تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/06/09 - 12:23
کد خبر: 480670

شست و شوی فرش دستباف با شامپو فرش

شست و شوی فرش دستباف با شامپو فرش

بیشتر افراد تلاش می‌کنند اگر می‌خواهند خودشان در خانه فرش دستباف خود را بشویند، از شامپو فرش‌های خانگی کمک گیرند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگر شما هم به دنبال انتخاب یک مرکز قالیشویی معتبر هستید، می‌توانید با سرچ ساده‌ای در فضای وب بهترین و معتبرترین مرکز را انتخاب کنید. برای مثال اگر در شهر زنجان ساکن هستید می‌توانید با کمی تحقیق، بهترین مرکز قالیشویی زنجان را پیدا کرده و از خدمات مختلف آن استفاده کنید.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا می‌توان فرش دستباف را با شامپو فرش شست و شو داد یا خیر؟ باید بیان کنیم امکان شست و شوی فرش دستباف با شامپو فرش وجود دارد، در صورتی که شما ماهیت لکه‌های ایجاد شده بر روی فرش خود را بشناسید تا بتوانید بهترین نوع ماده شوینده را انتخاب کنید. ما در ادامه مقاله قصد داریم در ارتباط با این مسئله توضیحاتی‌ را برای شما دوستان بیان کنیم.

 

نحوه شست و شوی فرش دستباف با شامپو فرش

برای شستن فرش دستباف با شامپو فرش مهم‌ترین نکته، انتخاب شامپو فرش است. شما باید متناسب با نوع الیاف فرش خود و انواع لکه‌های ایجاد شده‌ی روی آن، بهترین شامپو فرش را انتخاب کنید. .حتما به نام تجاری محصول دقت کنید تا بتوانید شامپو فرشی باکیفیت خریداری کنید. بعد از انتخاب شامپو فرش مناسب، نوبت به شست و شوی فرش می‌رسد. اگر در شهر کرمان ساکن هستید برای استفاده از خدمات مراکز قالیشویی کرمان بهتر است در ارتباط با معتبرترین این مراکز در شهر خود تحقیق کرده و سپس از خدمات آنان استفاده کنید.

اولین اقدام برای شستن فرش آن است که حتما با جاروبرقی ذرات گرد و غباری که روی الیاف فرش قرار گرفته را تمیز کنید تا به هنگام شستن فرش، این ذرات به عمق فرش نفوذ نکنند.

نکته‌ای دیگر در رابطه با شستن فرش آن است که حتما از قسمت‌های بالایی فرش، عملیات لکه زدایی را شروع کنید تا مجبور نباشید روی قسمت‌هایی که آن را با شامپو فرش شست و شو داده‌اید راه بروید، چراکه این کار باعث آلودگی بیشتر این نواحی می‌شود. علت آن است که نواحی شسته شده هنوز دارای رطوبت هستند و پتانسیل جذب آلودگی بالایی دارند.

حتما به این نکته نیز توجه کنید که بعد از استفاده از شامپو فرش، به طور کامل با استفاده از آب ولرم فرش را از وجود این ماده شیمیایی پاک کنید که اگر مقداری از آن درون الیاف فرش باقی بماند، باعث سفت شدن بافت فرش و حتی تغییر رنگ آن می‌شود. همین امر به مرور زمان باعث پوسیدگی فرش دستباف شما خواهد شد. اگر در شهر قزوین ساکن هستید برای استفاده از مراکز قالیشویی قزوین بهتر است کمی پرس و جو کرده و سپس باکیفیت‌ترین آنان را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید.

شست و شوی فرش دستباف با شامپو فرش

بهتر است بیان کنیم اگر فرش دستباف شما ابریشمی است، به علت حساسیت بالای این نوع از الیاف بهتر است از خدمات مراکز قالیشویی کمک بگیرید. حال بعد از اتمام فرایند شست و شو باید فرش را در محیطی قرار دهید تا به طور کامل خشک شود.

اگر رطوبتی در فرش باقی بماند ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع در فرش شود. اگر قصد دارید فرش خود را در فضای آزاد جهت خشک شدن قرار دهید بهتر است آن را به پشت پهن کنید تا نور آفتاب باعث رنگ رفتگی فرش نشود.

چه نوع فرش‌هایی را می‌توان با شامپو فرش شست و شو داد؟

برای اینکه متوجه شوید می‌توانید فرش دستباف خود را با شامپو فرش بشویید، ،ابتدا باید تست تغییر رنگ را بر روی آن انجام دهید. طبق این تست باید ابتدا پارچه سفید رنگ تمیزی را بردارید و سپس آن را خیس کنید و بعد محکم روی گوشه‌ای از فرش خود بکشید.

اگر بعد از انجام این کار، شاهد لکه‌های رنگی روی پارچه سفید بودید، این بدان معناست که فرش شما به احتمال زیاد به هنگام شست و شو رنگ پس خواهد داد. پس بهتر است از شستن آن در منزل خودداری کنید و از قالیشویی‌های معتبر جهت این کار بهره گیرید.

شست و شوی فرش دستباف با شامپو فرش

شامپو فرش خانگی بهتر است یا شیمیایی؟

شامپو فرش‌های شیمیایی که در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند به مراتب دارای قدرت پاک کنندگی بالاتری هستند. به همین منظور می‌توانند به راحتی لکه‌‌های فرش شما را از بین ببرند و آن را حسابی تمیز کنند، البته باید بگوییم که گاهی به علت بالا بودن غلظت شامپو فرش‌ها، ممکن است الیاف فرش شما دچار آسیب دیدگی شوند.

 

به همین علت بیشتر افراد تلاش می‌کنند اگر می‌خواهند خودشان در خانه فرش دستباف خود را بشویند، از شامپو فرش‌های خانگی کمک گیرند. این شامپو فرش‌های خانگی از طریق ترکیب چند ماده که در دسترس همه است تهیه می‌شوند که در ادامه به طرز تهیه دو نمونه از آن‌ها خواهیم پرداخت.

تهیه شامپو فرش خانگی به کمک سرکه و جوش شیرین

یکی از دو مواد معجزه آسایی که اثر بسزایی در تمیز کردن و لکه بری فرش شما می‌توانند داشته باشند، سرکه سفید و جوش شیرین هستند. برای اینکه بتوانید محلول خانگی از این دو مواد تهیه کنید، باید ابتدا مقداری جوش شیرین را روی فرش بریزید. سپس مدتی صبر کنید تا به بافت قالی شما نفوذ کند.

 

بعد مقداری آب را با مقدار کمی سرکه سفید ترکیب کنید و دستمالی را به ترکیب آب و سرکه آغشته کنید. سپس آن را روی قسمت‌های کثیف بکشید، از این طریق آلودگی‌ها و لکه‌ها همراه جوش شیرین شسته خواهند شد.

تهیه شامپو فرش خانگی به کمک مایع ظرفشویی

شما می‌توانید یک قاشق غذا‌خوری مایع ظرفشویی را به همراه یک قاشق غذا‌خوری سرکه سفید و چند قطره وایتکس درون ظرفی ریخته و مخلوط کنید. سپس مقداری آب ولرم را به این ترکیب اضافه کرده و دوباره ترکیب کنید.

در انتها می‌توانید از محلول بدست آمده برای لکه زدایی فرش خود استفاده کنید که بهتر است آن را در نقاطی که فرش دارای لکه است اسپری کنید و بعد به کمک یک پارچه نخی تمیز، قسمت‌های مورد نظر را از وجود لکه‌ها پاک کنید.

 

حرف آخر

در این مقاله تلاش کردیم در رابطه با نحوه شست و شوی فرش دستباف با شامپو فرش توضیحاتی بدهیم. اگر می‌خواهید فرش دستبافتان تمیز و نو بماند، حتما به شست و شوی دوره‌ای آن توجه لازم را بکنید. اگر برای این کار قصد دارید از مراکز قالیشویی استفاده کنید، حتما مرکزی معتبر را برای این کار انتخاب کنید. در آخر امیدواریم آنچه بیان کردیم برای شما مفید واقع شده باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
آغاز معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top