تاریخ انتشار: پنجشنبه 1348/10/11 - 03:30
کد خبر: 480674

وزیر خارجه از سوریه راهی لبنان شد

 وزیر خارجه از سوریه راهی لبنان شد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، محمدصادق فضلی مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و محمدجلال فیروزنیا از جمله همراهان امیرعبداللهیان در این سفر هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه به دمشق سفر کرده بود، دقایقی قبل با بدرقه «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه دمشق را به سمت بیروت مقصد دوم سفرش به منطقه ترک کرد.

امیرعبداللهیان که بعدازظهر دیروز چهارشنبه (هشتم شهریور ماه) در رأس هیأتی وارد دمشق شد با نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت. رئیس دستگاه دیپلماسی صبح امروز نیز با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

 ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، محمدصادق فضلی مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی وزارت امور خارجه، علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و محمدجلال فیروزنیا از جمله همراهان امیرعبداللهیان در این سفر هستند.

 امیرعبداللهیان و هیأت همراه، قبل از ترک دمشق، به زیارت حرم مطهر حضرت زینب کبری سلام الله علیها رفت و شب گذشته نیز در حرم حضرت رقیه (س) حضور یافت.

این هفتمین سفر امیرعبداللهیان به دمشق پس از تصدی وزارت امور خارجه بود. وی عصر دیروز (چهارشنبه) هشتم شهریور ماه در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر گفت: با توجه به تحولات جدید در منطقه و صفحه جدید و مثبت روابط که در منطقه شاهد آن هستیم، سفری که اخیرا به عربستان سعودی داشتم و از مقامات عربستان سعودی اظهارات مثبتی را در ارتباط با سوریه دریافت کردم، امروز در دمشق هستیم تا درباره این مسائل و همچنین موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشته باشیم. پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور در سفر اخیر آقای دکتر رئیسی به دمشق و سفر اخیر هیأت سیاسی و اقتصادی از سوریه به تهران یکی دیگر از اهداف این سفر است.

وزیر امور خارجه پیش از این در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته بود: در چارچوب تقویت سیاست منطقه‌ همسایگی و به منظور تسریع در اجرای توافقات روسای جمهور دو کشور عازم دمشق هستم. ‏در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی با مقامات عالی سوریه گفت‌وگو و رایزنی خواهم داشت. جمهوری اسلامی ‏ایران بر ضرورت برقراری ثبات و آرامش و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید دارد.

امیرعبداللهیان چهارشنبه شب ششم اردیبهشت ماه برای چهارمین بار به بیروت سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیچ بهارستان/ موافقان و مخالفان کابینه پیشنهادی دولت چه گفتند؟
استقبال از امیرحسین زارع در آمل +عکس
زائران اربعین نگران بیماری شایع در عراق نباشند
باقری: آمریکا شریک جرم جنایات صهیونیست‌ها است
طرح توسعه اشتغال‌پذیری دانشجویان در سمنان اجرا شد
زلزله قوی روسیه را لرزاند
زائران اربعین مدت زمان حضور در کربلا را به حداقل برسانند
کسب رتبه ویژه توسط دانشگاه آزاد اصفهان
اینفوگرافیک: توصیه‌های کاربردی برای زائران راهپیمایی اربعین۱۴۰۳
برگزاری جلسه ستاد اربعین جاماندگان حسینی آستان مقدس عبدالعظیم الحسنی(ع)
خانم نعمت‌زاده! مشهور محبوب بمان
مقایسه بتن اکسپوز و سنگ در کفسازی
۱۰ نکته کلیدی در انتخاب بهترین کلاس کنکور + بهترین آموزشگاه کنکور شیراز
قرارداد کارگر ساده مطابق با قوانین موجود در کشور چگونه است؟
بزرگترین باتری جهان در آمریکا ساخته‌ می‌شود
جنایت‌ با چراغ سبز جو
اینفوگرافیک: توصیه‌هایی برای زائران سالمند اربعین
پیاده روی اربعین از مسیر «طریق العلما» به کربلا +عکس
سیدستار هاشمی: باید فضای مجازی قاعده‌مند داشته باشیم
جذب سرباز طلبه در آموزش و پرورش آغاز شد
در صورت حمله به نیروگاه اتمی کورسک، اقدام نظامی جدی انجام می‌دهیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top