قرار گرفته است.

عزیزالله افضلی با اشاره به اراده دولت سیزدهم برای احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌راکد اضافه کرد: میزان اشتغال بخش صنعت استان قزوین حدود 154 هزار نفر است و بیش از 1300 نوع محصول و کالا در صنایع و کارخانه‌های استان قزوین تولید می‌شود.

وی درباره کارنامه دولت سیزدهم در حوزه تولید و صنعت بیان کرد: در استان قزوین 1350 پروانه بهره‌برداری برای صنایع، کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی صادر کردیم که در مجموع با راه افتادن این واحدهای صنعتی برای حدود 45 هزار نفر شغل ثابت، پایدار و مستقیم به وجود آمده است.

افضلی ادامه داد: با توجه به احیای 92 واحد تولیدی از هفته دولت پارسال تا امسال در مجموع 6 هزار و 570 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ثابت در این واحدهای صنعتی از سوی بخش خصوصی، بانک‌ها و دولت صورت گرفته است و در این راستا وام‌های رونق‌ تولید،‌ بازسازی و نوسازی یا بهین‌یاب هم به صنایع پرداخت شده است.

وی یادآور شد: در حوزه تولید دانش‌بنیان هم 142 شرکت صنعتی دانش‌بنیان در استان قزوین به وجود آمده است و 9 تشکل غیردولتی در استان قزوین هم به دنبال تسهیلگری بین سیاست‌گذاری‌های صنعتی تولید و اجرای این سیاست‌ها توسط بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران حقیقی هستند.

افضلی افزود: در تولید بعضی از محصولات مانند مواد بهداشتی و شوینده مزیت عمده‌ای داریم و 60 درصد شویند‌های کشور را تولید می‌کنیم. در ضمن در پتروشیمی، شیشه، لوازم‌‌خانگی و نساجی جزو تولیدکننده‌های برتر کشور در بین استان‌ها به شمار می‌رویم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top