تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/06/08 - 22:36
کد خبر: 480654

کندی: اگر وضعیت سلامتی بایدن خوب است، باید با من مناظره کند

کندی: اگر وضعیت سلامتی بایدن خوب است، باید با من مناظره کند

«رابرت اف. کندی جونیور» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از رقیب در قدرت خود خواست در صورتی که حس می‌کند از نظر سلامتی آمادگی ریاست‌جمهوری دوباره را دارد، با او مناظره کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، کندی: اگر وضعیت سلامتی بایدن خوب است، باید با من مناظره کند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رابرت  اف. کندی جونیور» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا یک بار دیگر «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور را که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کرده، به مناظره فراخواند و گفت برای او خوب نیست که فقط با اهداکنندگان مالی‌اش صحبت کند. 

کندی به شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت خوب نیست که ظاهراً او فقط با طبقه اهداکننده و اعضای ارشد در کمیته ملی حزب دموکرات تعامل دارد. وی افزود همیشه از بایدن تصور دلسوزی و میهن‌پرستی داشته اما از زمان تحلیفش به عنوان رئیس‌جمهور کمتر او را دیده و با او تعامل داشته است. 

نامزد دموکرات انتخابات آمریکا که رقیب بایدن برای کسب نامزدی این حزب است، در پاسخ به سوالی درباره وضعیت ذهنی بایدن گفت شغل رئیس‌جمهور ایجاب می‌کند که در شرایط خوبی باشد. وی افزود اگر بایدن حس می‌کند که از سلامت کافی برای این کار برخودار است، پس باید با او مناظره کند.

رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا با وجود تردیدها درباره آمادگی ذهنی برای تصدی ریاست‌جمهوری در دور دوم همچنان بزرگترین امید دموکرات‌ها در انتخابات آتی مقابل جمهوری‌خواهان است اما شرایط جسمی و ذهنی وی به عامل نگرانی در بین برخی اعضای این حزب تبدیل شده است. بایدن در صورت پیروزی، در پایان دو دور ریاست‌جمهوری ۸۶ ساله خواهد شد. 

در نظرسنجی جدید خبرگزاری «آسوشیتد پرس» و موسسه تحقیقاتی «نورک»، ۷۷ درصد آمریکایی‌ها گفتند جو بایدن ۸۰ ساله پیرتر از آن است که بتواند چهار سال دیگر در سمت ریاست‌جمهوری، اثرگذار باشد. در این نظرسنجی، نه تنها ۸۹ درصد جمهوری‌خواهان این را گفتند بلکه ۶۹ درصد هم حزبی‌های بایدن یعنی دموکرات‌ها هم همین نظر را داشتند. این دیگاه از نظر سنی هم مختص به طیف خاصی و فقط جوانان نبود، گرچه دموکرات‌های مسن‌تر از نامزدی او حمایت بیشتری می‌کنند. 

در مقابل، پیشتازترین نامزد حزب جمهوری‌خواه یعنی دونالد ترامپ هم با اقبال عمومی مواجه نیست و تعداد فزاینده‌ای از آمریکایی‌ها خواستار گذار از این دو نفر و روی کار آمدن افراد جوانتر هستند. پیش‌تر، نتایج جدیدترین نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» حاکی از آن بود که حدود نیمی از رأی‌دهندگان آمریکایی در نظر دارند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ به یک نامزد حزب سوم (غیر از حزب دموکرات و جمهوری‌خواه) رأی دهند.

«تیم مالوی» تحلیلگر مؤسسه نظرسنجی کوئینیپیاک در یک کنفرانس خبری در این خصوص گفت: «در حالیکه نه جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و نه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین از نظر محبوبیت بر یکدیگر برتری ندارند، تقریباً نیمی از کشور یک گزینه دیگر (غیر از این دو) را بررسی می‌کنند».

دونالد ترامپ پیش از برگزاری اولین مناظره درون حزبی جمهوری‌خواه اعلام کرد که در مناظره‌های مقدماتی این حزب شرکت نخواهد کرد. وی در ادامه پیام خود گفت: آمریکایی‌ها مرا به خوبی می‌شناسند و برای ریاست جمهوری نیازی به رویارویی عمومی با هیچ رقیبی ندارم.

ترامپ در حالی وارد انتخابات مقدماتی شده که درگیر چند پرونده اتهام در دادگاه فدرال آمریکا است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مجموع با ۹۱ اتهام جنایی تحت چهار کیفرخواست برای سرنگونی انتخابات در سطح ایالتی و فدرال، حفظ اسناد طبقه‌بندی شده و پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. او همچنین در یک پرونده آزار جنسی محکوم شد و با تحقیقات در خصوص امور تجاری خود مواجه است. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در سفر رافائل گروسی به تهران موارد
انتقاد یک امام جمعه از مشروب‌خوری برخی پزشکان ایرانی
فوت دردناک نخبه کنکوری به همراه پدرش +جزِئیات
زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند
بارش‌های باورنکردنی باران در یک استان غربی
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top