تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/06/08 - 21:54
کد خبر: 480653

بیانیه دفتر جنبش امل لبنان به مناسبت سالگرد ربایش امام موسی صدر

بیانیه دفتر جنبش امل لبنان به مناسبت سالگرد ربایش امام موسی صدر

دفتر جنبش امل لبنان در ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: از همه، خصوصاً سران جمهوری اسلامی ایران، می‌خواهیم که به جدیت‌شان تا آزادی امام موسی صدر از زندان‌ ادامه دهند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، بیانیه دفتر جنبش امل لبنان به مناسبت سالگرد ربایش امام موسی صدر
به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دفتر جنبش امل لبنان در ایران به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد ربایش امام موسی صدر بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: نهم شهریور ماه و ۴۵ سال پیش حادثه‌ای تلخ و بی‌مانند رخ داد که هیچ‌ چیز درد زخم آن اتفاق را التیام نمی‌بخشد مگر یک چیز، آزاد کردن امام موسی صدر و دو همراهش (شیخ محمد یعقوب و سید عباس بدرالدین) پس از ۴۵ سال زندانی.

این بیانیه می‌افزاید: متأسفانه پس از همه تلاش‌ها امام صدر و دو همراهش همچنان در زندان هستند. اخیراً دادستان کل لیبی مجداداً از دستگاه قضایی لبنان خواسته است که همکاری‌ها در این خصوص آغاز شود. شاید این همکاری فرصت مغتنی برای پایان دادن به این جنایت باشد.

امام موسی صدر بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و حزب «حرکة أمل» (جنبش أمل) به همراه محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) در نهم شهریور سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۸) در لیبی ناپدید شد.

در این بیانیه عنوان شده است: از همه، خصوصاً سران جمهوری اسلامی ایران، می‌خواهیم که به جدیت‌شان تا آزادسازی امام موسی صدر از زندان‌ ادامه دهند. جمهوری اسلامی ایران به حق‌خواهی و دفاع از مظلوم شهره است و همین ارزش‌هاست که امید ما را به این کشور برای حل این مسأله به درازا کشیده‌ شده پررنگ‌تر می‌کند.

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ششم شهریور ماه و در نشست هفتگی با  خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت امام موسی صدر و پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: سرنوشت امام موسی صدر برای ما حائز اهمیت است و مورد توجه جمهوری اسلامی ایران است. خدمات وی به منطقه و لبنان فراموش نشدنی است. با لبنان این موضوع را مورد توجه داریم. دولت لبنان هم به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد و توافقی بین دولت لبنان و لیبی وجود دارد و دولت لیبی مسؤولیت‌هایی را پذیرفته و هم دولت ما و هم دولت و ملت لبنان این است که دولت لیبی اهتمام ویژه‌ای به خرج دهد که کمک کند سرنوشت امام موسی صدر روشن شود.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه نیز سال گذشته در پیامی در صفحه اینستاگرامش در این باره اعلام کرد: پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر همواره یکی از مسائل مهم در دستورکار تلاش‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی ایران و لبنان تا رسیدن به نتیجه و روشن شدن واقعیت است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top